عمومیمعرفی کسب و کار

ده ابزار سئو برای کسب و کارها

ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان صاحب یک کسب و کار سرمایه گذاری روی استراتژی های درست بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) فرق بین یک بیزنس موفق، شناخته شده و پیشرفته را با سایرین مشخص می کند. در چشم انداز بیزنسی مدرن این روزها سئو یک توانایی حیاتی محسوب می شود. استخدام کردن مدیر سئو و مشاوران دیجیتال مارکتینگ می تواند هزینه بردار باشد. خوشبختانه ابزارهای خوبی در این زمینه وجود دارند که به کسب و کار شما در شروع کمک می کند.

اگر شما بطور کلی هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع ندارید بهترین کار شرکت در کلاس های آموزش سئو و یا راهنمایی گرفتن از یک متخصص سئو خارج از کمپانی خودتان است تا به شما در این راستا کمک کند. اما اگر پیش زمینه ای در این باره دارید و مشتاقید که سئو تخصصی را یاد بگیرید در ادامه ما چندین منبع را برایتان فراهم کرده ایم که به شما در فهم تاثیر سئو بر کسب و کارتان کمک می کند. با ما همراه باشید! در صورتی که به دنبال آموزش سئو از صفر میتوانید به سایت تخصصی ما مراجعه نمایید.

1.    گوگل

گوگل پربازدید ترین موتور جستجو در فضای اینترنت است. هم چنین در میان کاربران، برترین خدمات جستجو را ارائه می دهد. تغییر در هر گونه الگوریتم گوگل تاثیر فراوانی در استراتژی های سئو خواهد داشت. گوگل مجموعه ای از خدمات کاربردی را ارائه می دهد که شما می توانید با استفاده از آنها دیتای فراوانی را درباره وب سایت تان و کارایی اش جمع آوری و تحلیل کنید. اغلب این ابزارها رایگان هستند.

  • Trends: این ابزار اجازه می دهد که شما بتوانید کلمات کلیدی متفاوت را مقایسه کنید و با تحلیل اطلاعات متوجه شوید که کاربران چه چیزهایی را در گوگل جستجو می کنند.
  • Analytics: گوگل آنالتیکس اطلاعات دقیق و عمیقی درباره کارکرد سایت تان به شما ارائه می دهد. تحلیل هایی مانند بازدیدهای صفحه، بازدیدهای یونیک صفحه، چگونگی مراجعه افراد به سایت، و اطلاعاتی در مورد رفتار مخاطبان تان در اختیار شما قرار می دهد.
  • Search Console: سرچ کنسول گوگل به دیده شدن وب سایت شما در فضای گوگل کمک می کند. گوگل از سایت مپ شما تست درایو گرفته و مشخص می کند در حال حاضر چه ایرادتی وجود دارد که شما باید آنها را رفع کنید. با استفاده از سرچ کنسول گوگل شما مطمئن خواهید شد که سایت تان روی گوگل در دسترس است و با اطلاعات دقیق مشخص کنید که چه محصولی در سایت شما موفق تر از سایر عمل کرده است.
  • Page Speed Insights: با کمک این ابزار گوگل مشخص می کند که سرعت صفحات وب سایت شما چقدر است و به شما پیشنهاداتی می دهد تا با استفاده از آنها سرعت صفحات وب سایت تان را بهبود دهید تا روی هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل به خوبی لود شده و سرعت قابل قبولی داشته باشد.

2.    Moz Pro

ماز منابع پرکابردی را ارائه می دهد که می توانند در فهم و یادگیری سئو به شما کمک کنند، استراتژی های مورد استفاده تان را بهبود دهند و تحلیل کنند که چه تغییراتی در این صنعت در حال رخ دادن است. ماز پرو به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب را با استفاده از لیست پیشنهادات کلمات کلیدی مورد هدف یافته و رنکینگ تان را دنبال کرده و از مشکلات سایت تان آگاهی پیدا کنید. با مبلغی حدود 99$ در ماه قابل استفاده است.

