عمومیمعرفی کسب و کار

مزیت های نصب کرکره های برقی نسبت به نوع سنتی

مقایسه کرکره اتوماتیک و کرکره سنتی

در این مقاله به بررسی امنیت کرکره اتوماتیک و کرکره سنتی می پردازیم و در خصوص مشکلات کرکره برقی توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از انواع مشکلات کرکره سنتی و اتوماتیک مطلع شوید.

امنیت کرکره اتوماتیک

باید بدانید که یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه کسب و کار داشتن امنیت از جانب آن می باشد. باید بدانید که امنیت کرکره اتوماتیک نسب به دیگر اعضای آن مانند کرکره سنتی و یا های قدیمی(نسل اول) بسیار بیشتر می باشد. البته می توان با انجام دادن اقداماتی مانند نصب قفل کرکره برقی و یا UPS کرکره برقی از جانب امنیت آن کاملا مطمئن شوید.

همچنین باید این موضوع را در نظر بگیرید که کرکره های سنتی علاوه بر امنیت کمی که دارا هستند از لحاظ ایمنی و اروگنومی بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهند.(به دلیل وزن زیاد برای بالا بردن و تحمیل فشار برای پایین کشیدن آن). این در حالی است که درب کرکره ای برقی اتوماتیک تنها با یک ریموت بالا و یا پایین می روند و باعث به وجود آمدن خستگی و مشکلات ناشی از بالا و پایین کردن وزن زیاد کرکره برقی نمی شوند.

کرکره سنتی

کرکره سنتی نیز نسل قدیمی کرکره های هوشمند می باشند که سال ها از آن ها برای درب مغازه ها استفاده می شود. این کرکره ها در بهترین حالت از امنیت متوسطی برخوردار بودند اما نیاز به رفاه و امنیت بیشتر موجب شکل گیری کرکره های برقی و اتوماتیک شد.

راحتی کار با کرکره برقی

راحتی کار با کرکره برقی را می توانید با استفاده ی آسان و در دسترس از کرکره های موجود تجربه کنید. راحتی کار با کرکره برقی چیزی است که شما می توانید با فشردن یک دکمه و به وسیله یک اهرم و با یک جک هیدرولیکی انجام دهید. راحتی کار با کرکره برقی هم چنین برای شما این قابلیت را ایجاد می کند که بتوانید به راحتی مغازه و محل کسب خود را باز و بسته کنید و با خیال راحت محل را ترک کنید.

راحتی کار با کرکره برقی با زمان و هزینه اندک و منصفانه ای همراه است و شما دیگر لازم نیست همانند قدیم با یک کرکره سنتی دست و پنجه نرم کنید و خود را در گیر یک وسیله اضافی که کار را برای شما سخت و مشقت بار می کند کنید. کار با کرکره برقی مزایای دیگری هم علاوه بر راحتی دارد که می توان از مدرن بودن و به وجود آوردن دیزاین منحصر به فرد برای مغازه شما یاد کرد.

مشکلات کرکره اتوماتیک

همه کسانی که از استفاده می کنند قطعا با مشکلات رایج کرکره برقی مواجه خواهند شد، مثلا ممکن است درب کرکره برقی درست کار نکند و یا مشکلاتی از این دست برای کرکره برقی اتوماتیک پیش آید، مشکلات رایج کرکره برقی اتوماتیک مشکلاتی مانند بالا نرفتن درب کرکره برقی، اشکال در برق رسانی به درب کرکره، خرابی ریموت کنترل کرکره، و یا خراب شدن موتور کرکره، و همچنین ایجاد مشکل در بازویی در ب کرکره هم می تواند جز مشکلات رایج و حیاتی کرکره برقی اتوماتیک محسوب شود.

