عمومیمعرفی کسب و کار

مهم ترین مزایای استفاده از قالب آماده در طراحی سایت چیست؟

آیا طراحی سایت با قالب آماده روش خوبی است؟

امروزه قالب های آماده بسیار در حال توسعه و افزایش فروش هستند. آیا طراحی سایت با قالب های آماده میتواند روش خوبی برای ساخت سایت ، جذب مشتری و یا اجرای پروژه های پیشرفته باشد ؟ در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا به یکی از مواردی که ممکن است خیلی از دوستان که قصد طراحی سایت دارند برایشان سوال باشد پاسخ دهیم . در حال حاضر چندین روش مختلف برای طراحی سایت وجود دارد که ما در داخل مقاله روش های طراحی سایت ، تمامی راه های ممکن برای داشتن یک سایت را خدمتتان معرفی کردیم . یکی از روش هایی که برای طراحی سایت وجود دارد این است که سایت را با یک قالب آماده طراحی کرد .

ابن قالب آماده می تواند روی یک سیستم مدیریت محتوا همچون وردپرس اجرا شود که این روش بسیار مرسوم تر است . در سیستم هایی همچون مجنتو که برای فروشگاه است ، به دلیل جمعیت کم برنامه نویسانی که در این زمینه فعالیت می کنند ، معمولا قالب های اختصاصی بسیار کمتر طراحی می شوند و تم هایی از پیش طراحی شده وجود دارند و شما اگر ازسیستم هایی همچون فروشگاه ساز مجنتو ، پرستا شاپ یا اوپن کارت استفاده می کنید ناچار به استفاده از قالب هایی آماده هستید .

The Advantages of Pre-Designed Websites for a Faster, More Effective Online Presence

به دلیل کم بودن جمعیت برنامه نویسان در این حوزه ها ، اگر شما قصد طراحی قالب اختصاصی داشته باشید هزینه شما بسیار بالا خواهد بود . به همین دلیل امروزه اکثر سایت ها توسط وردپرس طراحی می شوند به این دلیل که وردپرس برخی ویژگی های خاص دارد که این ویژگی ها سبب می شوند تا محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد .

وردپرس همانند سایر سیستم ها نیست و خوشبختانه تعداد طراحان و برنامه نویسان در این زمینه بسیار زیاد است که این موضوع هم در داخل کشور و هم در خارج کشور بسیار مرسوم است . هم اکنون در مارکت های فروش قالب و افزونه داخل کشور ، هزاران قالب و پلاگین وجود دارند که البته نمی توان گفت همه این قالب ها یا افزونه ها استاندارد هستند ، اما اکثر آنها توسط برنامه نویسان ماهر و تفکرات جمعی تولید می شوند .

یکی از مرسوم ترین روش های استفاده از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا و نصب قالب آماده است . اما در ادامه به دو قسمت مهم خواهیم پرداخت که بخش اول مزایای قالب آماده و بخش دوم معایب آن است که سعی داریم تا همه مواردی که لازم است بدانید را خدمتتان ارائه کنیم .

مهم ترین مزایای استفاده از قالب آماده

استفاده از قالب های آماده مطمئنا مزایای خود را دارد ، مهمترین فاکتور هایی که هنگام استفاده از قالب های آماده میتوان از آنها بهره مند شد میتوانند بدین شرح باشند :

  • هزینه پایین برای خرید قالب
  • سرعت بالا در راه اندازی وب سایت
  • سهولت در اجرای پروژه نهایی و مدیریت آن

    هزینه پایین برای خرید قالب

اولین مزیت استفاده ار قالب های آماده این است که شما هزینه های کمتری را متقبل خواهید شد . اگر قصد طراحی سایت با قالب اختصاصی داشته باشید حتی اگر سیستم مدیریت محتوا آن وردپرس هم باشد ، بازهم هزینه های طراحی سایت شما چندین و چند برابر بیشتر از قالب آماده است . قالب های آماده هم اکنون بسته به نوع امکانات و طراحی که دارند ، می توانند از مبالغ 50 تا 500 هزار تومان متغیر باشند که هر مجموعه ای بسته به نیاز خود می تواند قالب مد نظر خود را خریداری نماید . می توان گفت هزینه مهم ترین دلیل استفاده از تم های آماده می باشد .

سرعت بالای ساخت سایت

اگر شما قصد طراحی سایت اختصاصی داشته باشید حداقل 3 تا 4 هفته زمان لازم است تا مجری طرح ، پروژه نهایی را به شما تحویل دهد . اما با استفاده از قالب اماده ، حتی در صورت داشتن پیکربندی دشوار ، نهایتا 3 تا 4 روز زمان لازم است تا سایت شما روی اینترنت شروع به فعالیت نماید و شما نیز محتوای سایت را وارد کنید . معمولا شرکت هایی که قصد دارند فعلا یک نسخه اولیه از سایت خود را راه اندازی کنند ازاین روش استفاده می کنند .

سهولت در اجرای پروژه نهایی

استفاده از قالب آماده بسیار ساده تر است . اگر شما کمی دانش در رابطه با سیستم مدیریت محتوای مد نظر داشته باشید ، می توانید خودتان به راحتی قالب را خریداری نموده و روی سیستم خودتان نصب و پیکر بندی کنید که بسیاری از افراد برای اینکه وب سایت را خودشان راه اندازی کنند از این روش استفاده می کنند . اما در روش هایی همچون برنامه نویسی ، حتما باید دانش برنامه نویسی داشت تا خودتان بتوانید قالب مد نطرتان را با سیستم مدیریت محتوا هماهنگ نمائید .