3.    Ahrefs

Ahrefs در بین مدیران سئو و بازاریابان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار اطلاعات دقیقی است که درباره رقیبان کسب و کاری تان به شما می دهد. با داشتن اطلاعات مهم درباره نحوه فعالیت رقبای تان شما می توانید برای استراتژی های سئویی تصمیمات درست تری بگیرید.

همچنین با استفاده از آن ابزارهای دیگری که در اختیارتان قرار می گیرد تا محتوا و کلمات کلیدی سرچ کنید، بک لینک ها را چک کنید، و وب سایت تان را مورد بررسی قرار داده یا به اصطلاح بخزید. اطلاعات تحلیلی که Ahrefs به شما ارائه می دهد بسیار پیشرفته است.

4.    Optimizely

Optimizely یک ابزار برای تست A/B است که به بیزنس ها کمک می کند تا وبسایت شان را بهبود ببخشند. تست A/B روشی است که طراحان وب و دیجیتال مارکترها از آن استفاده می کنند تا دو گونه از صفحات وب، صفحات لندینگ یا وبسایت ها را تحلیل کرده و مشخص کنند کدامشان با استفاده از آنالیتیکس کارایی بهتری داشته است. حتی اگر این نکات بسیار کوچک باشند، مثل رنگهای انتخابی و یا طراحی های متفاوت، این تست اطلاعات مفیدی ارائه می دهد. برنامه های این ابزار از ماهی 17$ شروع می شود.

5.    Screaming Frog SEO Spider

این ابزار که خدمات رایگان ارائه می دهد سایت شما را می خزد و اطلاعات خوبی در مورد لینک های خراب و مشکلات موجود فراهم می کند. به عنوان یک ابزار رایگان Screaming Frog SEO Spider می تواند در تکمیل استراتژی های سئویی تان موثر واقع شود.

از این ابزار می توان برای تحلیل تایتل صفحه و متا دیتا استفاده کرد تا متوجه شوید آیا صفحه گم شده یا تکراری در سایت تان وجود دارد یا خیر. ادغام کردن این ابزار با گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات مفید کمک کند. ابزار ذکر شده می تواند در نسخه رایگان و غیر رایگان در مسیر بیزنسی به شما راهنمایی دهد.

6.    Answer the Public

این ابزار رایگان به شما کمک می کند تا بفهمید افراد در موتورهای جستجو به دنبال چه می گردند. این وبسایت به شما کمک می کند کلمات کلیدی پیدا کنید، ایده برای محتوا داشته باشید و در مورد حوزه کاری تان فهم بیشتری کسب کنید. برای شروع، این ابزار می تواند تاثیر فراوانی داشته باشد.

7.    SEMRush

ابزار SEMRush، اطلاعات تحلیلی مفید، گزارشات شبکه های اجتماعی، و نکات مهمی در مورد سئوی وبسایت تان در اختیارتان قرار می دهد. همچنین تحلیل دقیقی از رقبایتان فراهم کرده و می تواند برای جستجوی کلمات کلیدی و بررسی بک لینک مورد استفاده قرار گیرد.

این ابزار برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که تقریبا تجربه کمی از سئو دارند فواید زیادی خواهد داشت. اطلاعاتی در مورد چیزهایی مانند گوگل شاپینگ ادز، و نحوه نمایش محصولات از جمله کارکردهای این ابزار است. برنامه ی بیزنسی این ابزار از 99.95$ در ماه شروع می شود.

8.    UberSuggest

UberSuggest یک ابزار رایگان تولید کننده کلمه کلیدی است. تقریبا مانند Answer the Public، در تحلیل کلمات کلیدی قبلی و تولید موارد جدید میتواند تاثیر داشته باشد. اطلاعاتی که ارائه می دهد در دو شکل لیست و ابر است. شما می توانید نتایج را فیلتر کرده و با اطلاعات گوگل ترند ادغام کنید تا مشخص شود که یک کلمات کلیدی در چه زمانی بیشترین جستجو را داشته است.

