نماد سایت ماه نیوز

قاب سیلیکونی یعنی چه؟

قاب سیلیکونی چیست؟

قاب سیلیکونی از تشکیل شده است که دارای سه لایه مختلف می باشد:

1- روکش بیرونی قاب : این روکش از جنس سیلیکون رنگی می باشد.

2- لایه میانی : این لایه که به منظور فرم دهی به قاب ایجاد شده است ، از پلی کربنات (PC) ساخته می شود. پلی کربنات از خانواده پلیمرهای ترموپلاستیک است که دارای مزایای زیر می باشد:

3- لایه داخلی قاب : این لایه از فیبر نرم ساخته شده است تا از بدنه گوشی در برابر خراش و خش افتادگی محافظت نماید.

چرا ماده سیلیکون؟

به نقل از وبسایت اروس دیجیتال؛ مهم ترین دلیل انتخاب سیلیکون در طراحی ، رسانایی ایده آل آن برای انتقال گرمای بدنه گوشی به محیط خارجی می باشد. توجه به ماده پلیمری سیلیکون از سوی شرکت های سازمنده گوشی ، در سال 2014 صورت گرفت. علت را می توان به داغ شدن بدنه گوشی های آن زمان نسبت داد. این ماده پلیمری علاوه بر خاصیت رسانایی گرمایی خوب ، رنگ پذیری عالی و قابلیت شکل پذیری بالایی را نیز دارد.

از این رو قاب های سیلیکونی با رنگ های متنوع و جذاب خود که عموماً دارای رنگ های پاستلی هستند ، وارد بازار شدند. این تنوع رنگ در کمپانی اپل بارزتر بود، به نحوی که طرفداران زیادی را به منظور از جنس سیلیکون به خود جلب نمود. البته امروزه دیگر ، کاورهای سیلیکونی تنها منحصر به گوشی های ایفون نیستند و برای برندهای سامسونگ ، هواوی و .. نیز تولید می شوند.

 آیا لکه های خاص از روی قاب سیلیکونی پاک می شوند؟

پاسخ به این سوال مثبت است. یکی از مهمترین قابلیت های قاب گوشی سامسونگ، پاک شدن سریع لکه ها خصوص رد جوهر خودکار بر روی آن می باشد. این یکی از ویژگی های مطلوب این نوع از کاورهای موبایل می باشد.

نحوه تمیز کردن کاورهای سیلیکون

بهترین نحوه تمیز کردن این نوع از کاورهای گوشی ، استفاده از دستمال مرطوب می باشد. توجه کنید که نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست و تنها یک پارچه تمیز و آب ولرم کافی است تا سطح بیرونی قاب به آسانی تمیز شود.

فواید استفاده از قاب های سیلیکونی

طیف های رنگی زیاد

رنگ بندی های قاب های تولید شده به اندازه ای متنوع هستند که شما می توانید از یک طیف رنگی ، شیدهای مختلف آن را نیز مشاهده نمایید. استفاده از آبی خالص، به عنوان رنگ یک قاب کاملاً بدیهی است ، زمانی جالب توجه می گردد که شیدهای مختلف آبی مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً در ساخت قاب سیلیکونی از رنگ های پاستلی بهره گرفته می شود.

رنگ پاستلی چیست؟

در تعریف علمی ، به هر رنگی که میزان اشباع یا خلوص (شدت) رنگ در آن کم تا متوسط باشد، رنگ پاستلی گفته می‌شود. استفاده از رنگ های پاستلی ، یک ایده هوشمندانه در طراحی قاب موبایل به شمار می رود. رنگ های پاستلی انرژی بخش هستند و احساسات شما را به خوبی جاری می سازند. در حال حاضر رنگ های پاستلی جزء پالت های رنگی محبوب میان هنرمندان و عموم مردم می باشد.

 چسبندگی با دست

یکی از فواید این نوع از کاورها ، چسبندگی مناسب با دست ها می باشد. جنس این نوع قاب از لغزش در هنگام جابجایی میان دستان جلوگیری نموده و از سقوط آن ممانعت به عمل می آورد. این ویژگی یکی از مهم ترین جنبه های کاربردی استفاده از این کاورهاست. همچنین هنگام لمس دست با قاب سیلیکونی حس خوشایندی ایجاد می‌شود و نگه دشتن آن در دست راحت است.

