نماد سایت ماه نیوز

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو(ارزان و مقرون به صرفه)

بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ 2022

برای خرید یک لپ‌ تاپ گیمینگ همانند لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو؛ حتما نباید خیلی زیاد هزینه کنید، البته که با توجه به شرایط اقتصادی، ارزانترین لپ تاپ های گیمینگ هم در کشورما گران حساب می‌شوند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران قیمت جزو محصولات خیلی لوکس به حساب می‌آیند. با این حال تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ را به شما معرفی کنیم، محصولاتی که بدون خالی کردن کارت بانکی شما می‌توانند تجربه خوبی از بازی کردن را به شما هدیه دهند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ ما در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالاتر خیلی هیجان انگیز به نظر نمی‌رسند، اما در نوع خود مناسب خواهند بود و بازی‌ها را هم با کیفیت مناسبی اجرا خواهند کرد. در این مطلب لپ‌تاپ‌هایی از شرکت‌های ایسوس، اچ پی و لنوو را به شما معرفی می‌کنیم و همین موضوع باعث می‌شود تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان

لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه قیمتی از قیمت کم به زیاد چیده شده‌اند و به همین جهت اگر بودجه کمتری دارید گزینه‌های ابتدایی لیست را مورد بررسی قرار دهید.

لپ تاپ ام اس آی GF63 Thin 10SC

مگر می‌شود صحبت از لپ تاپ‌های گیمینگ باشد و پای MSI با کارت گرافیک مناسب گیمینگ به بازی باز نشود؟ شاید شما تصویر کنید که برای خرید لپ تاپ گیمینگ ام اس آی حتما باید مبلغ زیادی را هزینه کنید ولی در عمل امکان خرید لپ تاپ‌های گیمینگ این برند با قیمت مناسب هم وجود دارد. این محصول وزنی برابر با 1.86 کیلوگرم دارد و از صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. در این نمایشگر خبری از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیست و باید به عدد 60 افاقه کنید. اگر برای شما نرخ نوسازی بالاتر اهمیت دارد به سراغ گزینه‌های دیگر موجود در لیست بروید.

شرکت ام اس آی برای CPU این مدل به سراغ Intel Core i5 10500H با فرکانس پردازشی 2.5 الی 4.5 گیگاهرتز رفته است، پردازنده مرکزی که قدرت قابل قبول و مناسبی دارد ولی از دیگر رقبای موجود در لیست مانند 11300H کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. در کنار این CPU، کارت گرافیک GTX 1650 Max-Q از Nvidia قرار گرفته که 4 گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد. این مجموعه سخت افزاری با 8 گیگابایت رم DDR4 2400 MHz و 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe کامل می‌شود. باتری سه سلولی 51 وات ساعت، ویندوز 10 نسخه هوم و قابلیت ارتقاء حافظه رم از دیگر مشخصه‌های این محصول هستند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 15IHU6

این سری از لپ تاپ‌های لنوو را می‌توانید با کانفیگ‌های بسیار متنوع خریداری کنید ولی اگر در پی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت هستید باید به سراغ نسخه پایه‌ای بروید. خوشبختانه پنل این لپ تاپ با وجود خوش قیمت بودن باز هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا هم بازی‌ها روان‌تر به نمایش گذاشته شوند و هم هنگام وب‌گردی و گشت و گذار در منوها حس بسیار روان‌تری داشته باشید. این صفحه نمایش اندازه 15.6 اینچی دارد و از رزولوشن FHD نیز بهره می‌برد و طبق انتظار از فناوری IPS LCD هم استفاده می‌کند.

