عمومیمعرفی کسب و کار

مشکلات اصلی آیفون تصویری و روش حل آن ها

امروزه آیفون های تصویری در هر خانه ای حضور دارند. این وسیله کارآمد وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد. آیفون های تصویری همانند سایر تجهیزات الکترونیک مستعد خرابی ها و یا مشکلاتی هستند. در این مقاله به مشکلات اصلی که ممکن است برای آیفون های تصویری رخ دهند را بررسی کرده ایم و روش های حل آن ها را بازگو کرده ایم. در صورتی که در منزل خود از آیفون های تصویری استفاده می کنید و یا خواهان خرید یکی از آن ها هستید، پس این مقاله را از دست ندهید.

۸ مورد از ایرادهای ایفون تصویری

  •  زنگ نخوردن آیفون تصویری

یکی از مشکلات رایج آیفون های تصویری این است که آیفون زنگ نمی خورد. در اثر بروز چنین مشکلی ابتدا باید سلامت اتصال سیم موجود در خروجی تغذیه و یونیت  مورد بررسی قرار گیرد. خرابی قطعه پتانسیومتر، خرابی بلندگوی داخلی، خرابی سوئیچر و خرابی سیم دهنی نیز از دیگر عوامل موثر در زنگ نخوردن آیفون تصویری است. برای تعمیرات آیفون تصویری به سایت tehranimen.com  مراجعه کنید .

  • نویز آیفون تصویری

یکی از مشکلات رایج آیفون تصویری، وجود نویز یا خش خش در صدای آیفون تصویری است. ایجاد نویز صدا ممکن است به دلیل حضور یک کابل برق باشد. در هنگام عیب یابی آیفون تصویری همواره باید کابل های برق مزاحم را  در نظر گرفت و حدالامکان آن ها را از اتصالات آیفون های تصویری دور کرد.  این مشکل ممکن ایت به دلیل مشکل در میکروفن پنل نیز رخ دهد. در صورتی که صدا از داخل ساختمان به پنل بیرونی و از پنل بیرونی به درستی به داخل ساختمان منتقل نشود می توان گفت نویز در آیفون تصویری وجود دارد.

از عوامل ایجاد نویز در آیفون تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سیم بدون فویل
  • عدم استفاده از شیلد کابل
  • سر هم بندی نا مناسب دو سیم مربوط به صدا
  • ضعیف بودن صدای رفت و برگشت

از دیگر مشکلات آیفون تصویری می توان به ضعیف بودن صدای رفت و برگشت اشاره کرد. این مشکل معمولا به دلیل خراب بودن قطعه هوک رخ می دهد اما در بعضی مواقع این مشکل به دلیل خراب شدن سوکت های سیم گوشی آیفون نیز باشد که به راحتی قابل حل است. ضعیف بودن صدای رفت و برگشت همچنین ممکن است به دلیل ضعیف شدن خازن یک میکرو فاراد که وظیفه تقویت صدا را در مسیر رفت و برگشت بر عهده دارد، رخ دهد.

  • نداشتن تصویر در آیفون تصویری

تصویری که هنگام زنگ خوردن آیفون تصویری از مانیتور مشاهده می شود، تصویری است که از پنل آیفون تصویری دریافت می شود. در صورتی که  مانیتور دچار مشکل شود،  نمی توان تصویر ارسال شده از پنل را به درستی مشاهده کرد در نتیجه صفحه به رنگ آبی نمایان می شود. یکی از دلایل احتمالی مشاهده صفحه آبی مانیتور، معیوب بودن مانیتور آیفون تصویری است.

  • مشکل در تصویر آیفون تصویری

مشکل در تصویر آیفون های تصویری از دیگر مشکلات رایجی است که در آیفون ها بروز می کند. این مشکل ممکن است به دلیل این باشد که یک جریان قوی برق بر سیم انتقال تصویر نویز می اندازد. معمولا در سیم کشی آیفون تصویری چاره ای جز عبور دادن سیم  ها را از محل عبور کابل های برق وجود ندارد اما رعایت برخی نکات اصولی مانع از تاثیر جریان برق و ایجاد نویز در تصویر می شود.  نشتی خازن در برد تغذیه آیفون نیز می تواند از جمله علل بروز این مشکل باشد.

  • مشکلات سیم کشی و خرابی سیم های آیفون

مشکل در سیم کشی یکی دیگر از علت های سوت کشیدن آیفون تصویری است. در صورت خرابی سیم مربوط به انتقال صدا، باید آن قسمت از سیم کشی را به صلاح  دید تعمیر کار آیفون تصویری تعمیر یا تعویض کرد. حل مشکل سیم کشی آیفون تصویری، یکی از پرخرج ترین و زمان بر ترین موارد تعمیرات آیفون تصویری است. رفع این مشکل حتما باید توسط یک تعمیر کار حرفه ای صورت گیرد.

سیم کشی ساختمان نیز نقش مهمی در نحو عملکرد آیفون تصویری دارد. سیم شماره 4، وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد و در صورتی که در مسیر دچار اختلال شود، انتقال تصویر از دوربین به مانیتور آیفون با مشکل روبرو می شود و ممکن است مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری رخ دهد.  در هنگام بروز چنین مشکلی باید از یک تعمیرکار با تجربه برای بررسی سیم کشی ساختمان کمک گرفت. رفع خرابی سیم کشی ساختمان نسبت به موارد دیگر، هزینه بیشتری در بردارد و وقت گیرتر است. به دلیل حساسیت بالای این کار توصیه می شود از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل سیم کشی ساختمان را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه  و بدون بروز هیچ مشکل دیگری رفع کنند.

به دلیل این که حل مشکلات سیم کشی بسیار دشوار و پر هزینه است، تعمیرکار ابتدا موارد دیگری از جمله اینکه پنل دوربین آیفون تصویری، مانیتور و برد LCD  را مورد بررسی قرار می دهد. در آخر اگر هیچ کدام از این احتمالات، دلیل آبی شدن صفحه آیفون تصویری نباشد می توان به طور قطع گفت که خرابی در سیم کشی آیفون تصویری وجود دارد و تعمیرکار می بایست سیم کشی ساختمان را بررسی  کند.

  • باز نشدن درب توسط آیفون تصویری

از دیگر مشکلات رایج آیفون های تصویری، باز نشدن درب ساختمان است. برای حل این مشکل نیاز است تا ابتدا قفل درب مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که این مشکل در همه واحد ها بر قرار باشد، به احتمال زیاد مشکل از تامین برق قفل و یا خود قفل درب است. بروز مشکل در اتصال سیم  های F و E  نیز می تواند سبب رخ دادن چنین مشکلی شود.

  • خرابی میکروفون آیفون تصویری

خرابی در میکروفون آیفون تصویری می تواند سوت کشیدن آیفون را به دنبال داشته باشد. بروز مشکل در میکروفون آیفون تصویری یکی از مواردی است که باید توسط یک متخصص در رابطه با آن اظهار نظر شود. قرار گرفتن یک شی فلزی در نزدیکی میکروفون آیفون نیز می تواند سبب سوت کشیدن آیفون تصویری شود.

سخن پایانی

آیفون های تصویری نوعی از دربازکن ها هستند که امروزه بیشترین کاربرد را در مجموعه های مسکونی و تجاری دارند. در این مقاله تلاش کردیم تا 8 مورد از مشکلات عمده و اصلی که ممکن است در آیفون های تصویری بروز کند، را همراه با دلایل بروز آن ها در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مشکلاتی که در آیفون های خانه شما بروز خواد کرد را بر طرف کنید.

منبع : http://doorphoneservice.ir/