ست کردن رنگ قاب گوشی ایفون و بند اپل واچ

در حال حاضر برقراری هماهنگی میان رنگ بند اپل واچ با قاب گوشی ایفون ، از ترندهای سال محسوب می شود. با توجه به اینکه کمپانی سازنده هر دو محصول یکسان می باشد ، تطبیق رنگ ها به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

 انتخاب انواع کاور و قاب محافظ سیلیکونی

قاب‌ها و کاورهای سیلیکونی از انواع نرم کاور موبایل محسوب می‌شوند که در هم طرح‌های مدرن و امروزی در بازار موجود هستند و هم از نظر ایستادگی روی موبایل بسیار خوش استایل می‌باشند. قاب‌های سیلیکونی به لبه‌های گوشی می‌چسبند و با باریک بودن خود فرم اصلی گوشی را حفظ می‌کنند. از این‌رو خرید قاب گوشی سیلیکونی پیشنهاد مناسبی برای کاربرد‌های متعددی می‌باشد.

خوش سایز بودن

خاص بودن جنس سیلیکون به خاطر نرمی و انعطاف‌پذیر بودن آن است. جنس لاستیک مانند این ماده، باعث می‌شود بتوان آن را به راحتی فرم داد و قالب سایز گوشی به بهترین شکل ممکن ایجاد کرد. روکش‌های سیلیکونی اکثر اوقات برای مدل‌های خاصی از گوشی‌های موبایل ساخته می‌شوند که به راحتی نمی‌توان برای آن‌ها قاب ساخت. همچنین می‌توان مطمئن بود که در یک قاب سیلیکونی، فضاها و قسمت‌های خالی که برای دکمه‌ها، دریچه‌های ارتباطی و کابل‌ها تعبیه شده، به طور دقیق در جای درست خود قرار دارند.

سیلیکون همانند یک دستکش پلاستیکی به دور گوشی می‌چسبد و آن را فرا می‌گیرد. این گونه قاب‌های محافظ بسیار باریک و بدون جزییات هستند، به همین جهت با نصب شدن روی گوشی شکل ظریف و طبیعی آن را کاملا حفظ می‌کنند و مقدار کمی به ضخامت آن می‌افزایند. قاب‌های سیلیکونی به هیچ وجه سنگین یا حجیم نیستند. علاوه بر این، گذاشتن و برداشتن آن‌ها روی گوشی بسیار آسان است، همین بر راحتی استفاده از قاب‌های سیلیکونی می‌افزاید. باریک بودن آن‌ها باعث می‌شود به راحتی بتوان آن‌ها را به داخل جیب، پاکت یا کیف گذاشت و یا آن‌ها را در دست حمل کرد. همین موضوع باعث محبوبیت قاب سیلیکونی و استفاده از آن در انواع موقعیت‌ها می‌باشد.

 ایمنی بالا

گوشی‌ها امروزه دیگر تنها ابزاری برای تماس گرفتن نیستند بلکه تبدیل به لوازمی ارزشمند و گران‌ قیمت شده‌اند که قادرند دامنه‌ گسترده‌ای از فعالیت‌های زندگی را پوشش دهند و اطلاعات فراوانی را در اختیار بگذارند. گم شدن گوشی یا آسیب رسیدن به آن‌ می‌تواند نگرانی زیادی ایجاد کند، پس انجام هر مورد امنیتی برای محافظت از گوشی خود امری کاملا منطقی است. قاب‌های سیلیکونی چون دور گوشی را فرا می‌گیرند و به آن می‌چسبند، محافظت بالایی برای کل سطوح گوشی ایجاد می‌کنند. در عین حال هیچ کدام از راه‌های ارتباطی گوشی را مسدود نمی‌کنند.

