نماد سایت ماه نیوز

بهترین روش بسته بندی نوشابه و قوطی ها، بطری ها، کنسرو ها و … چیست؟

در بسته بندی محصولات غذایی افزایش ماندگاری محصول اولویت اول و نکته مهم است. بسته بندی نقش اساسی در نگهداری و فروش مواد غذایی دارد. برای این منظور از مواد مختلفی مانند فلزات انعطاف پذیر مانند آلومینیوم، شیشه، پلاستیک های نیمه سخت و سخت، پاکت های انعطاف پذیر، کارتن های کاغذی، بسته های چوبی و … استفاده می شود.

موضوع دیگر سهولت حمل و نقل و سپس عرضه آسان محصول است. در بسته بندی باید به دو موضوع توجه کرد: سبک زندگی و مصرف محصولات مختلف. شکل بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که برای مدت نسبتا طولانی پاسخگوی نیاز باشد. همچنین زمانی که تولیدکننده بخواهد محصول خود را علاوه بر مصرف داخلی به نقاط دیگر صادر کند، نحوه بسته بندی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

برخی از مردم فکر می کنند که صرف هزینه برای بسته بندی بی فایده است و به صرفه نیست. اما اگر محصول بسته بندی مناسبی نداشته باشد تمام زحمات و هزینه های تولید آن به هدر می رود. بسته بندی علاوه بر حفظ سلامت محصول باعث جذابیت ظاهری آن و جلب نظر مشتری می شود. در هر کاری حد وسط باید حفظ شود. در مورد بسته بندی مواد غذایی یا اجناس باید به میزان لازم هزینه و سرمایه گذاری کنید. علاوه بر ارضای نیاز مصرف کننده به دسترسی به مواد غذایی با بسته بندی مناسب، شرایط محیطی نیز باید در نظر گرفته شود تا آسیبی به آن وارد نشود.

بسته بندی شیشه ای:

از آنجایی که شیشه با محتویات خود واکنش نشان نمی دهد و تأثیری بر خواص، طعم، مزه و رنگ محتویات آن ندارد و همچنین از نظر ظاهر، رنگ و اندازه دارای تغییرات زیادی است، گزینه مناسبی برای بسته بندی است و سابقه ای طولانی در زمینه بسته بندی دارد. صنعت بسته بندی دارد. اما علاوه بر این مزایا، خالی از ایراد نیست. احتمال شکستن شیشه در مقایسه با سایر مواد بسته بندی بسیار زیاد است و با توجه به وزن آن، هزینه جابجایی و حمل و نقل افزایش می یابد. همچنین شیشه به ضربه و حرارت زیاد حساس است و در صورت شکسته شدن قسمتی از آن ممکن است به داخل مواد داخل نفوذ کند.

دستگاه شیرینگ پک یا شرینک پک چیست؟ بهترین دستگاه برای بسته بندی

دستگاه شیرینگ پک ، مناسب جهت پک کردن انواع جعبه و کارتن (شیرینی، شکلات، چای، محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو و غیره) کتاب و مجلات، بسته بندی ظروف یکبار مصرف، مواد غذایی، قطعات خودرو، محصولات صنعتی و غیره می باشد.

این دستگاه برای مصارف حفاظتی و بهداشتی، سهولت حمل و نقل برای تولیدکنندگان، افزایش نفوذ ناپذیری و ماندگاری بهتر محصولات برای مصارف داخلی برای عرضه به فروشگاه ها یا محصولات صادراتی، محصولات تک یا چند شماره ای را با استفاده از نایلون شرینک روپ بسته بندی می کند. بسته ها این دستگاه معمولاً در انتهای خط تولید و بسته بندی محصول برای بسته بندی بسته های پر شده با مواد مورد نظر جهت زیبایی و حفاظت هر چه بیشتر محصولات و آماده سازی آنها برای ورود به بازار مصرف با روکش نایلونی استفاده می شود. طول می کشد.

با این دستگاه می توانید جلوه زیباتری از محصولات را به مشتریان خود ارائه دهید. برای داشتن تبلیغات ارزان با نایلون های چاپی خود نیز می توانید از این دستگاه استفاده کنید. جالب است بدانید که بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های صنعتی از جمله هایپر صنعت فامکو نیز از نایلون های چاپی برای ارسال محصولات خود به مشتریان خود برای ظاهری زیباتر و از تبلیغات شرکتی برای تبلیغات بی صدا استفاده کرده اند.

این روش یکی از ارزان ترین راه ها برای تبلیغ محصول شماست که به طور کلی منجر به دیده شدن بیشتر و بهتر محصولات شما، شکل گیری تصویر ذهنی مثبتی از برند شما در ذهن مخاطبان و در نهایت افزایش فروش محصول شما می شود. شما می توانید با هزینه بسیار کم نسبت به سایر روش های بسته بندی از این دستگاه استفاده کنید و ظاهر محصول خود را بهبود بخشید و فروش خود را بهبود بخشید. ویژگی نایلون شرینک این است که این نوع نایلون در هنگام گرم شدن به راحتی توسط محصول بسته بندی شده جذب می شود. این دستگاه قابل استفاده در کلیه صنایع اعم از مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، قطعات صنعتی و غیره

نحوه عملکرد دستگاه شیرینگ پک

کویل نایلونی به کار رفته در این دستگاه از پلی اتیلن سبک با ترکیب چند ماده دیگر از گروه پلی اتیلن ساخته شده است. ویژگی بسیار مهم کویل نایلونی این است که این نوع نایلون به راحتی توسط گرمای محصول جذب می شود، هوای داخل تونل حرارتی دستگاه از ایجاد حباب و برآمدگی در کویل نایلونی جلوگیری می کند. عملکرد کلی این دستگاه در تمام نمونه های آن بدین صورت است که ابتدا نایلون شیرینک یا توسط چرخ خیاطی جداگانه یا توسط خود چرخ خیاطی دور محصول دوخته می شود. سپس محصول توسط تسمه نقاله دستگاه وارد تونل حرارتی پک شرینک شده و نایلون را جذب و بسته بندی می کند.

انواع دستگاه های شیرینگ پک

انواع دستگاه شیرینگ پک در نمونه های زیر قابل ارائه می باشند:

دستگاه شیرینگ پک کابینی یا صندوقی

دستگاه شیرینگ پک کابینی برای بسته بندی محصولات کوچک استفاده می شود و نیازی به چرخ خیاطی جداگانه ندارد. رول نایلونی مورد نیاز پک کابین از PVC، PO، PP و … ساخته شده است. طرز کار این دستگاه به این صورت است که محصول را داخل نایلون شرینک قرار می دهیم و داخل دستگاه شیرینگ پک کابینی می گذاریم، دستگاه دوخت و جمع می کند.

دستگاه شیرینگ تونلی

از این دستگاه برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک استفاده می شود. عملکرد دستگاه به این صورت است که محصول با سیم پیچ نایلونی که به دور محصول پیچیده شده وارد تونل حرارتی می شود، سپس کویل نایلونی به محصول می چسبد و محصول را بسته بندی می کند.

رول شرینک مورد نیاز یک بسته شیرینگ تونلی است که از POF و PVC ساخته شده است. در این دستگاه تمامی مراحل دوخت توسط چرخ خیاطی مجزا انجام می شود و جاگذاری و برداشت محصول به صورت دستی توسط اپراتور انجام می شود.

خروج از نسخه موبایل