در نسخه مورد نظر ما در بخش سخت افزار شما با پردازنده مرکزی intel Core I5 11300H با فرکانس 3.1 تا 4.4 گیگاهرتز و کارت گرافیک Nvidia مدل GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 مواجه خواهید شد. 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD کامل‌کننده بخش سخت افزاری است. شما می‌توانید در کانفیگ‌های دیگر نسخه رم 16 یا نسخه 1 ترابایت HDD به‌علاوه 256 گیگابایت SSD را انتخاب کنید. توان پردازشی و گرافیکی این لپ تاپ برای اجرای بازی‌های روز کافی است ولی به طبع نمی‌توانید تنظیمات را به روی حالت بسیار بالا قرار دهید. وزن 2.25 کیلوگرمی، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی و حافظه رم، ویندوز 11 و باتری سه سلولی 45 وات ساعت از دیگر مشخصه‌های این محصول هستند. با توجه به شباهت بسیار بالای نسخه های مختلف این لپ تاپ، پیشنهاد میکنم کل سری لنوو گیمینگ ۳ را ببنید و خودتان انتخاب کنید.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH-BS52-CB

مرور اقتصادی ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار ما را به این مدل از سری TUF لپ تاپ ایسوس می‌رساند، محصولی که با نرخ نوسازی 144 هرتزی صفحه نمایش نظر هر کاربری را به سمت خود جذب می‌کند. به این موضوع طراحی شیک و زیبای این مدل را اضافه کنید تا بیشتر به ارزش خرید آن پی ببرید. پنل 15.6 اینچی این لپ تاپ از نوع IPS LCD است و از رزولوشن مرسوم FHD استفاده می‌کند. ایسوس برای کاهش هزینه‌ها مجبور شده تا از پردازنده مرکزی ضعیف‌تری نسبت به برخی از رقبا استفاده کند و به همین دلیل به سراغ Intel Core i5 10300H رفته است.

این پردازنده با فرکانس پردازشی 2.5 الی 4.5 گیگاهرتز حدود 20 درصد از 11300H ضعیف‌تر است اما همچنان می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. برای اجرای بازی‌ها و در هنگام نیاز به پردازش‌های گرافیکی Nvidia مدل GEFORCE GTX1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 به کمک لپ تاپ می‌آید و 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 2933MHz و 512 گیگابایت SSD بخش سخت افزار را تکمیل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ تاپ می‌توانیم به وزن 2.3 کیلوگرمی، ویندوز 11،‌ باتری سه سلولی 48 وات ساعت و امکان ارتقاء حافظه داخلی و حافظه رم اشاره کنیم.

لپ تاپ لنوو IdeaPad gaming 3-15IHU6

این لپ تاپ را در بالا به شما معرفی کردیم و گفتیم که در نسخه پایه‌ای چه پردازنده مرکزی و کارت گرافیکی نسیبتان می‌شود. اگر بتوانید مقداری بودجه خود را افزایش دهید و به سراغ این محصول بروید می‌توانید بازی‌ها را بسیار بهتر اجرا کنید؛ چرا که کارت گرافیک از GeForce GTX 1650 به RTX 3050 تغییر کرده است و این باعث می‌شود تا شما بتوانید بازی‌ها را در حالت گرافیکی بهتری قرار دهید و در نهایت FPS بهتری نیز دریافت کنید. در این مدل همچنین شاهد استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت SSD هستیم و همه این موارد باعث می‌شود این لپ تاپ ارزش هزینه بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی را داشته باشد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HC-HN111

به شخصه بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت را همین مدل از ایسوس می‌دانم و دلیل این گفته در ادامه برای شما مشخص می‌‌شود. این مدل از صفحه نمایشی 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD استفاده می‌کند و خوشبختانه این نمایشگر نرخ نوسازی 144 هرتزی دارد تا بهترین تجربه را داشته باشید. در کنار این صفحه نمایش جذاب و خوب پردازنده مرکزی Intel Core i5 11400H قرار گرفته که قوی‌ترین مدل تا به این قسمت از لیست است و نسبت به Core i5 11300H حدود 45 درصد در پردازش‌های کلی بهتر عمل می‌کند.

شاید تصور کنید پس احتمالا کارت گرافیک این محصول ضعیف است که با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسد؟ خیر، این اتفاق هم رخ نداده و این لپ تاپ ایسوس دارای کارت گرافیک GEFORCE RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 است. در کنار همه این موارد 512 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 قرار می‌گیرد تا واقعا سخت افزار این لپ تاپ از هر نظر به نسبت قیمت عالی باشد. در نهایت اگر لپ تاپ مناسب گیمینگ ارزان قیمت می‌خواهید که عملکرد خوبی هم در اجرای بازی‌ها داشته باشد و به شما امکان دهد تا تنظیمات گرافیکی بازی را به روی حالت بالا قرار دهید به سراغ این مدل بروید.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