در نتیجه نیازی نیست برای دسترسی به قسمت‌های مختلف گوشی، قاب را بردارید و مزاحمتی در استفاده از گوشی ایجاد نمی‌شود. سیلیکون به دلیل بافت ارتجاعی، قادر است ضربه‌های وارد شده را جذب خود کرده و خنثی کند. پس می‌تواند از همه‌ی قسمت‌های گوشی در برابر ضربه و دیگر آسیب‌های جدی محافظت کند. کاور‌های سیلسکونی همچنین معمولا ضد آب هستند. میزان ضد آب بودن آن‌ها بسته به نوع طراحی آن‌ها متفاوت است.

محافظت و دسترسی کامل صفحه‌ی نمایش

وقتی بحث به محافظت از صفحه‌ی نمایش گوشی می‌رسد، قاب‌های سیلیکونی بسیار ایده‌آل هستند. آن‌ها نه تنها پشت و اطراف گوشی را می‌پوشانند بلکه از صفحه‌ی نمایش محافظت نیز می‌کنند. صفحه‌های نمایش بسیار ظریف هستند. کاربرد سنگین و استفاده‌ی مداوم از گوشی می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش، پریدن لبه‌ها و تجمع چربی‌،عرق و گرد و خاک روی صفحه شود. روکش‌های سیلیکونی از صفحه‌های نمایش در برابر تمامی این المان‌های مختلف محافظت می‌کنند. جالب این است که در حین محافظت، هیچ نوعی مانعی در دسترسی به صفحه‌ی نمایش ایجاد نمی‌کنند. کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که همه‌ی قاب‌های سیلیکونی دارای محافظ صفحه نیستند. بعضی از انواع آن‌ها فقط پشت گوشی و اطراف آن پوشش می‌دهند.

مقاوم در برابر گرما و غبار

سیلیکون ماده‌ای دارای خاصیت ضد حرارتی عالی می‌باشد. این به بدین معناست که قاب‌های سیلیکونی در دما‌های بالا به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند، در نتیجه گزینه‌ای بسیار اید‌ه‌آل برای همراهی در تعطیلات در آب و هوای گرم و همچنین روز‌های آفتابی می‌باشند. قاب‌های سیلیکونی را می‌توان با خیال راحت در محیط‌های کاری گرم استفاده کرد. آن‌ها داغ نمی‌شوند بلکه با عبور دادن گرما از خود و پراکنده کردن آن از گرم شدن گوشی جلوگیری می‌کنند.

قاب‌های سیلیکونی قدیمی گرد و غبار یا پرز را به خود جذب می‌کردند اما در قاب‌های جدید این مساله دیگر وجود ندارد. قاب‌های سیلیکونی ضد گرد و غبار، جمع شدن ذرات ریز روی سطوح قاب را به حداقل می‌رسانند. همچنین از جمع شدن کثیفی و خرده‌های آشغال روی قاب و گوشی جلوگیری می‌کنند. این خاصیت پر کاربرد سیلیکون باعث می‌شود گوشی موبایل تا مدتی طولانی شیک، نو و تمیز به نظر برسد.

جنس جالب و ضد لغزش

قاب‌های سیلیکونی از بسیاری از انواع دیگر قاب‌ها نرم‌تر هستند، به ویژه قاب‌های فلزی و پلاستیک‌ سخت و بسیاری از انواع دیگر موادی که در ساخت قاب استفاده ‌می‌شوند. نگه داشتن قاب‌های سیلیکونی در دست، گرفتن و حمل آن‌ها حس خوشایندی ایجاد می‌کند. این حس به دلیل خاصیت ذاتی ضد لغزش در ساختار سیلیکون می‌باشد. لغزنده نبودن و محکم چسبیدن به دست به نوبه‌ خود از بسیاری از حوادث که منجر به افتادن گوشی می‌شوند جلوگیری می‌کند.

