نماد سایت ماه نیوز

شرایط وام با سند ماشین و وام طلا چگونه است؟

عناوین اصلی خبر پنهان

دریافت وام با طلا چه شرایطی دارد؟ بررسی وام طلا در بانک کارگشایی

دریافت وام طلا در گروه وام‌های بدون ضامن قرار می‌گیرد. چون برای دریافت این وام می‌توانید از سرمایه طلایی خود به‌عنوان ضمانت استفاده کنید. بسیاری از ما مقداری طلای زینتی در خانه داریم که فقط در زمان جشن‌ها از آن استفاده می‌کنیم. درحالی‌که می‌توانید از این اندوخته طلایی برای دریافت وام هم استفاده کنید تا بدون معرفی ضامن، مبلغی را که می‌خواهید دریافت کنید. در ادامه این مطلب چگونگی دریافت این نوع وام خواهیم گفت.

دریافت وام با طلا چگونه است؟

اگر به دنبال وام بدون ضامن و فوری هستید، می‌توانید روش دریافت وام با طلا را امتحان کنید. در این روش باید اندوخته طلایی خود را در بانک به امانت بگذارید. این اندوخته در واقع نوعی ضمانت محسوب می‌شوند تا بدون معرفی شخص ضامن به بانک، بتوانید وامتان را دریافت کنید. از آن‌جایی‌که در این روش درگیر پیدا کردن ضامن نمی‌شوید، در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین می‌توانید بدون دردسر در زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر تسهیلات بانکی با کمک طلا وام بگیرید. اگر وارد صفحه مقایسه وام های بانکی در سایت شوید، دید بهتری نسبت به تمایز یا نقاط مشترک انواع تسهیلات پیدا می‌کنید. در این مطلب علاوه بر تفاوت بازه زمانی درخواست تا دریافت وام، به سایر ویژگی‌های انواع وام اشاره شده است.

مزیت‌های وام با طلا

این وام شما را چندان درگیر فرآیندهای زمان‌بر اداری و بانکی نمی‌کند و راحت‌تر به هدف‌تان می‌رسید. از مزیت‌های دیگر این وام، استفاده مالی از طلاهایی است که قصد فروش آن‌ها را ندارید و بلااستفاده در خانه مانده است. اگر فرصت کمی برای فراهم کردن بودجه دارید، وام با طلا یکی از بهترین پیشنهادها است و این تسهیلات در گروه وام‌های فوری قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفتیم، بدون ضامن هم می‌توانید با کمک طلا وام دریافت کنید. البته این تنها وامی نیست که برای دریافت آن نیازی به ضامن ندارید؛ اگر وارد صفحه وام بدون چک در سایت شوید، علاوه بر ضامن به چک ضمانت هم نیازی ندارید. وام با همکاری بانک آینده به صورت آنلاین داده می‌شود و ارائه سفته برای ضمانت آن کافیست. این وام بدون ضامن، چک و پیش‌پرداخت در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و مخصوص خرید کالاهای متنوع از صدها فروشگاه آنلاین معتبر طرف قرارداد با ما است.

برای دریافت وام با طلا از بانک کارگشایی به چه چیزهایی نیاز است؟

برای درخواست وام با طلا همان‌طور که از نام آن مشخص است، به مقداری طلا به‌عنوان وثیقه نیاز دارید. مقدار این طلا به میزان وام درخواستی شما بستگی دارد. ۳۰ گرم طلا، حداقل مقدار طلای مورد نیاز برای دریافت کمترین مبلغ وام از بانک کارگشایی است. مدارک شناسایی اصلی مثل شناسنامه و کارت ملی هم بدون شک باید در زمان درخواست همراه داشته باشید. در ضمن، میان مدارکی که به بانک ارائه می‌دهید، حتماً فاکتور خرید طلایتان را هم قرار دهید.

نکته‌ای که باید بدانید: دریافت وام با طلا معمولاً با وثیقه طلاهای تزئینی امکان‌پذیر است و نباید از سکه‌های طلا به‌عنوان ضامن استفاده کنید.

شرایط ترهین طلا در بانک کارگشایی و نحوه بازپرداخت آن

طرح وام با طلا در اصلاح بانکی با عنوان «ترهین طلا» شناخته می‌شود و تعدادی از بانک‌ها از جمله بانک کارگشایی این طرح را اجرا می‌کنند. بانک کارگشایی یکی از اصلی‌ترین مراکز برای ارائه وام با طلا است و در زمان دریافت وام دو انتخاب در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در بانک کارگشایی شما می‌توانید با وثیقه‌ ۱۰۰ گرمی از طلا برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنید. زمان بازپرداخت وام به صورت ماهانه نیست و باید آن را سر موعد یک‌ساله به صورت یک‌جا پرداخت کنید. در صورتی که در موعد یک‌ساله پرداخت نکنید، درصدی به‌عنوان جریمه دیرکرد به حساب شما اضافه می‌شود.