معایب استفاده از قالب آماده

دربخش بالا چند ویژگی مهم در مورد مزایای قالب آماده را بررسی کردیم اما در ادامه به معایب این طرح نیز خواهیم پرداخت که چگونه با استفاده از یک قالب آماده می توان با مشکلات مختلف روبرو شد ! مهم ترین معایب استفاده از تم های آماده عبارتند از

  • سنگین بودن قالب و طراحی برای عموم نیاز ها
  • عدم اختصاصی بودن طرح سایت و عدم انتقال هویت مجموعه
  • سئو به مراتب ضعیف تر
  • هزینه های بالای ایجاد تغییرات

سنگین بودن قالب های آماده

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در قالب های آماده وجود دارد این است که این قالب ها به دلیل اینکه معمولا مخاطب هدف خود را نمی شناسند به صورت عمومی طراحی می شوند و امکانات انها به گونه ای هستند که افراد بیشتری بتوانند از آنها استفاده نمایند . به همین دلیل که حجم کد های داخل قالب و امکاناتی که می تواند به آن اضافه شود زیاد است . برخی از این امکانات هم به تنهایی در داخل قالب موجود نیستند و باید از افزونه ها برای فعال سازی آنها کمک گرفت . برای مثال اگر شما یک قالب شرکتی با امکان فروشگاه خریداری نموده اید اما بر روی آن فروشگاه وجود ندارد ، شما می تواند از افرونه فروشگاه ساز برای فعال سازی بخش فروش اینترنتی استفاده کنید .

عدم اختصاصی بودن طرح قالب برای مجموعه شما

از آنجایی که قالب های آماده برای خرید در دسترس عموم قرار دارند ، لذا قبل و بعد از شما صدها نفر این قالب را خریداری می نمایند ، به همین دلیل ممکن است شما هنگام مشاهده وب سایت هایی که در زمینه کسب و کار شما هستند و یا حتی نیستند ، وب سایت هایی دقیقا مشابه با سایت خودتان مشاهده نمائید که این امر برای وب سایت هایی که قصد سرمایه گذاری و تبدیل شدن به یک برند را دارند اصلا درست نیست و اینگونه مجموعه ها از قالب های اختصاصی برای کسب و کار خود استفاده می نمایند .

سئو معمولا ضعیف تر

همانگونه در بالاتر گفته شد به این دلیل که قالب های آماده برای عموم نیاز ها طراحی و برنامه نویسی می شوند ، لذا از این جهت این قالب ها می توانند برای اهداف مختلف استفاده شوند . اگر شما قصد دارید تا بر روی همین قالب ، وب سایت خود را توسعه دهید و رتیه های مناسبی در موتور های جستجو کسب کنید ، لازم است تا این قالب از زمینه هایی همچون سرعت ، تکنیکال و … بهینه سازی شود ، لذا این کار معمولا در قالب های آماده بسیار دشوار تر است و انجام مباحث بهینه سازی سرعت و بهبود تکنیکال قالب در قالب های اختصاصی بسیار راحت تر است .

هزینه های بالای ایجاد تغییرات

بازهم به بحث عمومی بودن قالب باز میگردیم . قالب های آماده با کدهای بسیار زیاد معمولا توسط چندین برنامه نویس ایجاد می شوند ، لذا داخل هر کدام از قالب ها فایل ها و کدهای زیادی وجود دارند . اگر شما از قالب آماده استفاده می کنید و قصد دارید تا برخی تغییرات داخل آن انجام دهید ، قبل از هرچیزی باید بدانید که اشخاص و مجموعه های معدودی انجام تغییرات را قبول می کنند ، و انجام این تغییرات معمولا هزینه های زیادی دارد چراکه بررسی قالب و کد نویسی در بخشی که شما مدنظر دارید برای مجموعه مجری بسیار زمان بر خواهد بود .

کدام مجموعه ها می توانند از قالب آماده استفاده کنند ؟

مجموعه ها و شرکت هایی که قصد دارند تا صرفا یک وب سایت داشته باشند و تیدیل شدن به یک برند خاص مد نظر آنها نیست و یا حداقل در حال حاضر اینگونه برنامه ای ندارند و توسعه کسب و کار خود را به سال های آتی موکول نموده اند می توانند فعلا با هزینه ای کمتر یک وب سایت داشته باشند.

آن دسته از دوستانی که قصد دارند تا بر روی یک پروژه تمرین و تکرار داشته باشند و نهایتا یک وب سایت با قالب آماده برای خودشان داشته باشند .

دوستان حقیقتی که در این بین وجود دارد این است که قالب های آماده ممکن است در ابتدا بسیاری از نیاز های مجموعه شما را برآورده کنند اما در صورت توسعه مجموعه شما و حصول پیشرفت در مجموعه ، شما یا مجبور به متحمل شدن هزینه های اضافی بسیار زیاد برای تبدیل قالب به طرح دلخواه خودتان خواهید شد و یا اینکه نهایتا قالب آماده خود را کنار گذاشته و از یک طرح اختصاصی و برند برای مجموعه خودتان استفاده خواهید کرد  .

اما هستند مجموعه هایی که با خرید یک قالب بسیار مناسب که امکانات شخصی سازی بسیار بالایی دارد سالیان زیادی است که از ان استفاده می کنند . پس در اینجا با دو موضوع انتخاب درست قالب و همچنین میزان و زمینه فعالیت مواجه هستیم . در نهایت می توان گفت برای مجموعه های کوچک تا متوسط قالب های آماده به شرط داشتن امکانات مناسب و قابلیت شخصی سازی ، مناسب هستند اما برای مجموعه های بزرگ ، تم های آماده به هیچ عنوان توصیه نمی شود . امیدواریم مطالب گفته شده در این قسمت برایتان مفید بوده باشد.

منبع:

themeforest

Web Design Company UK | Web Design Services