ظاهر زیبا و خوشایند

قاب‌های سیلیکونی اغلب مورد پسند افرادی واقع می‌شود که معتقدند زیبایی در سادگی‌ست. این قاب‌ها ظاهری ساده، نرم و تمیزی دارند که به سختی می‌شود آن را دوست نداشت! آن‌ها مدرن، به روز و پیشرو هستند و برای همه‌ی محیط‌ها مناسب می‌باشند، از جلسات اداری گرفته تا مهمانی‌های شبانه. قاب‌های سیلیکونی ممکن است بسیار ساده به بازار ارائه شوند و در تک رنگ‌های ساده و کلاسیک مانند مشکی، آبی، قرمز و یا بی‌رنگ تولید شوند. همچنین در رنگ‌های تند و جیغ مثل صورتی، نارنجی پر‌رنگ و یا سبز فسفری نیز موجود هستند. این رنگ‌ها , به علاوه‌ انواع متفاوتی از طرح‌ها و بافت‌های سیلیکونی گزینه‌های مناسبی برای افرادی هستند که دوست دارند قاب‌های خاص‌تری به دست بگیرند.

جنبه‌های پرکاربرد

قاب‌های سیلیکونی اغلب لوازم اضافی مانند حلقه، تسمه یا گیره برای اتصال به کمربند بر روی خود ندارند. این ویژگی باعث می‌شود قاب‌های سیلیکونی به ساده‌ترین و بی‌دردسر‌ترین قاب‌های موجود در بازار تبدیل شوند. هرچند برای افرادی که به این لوازم اضافی و یدکی نیاز دارند، انواع بسیاری از قاب‌های سیلیکونی به بازار ارائه شده که این لوازم را نیز در ساختار خود لحاظ کرده‌اند. همچنین چون قاب‌های سیلیکونی به گوشی می‌چسبند و دقیقا اندازه‌ آن هستند، امکان این که از جیب یا کیف بیرون بیفتند بسیار کم است و این ویژگی آن‌ها را برای افرادی همانند کوه‌نوردان و ورزشکاران که به صورت دائم در حال تغییر مکان هستند و یا سبک زندگی فعال و پر جنب و جوشی دارند، مناسب می‌سازد.

قیمت

گوشی اغلب معقول‌تر از قاب‌های پلاستیک سخت و یا پلاستیک نرم مانند پلی‌یورتن ترموپلاستیک می‌باشد. همچنین قیمت پایین‌تری نسبت به قاب‌های چرمی دارند و اغلب این قاب‌ها از قیمت‌های مناسبی برخوردار می‌باشند. در نتیجه باب میل افرادی هستند که عادت دارند چند رنگ از یک قاب برای میکس یا ست کردن داشته باشند. همچنین افرادی که هر چند وقت یک بار بنا به دلایل مختلفی قاب خود را عوض می‌کنند از آن‌ها استقبال خواهند کرد. قاب‌های سیلیکونی کریستالی یا شفاف که کیفیت بالاتری نسبت به دیگر قاب‌های سیلیکونی دارند یا کاور‌ها یا قاب‌های دارای برند، گزینه‌هایی با قیمت بیشتر هستند.

قاب‌ها و کاور‌های سیلیکونی را به راحتی می‌توان در اینترنت پیدا کرد

به راحتی می‌توان تنوع بسیاری از انواع قاب‌های سیلیکونی را در اینترنت برای فروش مشاهده کرد. با جست و جو در بخش‌های الکترونیکی سایت‌های خرید، اولین عناوینی که با آن‌ها برخورد خواهد شد انواع قاب‌ها از جمله قاب‌های سیلیکونی خواهند بود. می‌توان به کمک گزینه‌های موجود در سایت، مشخصات مورد نیاز خرید قاب مانند مدل گوشی، رنگ قاب، قیمت و ویژگی‌های خاص مثل ضد آب بودن آن را انتخاب کرد.

راه ساده‌تر این است که عنوان مدل گوشی را با اضافه کردن عبارت قاب سیلیکونی جست و جو کرد. برای مثال “گلکسی نوت، قاب سیلیکونی مشکی” یا “اکسپریا، قاب سیلیکونی شفاف” عنوان‌های مناسبی برای جست و جو هستند. با سرچ کردن یک عنوان کلی، تعداد بیشتری قاب برای خرید نمایان می‌شود. با سرچ کردن یک عنوان محدود‌تر می‌توان راحت‌تر از میان گزینه‌های کمتر قاب مورد نظر را پیدا کرد.

خروج از نسخه موبایل