نماد سایت ماه نیوز

موتور پمپ آب ‌کشاورزی

موتور پمپ وسیله ای است که با کمک آن می توان آب را به مناطق موردنظر منتقل کرد. این وسیله از جمله تجهیزات مهم کشاورزی به حساب می آید. قدرت موتور پمپ برای تسریع در آبیاری و در کل برای پمپاژ آب بسیار حائز اهمیت می باشد. موتور پمپ های دارای انواع مختلفی هستند که از لحاظ سوخت و دبی و ارتفاع مکش دارای انواع مختلفی هستند. در نتیجه قیمت انواع موتور پمپ آب کشاورزی با توجه به فاکتور های مختلفی محاسبه می شود. یکی از پر فروشترین مدل های پمپ آب، موتور پمپ آب ارتفاع بالا چینی می باشد. بیشتر پمپ آب های موجود در بازار ساخت کشور چین هستند و معروف ترین برند چینی، موتور پمپ آب روبین می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انواع موتور پمپ مورداستفاده در کشاورزی

همان طور که می دانید موتور پمپ آب کشاورزی در انواع مختلفی ساخته می شود. با توجه به وسعت و نوع زمین و همچنین نوع آبیاری موتور پمپ های مختلفی پیشنهاد می شود. در این قسمت می توانید اطلاعات بیش تری درباره انوع موتور پمپ آب کشاورزی به دست بیاورید.

موتور پمپ بنزینی

این موتور در مقایسه با سایر انواع موتورهای پمپ سبک است، بنابراین جابجایی آن بسیار راحت تر است. دوام موتور پمپ بنزینی زیاد است و به آسانی خراب نمی شود. این موتور در دسته موتورهای ارزان قیمت قرار می گیرد. برای مشاهده لیست قیمت موتور پمپ آب بنزینی چینی می توانید به سایت آراد دنتال مراجعه نمایید. همچنین عملکرد بهتر این نوع پمپ در شرایط هوایی مختلف باعث جلب طرافداران زیادی به خود شده است.

موتور پمپ نفت_بنزینی

سوخت های موردنیاز برای اشتغال این موتور پمپ، نفت و بنزین است. به عبارت دیگر همان طور که از اسم آن مشخص است این موتور پمپاژ، هم به نفت هم به بنزین نیازمند است.

موتور پمپ دیزلی

نام دیگر این موتور، موتور گازوئیلی است. این موتور برای روشن شدن به سوخت دیزل نیاز دارد و بیش تر در نواحی جنوبی کشور مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت موتور پمپ دیزلی نسبتا ارزان است با اینحال به سوخت بیش تری نسبت به پمپ بنزینی نیاز دارد. این موتور به مناطق سردخیز توصیه نمی شود چرا که عملکرد پمپ دیزلی در آب و هوای سرد به اندازه کافی خوب نیست و بهتر است در این مناطق از پمپ بنزینی استفاده شود.

از معایب دیگر این پمپ می توان به صدای بلند آن و همچنین آلودگی هوا ناشی از آن اشاره کرد. با این حال این نوع موتور قدرت زیادی دارد و می توان به مدت طولانی و به صورت مداوم از آن استفاده نمود. جابجایی موتور گازوئیلی به دلیل وزن زیاد قدری مشکل است.

نکات قابل تجوه در خرید و اتصال موتور پمپ

  1. قدرت مکش موتور
  2. نحوه تخلیه و قدرت آن در تخلیه
  3. استفاده از موتور مناسب با توجه به نیاز
  4. استفاده از موتورهای فشار بالا در صورت نیاز
  5. تهیه مخزن سوخت اضافی برای آسانی کار و در صورت نیاز به جابجایی و تغییر مکان موتور
  6. اندازه یکسان دهانه خروجی و ورودی موتور پمپ با شلنگ
  7. تهیه آچار پمپ که معمولا با موتور به مشتری داده می شود
  8. نصب اصولی و محکم تجهیزات برای جلوگیری از مشکلات احتمالی
  9. محل قرارگیری تجهیزات برای جلوگیری از آسیب آن ها
  10. تخلیه آب پس از اتمام کار به خصوص در فصول سرد سال
  11. سرویس تجهیزات به فواصل زمانی مشخص

در این مقاله سعی شد شما مخاطبان را با موتور پمپ آب و انواع ان آشنا نمود. با توجه به ویژگی های انواع موتور و همچنین در نظر گرفتن نوع آبیاری، وسعت و ارتفاع زمین، آب و هوای منطقه می توان موتوری متناسب با نیاز تهیه کرد و به راحتی از ان استفاده نمود. توجه به همین نکات ریز و جزئی بسیار حائز اهمیت است چرا که کارها را میسر کرده و از مشکلات آتی ناشی از استفاده از موتورهای نامناسب پیشگیری نمود.

خروج از نسخه موبایل