نماد سایت ماه نیوز

کره نارگیل چیست و چه خواصی دارد؟

کره نارگیل چیست؟

کره نارگیل به عنوان یک محصول کتوژنیک کاملاً گیاهی شناخته می شود که می تواند برای کنترل وزن، کاهش قند خون و کاهش فشار خون استفاده شود.

این کره کتوژنیک در درجه اول برای ورزشکاران، کاهش وزن و به طور کلی افرادی که به دنبال غذای سالم هستند مناسب است. این کره از پوره نارگیل تهیه می شود و به همین دلیل مقدار کمتری روغن دارد.

شما می توانید برای خرید کره نارگیل به فروشگاه اینترنتی سالماطور مراجعه کنید.

خواص دارویی و درمانی کره نارگیل برای سلامت بدن:

این کره یکی از محصولات کتوژنیک است، حاوی مواد مغذی مفید برای بدن است، بنابراین خوب است به جای روغن نارگیل از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر این، این کره علاوه بر کنترل وزن، طعم شیرینی دارد که می تواند به عنوان طعم دهنده برای تهیه انواع نان ها و شیرینی ها استفاده شود و نقش مهمی در درمان بیماری های مختلف از جمله پوکی استخوان، بیماری های پوست و مو، پیری زودرس و… دارد.

به خاطر داشته باشید که کره نارگیل پس از مدتی تیره می شود و خاصیت غنی خود را از دست می دهد.

از خواص کره نارگیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت کره نارگیل و روغن نارگیل

مواد مغذی روغن نارگیل و کره نارگیل

روغن نارگیل به طور کامل از چربی، بیشتر از نوع اشباع شده ساخته شده است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 14 گرم چربی است.

کره حاوی مواد مغذی است که روغن نارگیل فاقد آن است، به ویژه فیبر. یک قاشق غذاخوری کره نارگیل حدود 2 گرم فیبر رژیمی دارد.

سایر مواد مغذی موجود در کره نارگیل عبارتند از:

روغن نارگیل و کره نارگیل کالری بالایی دارند. هر وعده از هر دو محصول حاوی 110 تا 120 کالری است.

فواید کره نارگیل:

کره نارگیل دارای خواص و فواید بسیاری است که در ادامه به آنها می پردازیم:

1-      فیبر بالا:

کره نارگیل از نارگیل کامل تهیه می شود.یک قاشق غذاخوری کره نارگیل حاوی حدود 2 گرم فیبر است.

2-      محتوای چربی کامل:

هر قاشق غذاخوری کره نارگیل حدود 10 گرم چربی اشباع دارد.

3-      اسید لوریک حاوی:

مطالعات نشان داده اند که اسید لوریک در کنترل کلسترول خون بسیار مفید است و کره نارگیل حاوی این اسید مفید میباشد.

فواید کره نارگیل برای سیستم ایمنی بدن:

یکی از خواص کره نارگیل که می تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد تقویت سیستم ایمنی است. به دلیل وجود اسید لوریک در مقادیر زیاد، می تواند به بدن شما کمک زیادی کند و بدن شما را از بسیاری از بیماری ها و مشکلات محافظت کند. البته برای استفاده حداکثری از این خواص، باید به طور مداوم از این ماده استفاده کنید.

خواص کره نارگیل برای پوست

سلامت پوست موضوع مهمی است که بسیاری از افراد از روش های مختلفی برای سلامت خود استفاده می کنند. بسیاری از این روش ها می توانند برای پوست مضر باشند یا مشکلات زیادی برای پوست ایجاد کنند. یکی از روش های طبیعی که بسیار مفید است استفاده از کره نارگیل است. به همین دلیل با مصرف کره نارگیل می توانید خواص آن را برای پوست خود به دست آورید تا پوست شما در برابر جذب رادیکال های آزاد مقاوم باشد و همچنین چین و چروک ها را کاهش داده و خشکی پوست و سایر مشکلات پوستی را برطرف کند.

فواید و مضرات کره نارگیل

در دوران بارداری و شیردهی

کره نارگیل سرشار از اسید لوریک است و کارشناسان به زنان باردار و شیرده توصیه می کنند که زیاد از آن مصرف نکنند زیرا می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

موارد استفاده از کره نارگیل

کره نارگیل را می توان به عنوان مرطوب کننده پوست، بالم لب، پاک کننده آرایش چشم، شستشوی بدن و حتی برای ماساژ بدن استفاده کرد.

از کره نارگیل به صورت خوراکی برای تهیه انواع دسر، شکلات، پنکیک، کلوچه، ماست نارگیل و غلات صبحانه استفاده می شود.

کره نارگیل در رژیم کتوژنیک:

طرفداران اصلی این محصول کسانی هستند که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند. این کره خوشمزه حاوی مقدار زیادی چربی سالم و مفید برای بدن انسان است، از طرفی میزان کربوهیدرات موجود در این محصول در مقایسه با میزان چربی کم است. این عوامل این محصول را به محصولی ایده آل برای کسانی که رژیم کتوژنیک دارند تبدیل می کند.

کره نارگیل برای مو:

شاید در مورد استفاده از کره نارگیل برای مو شنیده باشید. برخی افراد به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید از این محصول به عنوان ماسک مو استفاده می کنند. این محصول را می توان ماسک مو به حساب آورد اما توصیه می شود از روغن های مخصوص مو برای این منظور استفاده کنید. روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن پاپایا، روغن آووکادو تاثیر قوی تری در مرطوب کردن و ترمیم موهای شما خواهند داشت و نسبت به کره نارگیل مقرون به صرفه تر هستند.

در طول روز چقدر کره نارگیل بخوریم؟

کره نارگیل به دلیل خواص فراوانی که دارد بسیار توصیه می شود. می توانید از این رژیم غذایی در طول روز استفاده کنید. اما اگر می خواهید از عملکرد آن بهره مند شوید باید در طول روز یک قاشق غذاخوری مصرف کنید. همچنین می توانید این ماده مغذی را با سایر مواد مغذی مانند کره بادام زمینی و… مصرف کنید.

نحوه نگهداری کره نارگیل:

هر ماده غذایی نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی دارد تا آسیب نبیند. به همین دلیل، باید روش های نگهداری خوب آنها را به خاطر بسپارید. یکی از انواع مواد غذایی که خواص و ویژگی های زیادی دارد کره نارگیل است که در زیر روش های نگهداری آن را به شما می گوییم.

بهتر است کره نارگیل را در شیشه در بسته، دور از رطوبت و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با رعایت این روش ها می توان کره نارگیل را برای مدت بسیار طولانی بدون خراب شدن نگهداری کرد. خوب است این نکته را بدانید وقتی کره نارگیل شروع به پوسیدگی می کند، بوی آن تغییر می کند.

زمانیکه کره را داخل یخچال قرار میدهید بافت آن تغییر میکند و از حالت نرم و کره ای خارج میشود برای نرم شدن دوباره کره، آن را چند دقیقه قبل از مصرف بیرون از یخچال قرار دهید و حتما قبل از مصرف هم بزنید.

کره نارگیل به علت بافت متفاوتی که نسبت به سایر کره ها دارد باید حتما داخل یخچال نگهداری شود. چند دقیقه (حدودا یک ربع) قبل از مصرف، کره را از یخچال خارج کره، هم بزنید و سپس میل نمایید.

خروج از نسخه موبایل