9.    Majestic

این ابزار یک دیتابیس برای لینک است که از کل فضای وب URL هایی را ایندکس می کند. اطلاعاتی که ارائه می دهد به صورت روزانه به روز می شوند. همچنین سایت های بک لینک شده را الویت بندی می کند و به این صورت شما می توانید نه تنها در مورد سایت خودتان بلکه رقبایتان نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید. این ابزار به شما می گوید که لینک هایتان از کجا می آیند، چه قدر قدرتمندند، جزییات انکر تکست هر لینک به چه صورت است، و نهایتا اینکه چه محتوایی روی سایت تان لینک گرفته است.

ابزار Majestic خلاق و مشاهده گر است و شما می توانید به جدول های اطلاعاتی که ارائه می دهد کاملا اعتماد کنید. این ابزار نسخه رایگان دارد اما نسخه پولی آن 99$ دلار در ماه هزینه دارد.

10.HubSpot SEO

هاب اسپات یک وب سایت معتبر برای بازاریابی است و منابع مفیدی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه می دهد. هاب اسپات اطلاعاتی در مورد ترافیک وبسایت، رقبای کاری، و منابعی برای تعیین استراتژی های سئویی در اختیار شما قرار می دهد. خدمات نسخه پولی و رایگان آن با هم متفاوت است.

ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان صاحب یک کسب و کار سرمایه گذاری روی استراتژی های درست بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) فرق بین یک بیزنس پیروز، شناخته شده و پیشرفته را با سایرین تعیین می نماید.

۶ ابزار سئو که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بشناسند (به همراه لینک دانلود)

آیا از انتخاب از بین همه‌ی ابزارهای بازاریابی جست‌وجو، خسته شده‌اید؟

یادگیری بهترین روش‌ها و به‌روز بودن در صنعت به‌سرعت روبه‌پیش‌رفت سئو به اندازه‌ی کافی سخت هست؛ با استفاده از ابزارهای اشتباه این کار را برای خودتان سخت‌تر از این نکنید.

فهرست زیر به هیچ وجه لیست جامعی نیست؛ اما برای قرار دادن شما در مسیر درست و هدایت شما در جهت بهبود رتبه‌ی وب‌سایتی که اداره می‌کنید، کافی است.

1.      Google Analytics

طبق تجربه‌ی من، اکثر کسب‌وکارهای کوچک Google Analytics را در وب‌سایت های خود نصب کرده‌اند (حتماً شما هم Google Analytics را در سایت خود نصب کرده‌اید)؛ اما وقتی صحبت از استفاده‌ی واقعی از آن می‌شود، داستان فرق می‌کند. اگر به‌تازگی با Google Analytics شروع به کار کرده‌اید، ابتدا اهداف سایت (مشتری‌های بالقوه و فروش) را در پنل ادمین تنظیم کنید.

سپس با گزارش کانال‌ها در قسمت گزارش Acquisitions آشنا شوید. این گزارش به شما یک نمای کلی از همه‌ی کانال‌های مختلف بازاریابی می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید ببینید که ترافیک شما از کجا می‌آید و کدام کانال‌های بازاریابی به لید و فروش تبدیل می‌شوند.

2.      Screaming Frog

ابزار «اسکریمینگ فراگ» یک «عنکبوت جست‌وجوگر» است، به این معنی که وب‌سایت شما را جست‌وجو می‌کند تا لینک‌های خراب را پیدا کند، اطمینان حاصل کند که ریدایرکت‌ها درست عمل می‌کنند، متادیتا را تجزیه و تحلیل می‌کند، محتوای تکراری و دوپلیکیت را پیدا می‌کند و موارد دیگر.