در هر صورت در این جا ما قصد داریم شرکت ایمن صنعت که یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین  شرکت ها در زمینه نصب و تعمیر انواع کرکره برقی از جمله کرکره برقی اتوماتیک می باشد را به شما معرفی نماییم. ضمن این این که در صورت بروز هرگونه مشکل برای کرکره برقی اتوماتیک، شماره تلفن های درج شده در سایت به صورت تمام وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مشکلات کرکره سنتی

کرکره های سنتی و قدیمی که هنوز هم برخی از آنها استفاده می کنند دارای یکسری مشکلات و محدودیت ها نسبت به کرکره های هوشمند می باشند. در این بخش قصد داریم بطور خلاصه به مشکلات کرکره برقی اتوسنتی اشاره کنیم. یکی از مهم ترین مشکلات کرکره های سنتی امنیت پایین می باشد، چراکه سارقین با شکستن قفل کرکره براحتی می توانند درب مغازه یا… را بگشایند.

باز کردن درب کرکره های سنتی از دیگر مشکلات آن ها می باشد چراکه همه افراد قادر به تحمل وزن کرکره برقی برای باز کردن درب آن نمی باشند و این در حالی است که کرکره های هوشمند تنها با فشردن یک یک دکمه بطور اتوماتیک باز و بسته می شوند. از دیگر مزیت های کرکره های هوشمند نسبت به کرکره های سنتی ظاهر شیک و زیبای می باشد. البته در این نکته لازم به ذکر است که در صورت بروز مشکل و خرابی در کرکره های اتوماتیک به هیچ عنوان نباید خودتان دست بکار شوید و باید حتما تعمیر کرکره برقی را به متخصص این کار بسپارید.

علت جایگزین شدن کرکره سنتی با کرکره برقی

 کرکره برقی به نوعی از کرکره اطلاق می شود که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و در محور عمودی بالا و پایین می رود. انواع کرکره برقی بر روی انواع درب گاراژی ، ورودی ساختمان ، اماکن اداری و درب فروشگاهی قابل نصب می باشد. کرکره برقی در اماکنی مانند فروشگاه ها، مغازه ها ، مجتمع های مسکونی و تجاری ، ویلاهای شخصی و پارکینگ ها و …کاربرد دارد. اگر شما خواهان این هستید که محیط کار یا زندگیتان علاوه بر زیبایی ، در برابر صدا ، حرارت ، گرد و غبار و رطوبت عایق بوده و از لحاظ ایمنی نیز دارای امنیت باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع کرکره برقی نوین پارس می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی اکثر مغازه ها و فروشگاه ها از انواع کرکره برقی به جای کرکره های سنتی استفاده می کنند . همچنین ساختمان های مسکونی نیز کرکره های برقی را  به عنوان درب پارکینگ به کار می برند که سبب بالا بردن امنیت و سهولت در استفاده می شود.

انواع کرکره برقی :

انواع کرکره برقی که در نقاط مختلف با توجه به نیاز استفاده می شود عبارتند از:

کرکره برقی خانگی : از جنس آلومنیوم است که جهت عایق بودن در برابر صدابا فوم داخل آن پر شده است . به همین علت نسبت به دیگر انواع کرکره برقی از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است. این نوع کرکره برقی دارای وزن سبک و اندازه جمع و جور است و به گونه ای طراحی می شود که تعادلی بین ایمنی، عایق بودن و تنظیم نور فضای منزل ایجاد کند.

کرکره برقی پارکینگی : این نوع کرکره برقی به سبب کاربرد از ایمنی و استحکام زیادی برخوردار است و برتری و امتیازی که نسبت به کرکره های سنتی دارد این است که باعث افزایش فضای قابل استفاده پارکینگ می گردد چرا که شما می توانید به فاصله کمی از درب ماشین را پارک نمایید بدون اینکه نگران باز و بسته شدن درب پارکینگ باشیم.

کرکره برقی تجاری : این کرکره برقی از ایمنی بالایی برخوردار است. بنا به سلیقه مشتری می تواند یکپارچه باشد یا سوراخ دار(جهت فراهم اوردن همزمان امنیت و دید)