سود بازپرداخت وام طلا چقدر است؟

سود وام قرض‌الحسنه بانک کارگشایی ۴ درصد است. البته یادتان باشد که ۷ درصد هم باید به‌عنوان کارمزد به بانک پرداخت کنید. در مجموع سود این وام بسیار کم است و حدود ۲۰۰ هزار تومان باید بیشتر پرداخت کنید. اما سود وام ۲۰ میلیونی جعاله از بانک کارگشایی ۲۰ درصد است. این وام ۲۰ میلیونی نیازی به ضامن ندارد و همان ۱۰۰ گرم طلا برای وثیقه کافیست. اگر این ۲۰ میلیون را برای خرید کالا نیاز دارید، می‌توانید به جای درخواست وام طلا، وارد صفحه وام بدون ضامن شوید و درخواست‌تان را ثبت کنید. این وام ۲۰ میلیونی با همکاری بانک آینده داده می‌شود و برای دریافت آن نیازی به ضامن و چک ندارید. از مزیت‌های این وام عدم تعریف جریمه دیرکرد در قوانین آن است.

وام با طلا یا دیگر وام‌ها؟

در زمانی که متقاضی وام هستید، حتماً پیش از درخواست از شرایط تمامی وام‌ها مطلع شوید تا بتوانید برای مناسب‌ترین و کم‌سودترین آن درخواست دهید. علاوه بر تسهیلات بانکی حتماً شرایط وام‌های سامانه‌های مالی را هم بررسی کنید. بسیاری از این سامانه‌ها شرایط مطلوب‌تری نسبت به وام‌های بانکی دارند. در صفحه انواع وام سایت موسسه حقوقی توانگر می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد تسهیلات مختلف به‌دست آورید و بعد برای درخواست وام اقدام کنید.

همه چیز درباره وام با طلا از بانک کارگشایی

بانک کارگشایی با امانت گرفتن طلای درخواست‌کننده وام که اصطلاح بانکی‌اش «ترهین طلا» است، به شما وام می‌دهد. تنها کافی است طلای خودتان را به عنوان وثیقه پیش بانک امانت بگذارید و یکی از وام‌های قرض‌الحسنه یا جعاله بانک کارگشایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بگیرید. تمام سوالاتی را که ممکن است برای گرفتن وام قرض الحسنه بانک کارگشایی در ذهن‌تان داشته باشید، همین‌جا برایتان فهرست کرده‌ایم و به آنها جواب داده‌ایم.

بانک کارگشایی چقدر وام می‌دهد؟

امکان گرفتن ۲ نوع وام در بانک کارگشایی وجود دارد. وام 2 میلیون تومانی قرض‌ الحسنه و وام 20 میلیون تومانی جعاله. البته اینجا هم «هر کسی طلایش بیش، وامش بیشتر» است و طبیعتا برای گرفتن وام جعاله که مبلغ بالاتری است، باید طلای بیشتری در بانک امانت بگذارید.

مراحل گرفتن وام با طلا چیست؟

این وام، یکی از راحت‌ترین وام‌هایی است که هر متقاضی‌ می‌تواند رویش حساب کند. همراه شناسنامه و کارت ملی و مقدار طلایی که باید رهن بگذارید، به یکی از شعبه‌های بانک کارگشایی می‌روید و بعد از تکمیل فرم‌های لازم، در شعبه سراغ ارزیاب بانک بروید. ارزیاب‌های بانک هم بعد از بررسی خلوص طلا و ارزشگذاری آن، مقدار اعتبار برای گرفتن وام را اعلام می‌کنند و تمام.

چقدر طلا باید وثیقه گذاشت؟

برای استفاده از وام 2 میلیون تومانی قرض الحسنه باید 30 گرم طلای تزئینی یا ساخته شده را رهن گذاشت. برای وام جعاله 20 میلیونی هم نیاز به 100گرم طلا دارید تا نزد بانک امانت بگذارید.

نکته: نکته‌ای که بالاتر گفتیم را دوباره تکرار می‌کنیم؛ بانک تنها طلای تزئینی یا ساخته شده را از شما به عنوان وثیقه قبول می‌کند و سکه طلا مورد قبول نیست.