نسخه رایگان این سرویس مکانی عالی برای شروع است – و احتمالاً برای اکثر کسب‌وکارهای کوچک هم کافی ‌ست – اما اگر وب‌سایت شما از ۵۰۰ صفحه بزرگ‌تر باشد ، باید روی نسخه‌ی پولی آن سرمایه‌گذاری کنید. Screaming Frog را دانلود و استفاده کنید تا برنامه‌ی زمان‌بندی‌ای را برای بررسی و تحلیل دوره‌ای وب‌سایت شما و یافتن مشکلات احتمالی آن قبل از تأثیرگذاری بر سئو سایت، تدوین کند. توصیه می‌کنیم از آموزش اسکریمینگ فراگ و یادگیری آن به هیچ وجه غافل نشوید.

3.      Ahrefs

Ahrefs در زمینه‌ی سئو، کارهای پایه‌ای زیادی، از جمله انجام بررسی و تحلیل سایت، تحلیل و آنالیز رقبا، تحقیقات عبارات کلیدی، ردیابی رتبه و موارد دیگر را پوشش می دهد؛ اما شاید بیش‌تر به دلیل قابلیت تجزیه و تحلیل لینک‌ها شناخته شده باشد. این امر باعث می‌شود که Ahrefs برای هر کسب‌وکاری که یک کمپین لینک‌سازی برای وب‌سایت خود به راه می‌اندازد، ضروری باشد.

علاوه بر خود ابزار، Ahrefs دارای یک انجمن خصوصی فعال در فیس‌بوک است که در آن می‌توانید از سایر بازاریابان پشتیبانی دریافت کنید؛ ضمن آن که در آن‌جا می‌توانید مستندات و مطالب آموزشی مفید و باارزشی پیدا کنید که به شما برای شروع کار کمک می‌کنند.

4.      SEMrush

یکی دیگر از ابزارهای پولی قدرت‌مند سئو، SEMrush است؛ اما این یکی نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار بیش‌تری دارد چون قیمت برنامه کسب و کار SEMrush 449/95 دلار در ماه است. «سمراش» هم مانند Ahrefs ، در دسته‌ی ابزارهای چندگانه‌ی سئو قرار می‌گیرد، زیرا چندین عملکرد مختلف را به مخاطب خود عرضه می‌کند: از تحقیق در مورد عبارت‌های کلیدی گرفته تا تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها و ترافیک. در این ابزار می‌توانید ببینید که وب‌سایت شما (یا وب‌سایت‌های رقبای شما) با کدام عبارات کلیدی رتبه می‌گیرند، و تحقیقات عمیق‌تری در روندهای ترافیک و پوزیشن‌های صفحات نتایج جست‌وجو (SERP) انجام دهید.

5.      Ubersuggest

قطعاً تابه‌حال متوجه شده‌اید که هنگام تایپ کردن در نوار جست‌وجوی گوگل، سرچ‌های مشابهی به شما پیش‌نهاد می‌شود. آیا اگر بتوانید لیستی از عبارات کلیدی پیش‌نهادی را دریافت کنید، عالی نخواهد بود؟

خبر خوب در این مورد این که Ubersuggest دقیقاً همین کار را می‌کند. وقتی یک کلمه یا عبارت کلیدی را در Ubersuggest تایپ می‌کنید، این ابزار تمام عبارات کلیدی مرتبط را که گوگل به جست‌وجوگران پیش‌نهاد می‌دهد را به شما نشان خواهد داد. علاوه بر این، میزان جست‌وجوی ماهانه‌ی عبارات کلیدی، سطح رقابت بین این عبارات و موارد دیگر را در این نرم‌افزار سئو مشاهده خواهید کرد.

6.      Yoast SEO

Yoast SEO یک افزونه‌ی سئو برای وردپرس است، و از بین هزاران پلاگین سئو موجود، استفاده از این افزونه را برای بهبود سئو آن‌پیج سایت‌های‌شان به مشتریان خود توصیه می کنیم. Yoast SEO ویرایش عنوان صفحه و توضیحات متا را آسان می‌کند، به صورتی که همه‌ی آن‌ها منحصربه‌فرد بوده و برای عبارات کلیدی موردنظر برای رتبه‌بندی، بهینه باشند.

https://tesmino.com/

https://www.sid.ir/Blog/Post/71256/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%a7%da%98-%d8%a2%da%af%d9%87%db%8c