مزیت کرکره برقی نسبت به نوع سنتی و قدیمی

  • نسبت به مدل های سنتی و قدیمی دارای طول عمر بیشتری می باشند.
  • کم صدا بوده و از آلودگی صوتی جلوگیری می کند.
  • باعث زیبایی و آراستگی پارکینگ منازل و یا فروشگاه می شود.
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف حتی تا دهنه ۱۵ متری بصورت یک تکه را دارا می باشد.
  • به راحتی قابل شستشو بوده
  • تنوع رنگی کرکره های برقی زیاد است و کسانی که دنبال دکوراسیون خاص و به روز برای فروشگاه خود هستند کرکره برقی می تواند ورودی فروشگاه را مدرن و چشم نواز و مشتری پسند نماید.
  • از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار بوده ، ضد سرقت می باشد و به آسانی نمی توان آن را خراب کرد
  • بعنوان عایق صدا ، سرما و گرما استفاده می شود که باعت کاهش قابل توجه مصرف انرژی می شود.
  • مجهز به قفل الکترومکانیکی موتور می باشد.
  • کار با آن راحتتر از نوع سنتی می باشد چرا که نیازی به قفل و بست ندارد.
  • کرکره های برقی مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف هستند.

کرکره برقی علاوه بر امنیت، آسایش و ظاهری زیبا، صرفه جویی در فضای پارکینگ را برای شما به ارمغان می آورد. کرکره برقی نوعی از کرکره می باشد که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و در محور عمودی ریلی بالا و پایین می رود.با استفاده از کنترل از راه دور(ریموت) به راحتی می توان باز و بسته کرد و دیگر مثل قدیم نیاز به قدرت دست و استفاده از نیروی انسانی ندارد.کرکره برقی مناسب برای پارکینگ مسکونی، مراکز اداری وتجاری، سوله ها، مراکز صنعتی و حفاظ پنجره ها می باشد. مزیت اصلی کرکره برقی فراهم کردن آسایش و راحتی کاربران است.

نکات مهم در نصب کرکره برقی

بخشی از نکات مهم در نصب کرکره برقی مربوط به سر و صدای کرکره در حین کارکردن است. اگر میخواهید که درب کرکره ای در حین کار صدای زیادی ایجاد نکند باید نکات زیر را در حین نصب رعایت کنید:

آهن کشی صحیح

اگر ریل های دستگاه در مکانی نا مناسب نصب شوند و آهن کشی درب کرکره ای به طور صحیح صورت نگیرد موجب میشود که درب کرکره ای در حین کار کردن صدای زیادی ایجاد کند و موجب ایجاد مزاحمت برای افراد و ساکنین آن منطقه شود.

صفحه پلیت

مورد دیگری که باعث ایجاد سر و صدای نابهنجار در حین باز و بسته کردن درب کرکره ای میشود این است که صفحه پلیت ها در یک جهت و یک راستا نیستند. برای برطرف کردن صدای درب باید صفحه پلیت ها را تنظیم کنید و آن ها را در یک راستا قرار دهید.

قالب تیغه

اگر در فرآیند تولید قالب تیغه ها استاندارد نباشند باعث میشوند که در حین نصب کرکره برقی , درب دارای صدا در حین باز و بسته شدن باشد.

استفاده از تیغه ها در یک رول

نکته مهمی که باید در نصب کرکره برقی رعایت کنید این است که تیغه های درب باید در وزن های یکسان و در یک رول استفاده شوند. استفاده از تیغه هایی که وزن غیرهمسان دارند و در یک رول استفاده میشوند موجب میشود که درب صدا تولید کند.

گرد وخاک

همیشه بین تیغه های نر و ماده را تمیز وعاری از گرد و خاک کنید تا درب کرکره ای به خوبی کارکند.

تراز بودن محل نصب

باید محل نصب را تراز کنید. اگر در حین نصب متوجه شدید که مکان نصب درب کرکره ای تراز نیست باید قبل از شروع نصب مشکل را برطرف کنید.

شفتی قطور

بهتر است قطر لوله کمتر از 11 نباشد تا شاهد عملکرد صحیح درب کرکره ای باشید. هرچه تیغه ها قطورتر باشند درگیری بین تیغه ها کمتر میشود.

شستن تیغه ها

بعد از نصب باید هر چند وقت یکبار محل اتصال تیغه ها را با آب و مواد شوینده بشویید. این کار علاوه بر کاهش صدای تولید شده از درب میتواند عملکرد صحیح درب کرکره ای را نیز افزایش دهد.

منبع : کرکره برقی ایمن صنعت