اگر به دنبال ارزان ترین لپ تاپ های گیمینگ در حدود 30 میلیون هستید می‌توانید به روی این مدل حساب باز کنید، لپ تاپی که از پردازنده مرکزی نسل 12 اینتل استفاده می‌کند و شرایط بهتری از نظر توان پردازشی دارد. CPU این محصول INTEL Core i5 12450H با فرکانس 2.0 تا 4.0 گیگاهرتز است. این پردازنده مرکزی از 11400H که در بالا قدرت آن را خوب دانستیم حدود 20 درصد بهتر عمل می‌کند و گزینه بسیار جذابی برای یک لپ تاپ مناسب بازی و حتی مناسب برنامه نویسی است. لنوو برای پردازش‌های گرافیکی به سراغ Nvidia و کارت گرافیک GEFORCE RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 رفته است.

شما در این مدل به 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD دسترسی خواهید داشت و همچنین می‌توانید به لطف حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4 3200MHz چندین برنامه را در کنار هم اجرا کنید و از قابلیت مولتی تسکینگ عالی نهایت لذت را ببرید. این لپ تاپ مانند بسیاری از نمونه‌های موجود در لیست از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند. از دیگر مشخصه‌های این مدل می‌توان به حافظه کش 12 مگابایتی، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی، باتری سه سلولی 45 وات ساعت و وزن 2.31 کیلوگرمی اشاره کرد.

لپ تاپ HP Pavilion ec2016ne

در مطلب معرفی لپ تاپ گیمینگ ارزان به لپ تاپی از اچ پی می‌رسیم، محصولی که در آن از پردازنده مرکزی شرکت AMD مدل Ryzen 7 5800H استفاده شده است. این پردازنده مرکزی فرکانس پردازشی تا 4.4 گیگاهرتز دارد و از 16 مگابایت حافظه کش استفاده می‌کند. این CPU عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی از مدل INTEL Core i5 12450H هم حدود 8 درصد بهتر عمل می‌کند. این CPU با 4 گیگابایت کارت گرافیک RTX 3050 Ti شرکت Nvidia همراه می‌شود و 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DRR4 3200MHz و حافظه هیبریدی 1 ترابایت HDD به‌علاوه 256 گیگابایت SSD این مجموعه سخت افزاری را کامل می‌کند.

در بخش صفحه نمایش شاهد یک پنل 15.6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی هستیم. این نمایشگر نرخ پاسخ‌گویی 7 میلی‌ثانیه‌ای دارد و روشنایی آن به 300 نیت می‌رسد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به وزن 2.2 کیلوگرمی و باتری سه سلولی 52.5 وات ساعت اشاره کرد.

لپ تاپ دل G5 15 Gaming

حالا می‌خواهیم یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ Alienware را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن نیازی نیست که بیش از اندازه هزینه کنید. حتما می‌دانید که لپ‌تاپ‌های Alienware معمولا قیمت بالایی دارند، اما این مدل با قیمت مناسبی راهی بازار شده است. لپ‌تاپ G5 را می‌توانید در مدل‌هایی با سخت افزار قوی‌تر هم خریداری کنید. مدل‌هایی که با پردازنده Core i7 و پردازنده گرافیکی RTX 2060 راهی بازار شده‌اند؛ اما مدل ارزان‌تر این لپ‌تاپ مخصوص بازی را پردازنده AMD Ryzen 5 و پردازنده گرافیکی Radeon RX 5600M در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

همانند سایر لپ تاپ ارزان گیمینگ، صفحه نمایش این محصول رنگ‌ها را خیلی دقیق نشان نمی‌دهد، اما باید بگوییم که صفحه نمایشی را در اختیار خواهید داشت که از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد، اتفاقی که برای اجرای بازی‌ها در نرخ فریم بالاتر مناسب خواهد بود. از طرف دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم که باتری Dell G5 15 Gaming از نقاط قوت آن به حساب می‌آید، البته  که این محصول ظاهر خیلی جذابی ندارد و عملکرد صفحه کلید و تاچ پد آن می‌توانست بهتر باشد.

خروج از نسخه موبایل