کارمزد و سود وام بانک کارگشایی

وام قرض‌الحسنه بانک کارگشایی با سود 4 درصد به متقاضیان بانک داده می‌شود. البته در کنار این سود، 7 درصد هم کارمزد به وام تعلق می‌گیرد؛ یعنی در ازای وام 2 میلیون تومانی، باید سال بعد 2 میلیون و 220 هزار تومان به بانک برگردانید که بین انواع وام‌های بانکی سود ناچیزی به حساب می‌آید.

بابت وام جعاله 20 میلیونی هم بانک از شما 20 درصد سود خواهد گرفت. البته وام جعاله این بانک جزو تسهیلات با سود بالاست، اما همین که نیاز به ضامن ندارد و مبلغ خوبی هم وام می‌دهند، وام‌گیرنده‌ها ترغیب به گرفتن آن می‌شوند.

مدت بازپرداخت وام با طلا

روش پرداخت هر ۲ نوع وام قرض الحسنه و جعاله یا همان وام طلا بانک کارگشایی به صورت اقساط ماهانه نیست. یعنی کل مبلغ و سود آن را یکسال بعد از گرفتن وام، باید به بانک پس بدهید و نیازی به پرداخت ماه به ماه اقساط ندارید. برای همین بهتر است برنامه‌ریزی مناسبی برای خودتان داشته باشید تا در موعد سر رسید، دست‌تان خالی نباشد، چون بانک به ازای هر ماه تاخیر یک‌درصد به عنوان جریمه دیرکرد به جمع پرداختی شما اضافه می‌کند.

البته اگر در پایان سال امکان برگرداندن مبلغ وام را ندارید، بانک یک راهکار دیگر هم پیش پایتان گذاشته و می‌توانید یکسال دیگر وام‌تان را تمدید کنید.

مدارک لازم برای گرفتن وام طلا بانک کارگشایی

نکته: به دلیل مشکلات اقتصادی و تعداد زیاد متقاضیان وام قرض الحسنه، این وام فوری گاهی با نوبت انتظار 4 ماهه در برخی شعب به وام‌گیرنده‌ها داده می‌شود.

تسهیلات وام خودرو و شرایط وام ماشین بانک ملی، ملت، صادرات، انصارو آینده چیست؟

وام با سند ماشین یکی از راه‌های کسب نقدینگی برای خرید خودرو است و مانند وام مسکن طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم جز افرادی می‌باشید که برای خرید خودرو به‌دنبال تسهیلات وام ماشین می‌گردید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. این وام به تمامی افراد از جمله حقوق بگیران دولتی و غیر دولتی ، افراد دارای مشاغل آزاد و بازنشستگان تعلق می‌گیرد. ما در این مقاله شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام بانک‌های مختلف مانند بانک ملی، ملت، صادرات، انصار، ایران زمین، آینده و… را بررسی می‌کنیم.

شرایط مهم و اصلی برای دریافت وام خودرو

تسهیلات وام خرید خودرو از مواردی است که اکثر بانک‌ها، با شرایط کلی مشابه‌ای که در بالا گفته شد، آن را ارائه می‌کنند. اما ممکن است در بعضی شرایط پرداخت، مانند سود یا تعداد اقساط تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خودرو

پیش فاکتور خرید از شرکت خودروساز یا نمایندگی‌های معتبر آن

مانند اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن

گواهی اشتغال به‌کار یا فیش حقوقی متقاضی با ذکر میزان حقوق

تفاوت وام خودرو بانکی و خودرو‌های لیزینگی

مهم‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت میان تسهیلات بانک و شرکت‌های لیزینگی برای خرید ماشین، در گرو رفتن یا نرفتن سند ماشین شماست. بانک‌ها طبق سنت و روال همیشگی، برای تضمین پرداخت اقساط خود، ضامن‌های معتبر را شرط ضروری دریافت وام قرار می‌دهند و پس از دریافت تسهیلات، سند خودرو به نام شما می‌شود. اما شرکت‌های لیزینگی سند خودرو را به عنوان ضامن در رهن خود نگه می‌دارند تا تمامی اقساط پرداخت شود. به عبارت دیگر، امکان خرید و فروش خودرو بلافاصله بعد از دریافت وام خودرو و ماشین وجود دارد اما در خودروهای لیزینگی این کار امکان پذیر نیست.

وام خرید خودرو بانک انصار

ما در جدول بالا، تمامی شرایط دریافت وام خرید خودرو بانک‌های کشور را قرار دادیم اما از آنجایی‌که در خصوص وام خرید خودرو بانک انصار سوالات زیادی مطرح شده‌است، عمده شرایط وام خودرو این بانک را به شرح زیر بیان می‌کنیم:

وام خرید خودرو بانک ملی

در خصوص بانک ملی نیز، شرایط زیر قابل توجه است:

خروج از نسخه موبایل