نماد سایت ماه نیوز

جراحی بوکال فت چیست؟ + مراقبتهای بعد از تخلیه چربی بوکال

بوکال فت چیست؟

بوکال فت یک بافت چربی است که در گونه ها قرار دارد. این یکی از دو پد چربی اصلی در صورت است، دیگری پد چربی جمع کننده است. پد بوکال فت وظیفه پر بودن و فرم دادن به گونه ها را بر عهده دارد. همچنین به محافظت از دندان ها و محافظت از استخوان زیرین کمک می کند. میزان بوکال فت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد نسبت به دیگران چربی بیشتری دارند که می تواند ظاهری پرتر به گونه های آنها بدهد. برخی دیگر چربی کمتری دارند، که می تواند ظاهری گودافتاده به گونه های آنها بدهد.

میزان چربی بوکال فت نیز با افزایش سن تغییر می کند. با افزایش سن افراد، پدهای چربی کوچک می شود. این می تواند منجر به کاهش حجم صورت و ظاهری ضعیف تر شود. برداشتن چربی بوکال فت یک روش جراحی است که بخشی یا تمام پد چربی گونه را برمی‌دارد. این روش معمولاً برای بهبود فرم صورت، کاهش ظاهر گونه های چاق و ایجاد خط فک مشخص تر انجام می شود.

برداشتن چربی باکال یک روش نسبتاً ایمن است، اما مهم است که یک جراح واجد شرایط را انتخاب کنید که در این روش تجربه داشته باشد. اگر قصد حذف چربی باکال را دارید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد عوارض بوکال فت و مزایای این روش صحبت کنید. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا افراد ممکن است بوکال فت را انتخاب کنند:

مقاله مرتبط: آیا بوکال فت باعث افتادگی پوست میشود؟

مراقبت های بعد از عمل بوکال فت :

قطعا مراقبت پس از هر عملی خصوصا زیبایی در نتیجه ی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت که بوکال فت نیز از این قاعده مستثنی نیست به این علت که فرد پس از انجام عمل بوکال فت بستری نخواهد شد پس مراقبت ها بر عهده ی خود فرد است .

مزایای عمل بوکال فت :

عوارض عمل بوکال فت :

قطعا هر عملی عوارض خود را در پی خواهد داشت که کم یا زیاد بودن آن به شرایط مختلفی از جمله میزان تبحر و تجربه ی پزشک ، نوع جراحی ، مراقبت های قبل و بعد از آن وابسته است.

  1. درد : چربی هایی که در این عمل برداشته میشوند جزء بافت های نرم میباشند ولی پس از عمل علائمی چون درد و التهاب در قسمت جراحی شده قطعا به وجود خواهد آمد که این اتفاق عادی است و جای نگرانی ندارد و طی دوره نقاهت از بین خواهد رفت بشرط رعایت کامل نکات توصیه شده توسط پزشک.
  2. خونریزی : اگر پس از عمل از غذاهای سفت استفاده شود احتمال خونریزی وجود دارد چرا که سبب فشار به ناحیه ی بخیه شده میشود علاوه بر این ایجاد فشار و ضربه به هر دلیلی چه ورزش و چه فعالیتی که باعث آسیب به ناحیه ی بخیه شده شود خونریزی را در پی خواهد داشت .
  3. عفونت : این اتفاق به عدم رعایت نکات بهداشتی برمیگردد بطور مثال : استعمال دخانیات ، عدم استفاده از دهان شوی و میکروبی شدن دهان و … میتوانند باعث ایجاد عفونت شوند.

افتادن ناحیه ی گونه ها : در صورت عدم رعایت و انجام فعالیت های سنگین این احتمال وجود خواهد داشت که البته در پی گذشت زمان و بر اثر بالارفتن سن نیز این امکان وجود دارد که گونه ها حالت افتادگی پیدا کنند .

  1. آسیب به عضلات صورت : عمل بوکال فت در ناحیه ای از صورت انجام میشود که عصب های فراوانی درآن وجود دارد به همین دلیل میتوان گفت این عمل در عین سادگی بسیار حساس است و نیاز به تبحر بالای جراح دارد و در صورت عدم تجربه ی کافی پزشک در این زمینه ، این عمل میتواند آسیب زا باشد.
  2. بوجود آمدن عدم تقارن در گونه ها : این اتفاق بطور عادی نخواهد افتاد اما اگر فرد توصیه ها را جدی نگرفته و به محل جراحی شده آسیب و فشار وارد کند و یا پزشک توانایی لازم برای انجام عمل را نداشته باشد احتمال پدیدار شدن عدم تقارن گونه ها وجود خواهد داشت .
  3. بی حسی : احتمال بی حس شدن ناحیه وجود دارد
  4. آسیب به مجاری بزاقی : در صورت عدم توانایی پزشک
  5. تجمع مایعات
  6. حذف بیش از حد چربی ها
  7. فرد تا چند روز پس از جراحی نمیتواند به راحتی دهان را باز کند
  8. امکان بروز آبسه و زخم در دهان

تذکر : اگر پس عمل بوکال فت با علائم خاصی چون : درد در ناحیه ی سینه ، عدم تنفس راحت و اینگونه شرایط مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کرده و مشکل را بررسی کنید .

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

اگر برای انجام جراحی بوکال فت به یک جراح و پزشک ماهر و حرفه ای مراجعه نمایید می توانید از طولانی بودن نتیجه این جراحی مطمئن شوید. با این حال مادام العمر بودن این جراحی لازم است که از مراقبت هایی که پزشک برایتان نوشته است پیروی کنید. برای مثال همیشه وزن سالم و متعادل خود را حفظ کنید زیرا در صورت اضافه وزن تجمع چربی در صورت شما مجددا دیده می شود و این باعث از بین رفتن نتیجه جراحی تان خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل