عمومیمعرفی کسب و کار

تفاوت سرفیس و سرفیس بوک در چیست؟

مایکروسافت ممکن است بیشتر به دلیل نرم‌افزارهایش شناخته شود، اما این شرکت در چند سال اخیربا دقت کار کرده و طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها را ایجاد کرده است، که ویژگی‌های جدید را، با طراحی مطلوب ترکیب می‌کند.

محدوده‌ی سرفیس‌های مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ (لپ‌تاپ عادی)، سرفیس‌بوک (یک تبلت/لپ‌تاپ هیبریدی)، سرفیس‌پرو (تبلت رده بالا) و سرفیس‌گو (یک تبلت ساده قدیمی) است. هر کدام از این سرفیس‌ها متناسب با نیاز کاربر طیف مختلفی از امکانات را ارائه می‌دهد. انتخاب مناسب هر یک از این گجت‌ها در جهت رسیدن کاربر به هدف مورد نظرش اهمیت ویژه‌ای دارد اینجاست که حضور یک فرد متخصص و آشنا با این محصولات و کاربرد آنها در جهت جلوگیری از به هدر رفتن هزینه و سرمایه‌ی کاربرالزامی می‌شود. برای خرید سرفیس بوک از سایت آروند شاپ دیدن کنید و یا جهت راهنمایی با ما تماس بگیرید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با تفاوت‌های دو محصول مایکروسافت یعنی سرفیس و سرفیس بوک آشنا کنیم، اگر چه هر دوی اینها محصولات سرفیس مایکروسافت هستند، اما با توجه به ویژگی‌های متفاوتی نظیر صفحه نمایش جداشدنی از پایه کیبورد در سرفیس بوک و یا پردازنده قوی‌تردر سرفیس لپ‌تاپ واقعا خریداران کاملا متفاوتی را هدف قرار می‌دهند. هر دوی این محصولات مواردی هستند که در حال حاضربه عنوان بهترین لپ‌تاپ ویندوزی مورد توجه قرار گرفته‌اند. و اما تفاوت‌ها :

تفاوت ظاهری سرفیس و سرفیس بوک

اولین تفاوتی که در یک نگاه می‌توان متوجه‌ی آن شد، تفاوت در ابعاد این دو محصول است. سرفیس لپ‌تاپ‌ها از نظر ابعاد کوچکتر از سرفیس‌بوک‌ها هستند. تفاوت در ابعاد سبب تفاوت در وزن نیز می‌شود سرفیس لپ‌تاپ سبکتر از سرفیس‌بوک است. همچنین سرفیس‌بوک‌ها علاوه بر بزرگتر بودن ابعادشان، ضخامت بیشتری هم نسبت به سرفیس لپ‌تاپ‌ها دارند. این دو گجت از نظررنگبندی نیز با هم متفاوت‌اند. سرفیس لپ‌تاپ‌ها طیف رنگی از قبیل پلاتینی، شرابی، آبی کبالتی و طلای گرانیتی را شامل می‌شوند اما سرفیس بوک‌ها تنها در رنگ نقره‌ای عرضه می‌شوند.

مقایسه‌ی سرفیس و سرفیس‌بوک از لحاظ صفحه نمایش و رزولوشن

سرفیس بوک و سرفیس لپ‌تاپ هر دو صفحه نمایش لمسی و تایپ کاور دارند. ابعاد صفحه نمایش آنها نیز با هم برابر است. در هر دو سرفیس هم می‌توان ازقلم سرفیس استفاده کرد با این تفاوت که این قلم جزو اقلام همراه سرفیس‌بوک است ولی برای سرفیس لپ‌تاپ، کاربر در صورت تمایل باید آن را جداگانه خریداری کند.در مورد رزولوشن (کیفیت تصویر) نیز باید گفت که رزولوشن سرفیس‌بوک بیشتر است، اما این چیزی نیست که هرکسی متوجه آن شود و توسط چشم عادی قابل تشخیص باشد و بیشتر به کار افراد متخصص در زمینه‌ی کارهای گرافیکی می‌آید.

تفاوت این دو سرفیس در جنس کیبورد

تایپ کاور یا کیبورد سرفیس لپ‌تاپ روکشی از جنس پارچه‌ی آلکانترا دارد. این پارچه که از ایتالیا وارد می‌شود،در صنایع مختلف نظیر تولید ابزارهای الکترونیکی لوکس و اتومبیل‌ها استفاده می‌شود که ظاهری زیبا و لطافت خاصی دارد و به کیبورد سرفیس لپ‌تاپ نرمی فوق‌العاده‌ای می‌دهد در عین حال که آن را آسیب‌پذیرترهم می‌کند.اما جنس کیبورد سرفیس‌بوک از پلاستیک است و مقاومتر از کیبورد سرفیس است.

مقایسه سرفیس و سرفیس بوک از نظر پردازنده‌ها

در سرفیس بوک از یک پرازنده‌ی 5 هسته‌ای یا 7 هسته‌ای نسل ششم استفاده شده است. در مقابل در سرفیس لپ‌تاپ‌ها از یک پردازنده‌ی 5 یا 7 هسته‌ای نسل هفتم استفاده می‌شود. از نظر پردازنده، سرفیس لپ‌تاپ‌ها پردازنده‌هایی به مراتب قوی‌تر دارند. اما از آنجایی که پردازنده‌های سرفیس‌بوک‌ها با جی پی یو مستقل و پردازنده‌های قابل ارتقا عرضه می‎شوند، این تفاوت‌ها زیاد به چشم نمی‌آیند. اگر شما به گیمینگ علاقه‌مندید پیشنهاد ما به شما خرید سرفیس لپ‌تاپ است.

 مقایسه‌ی باتری در سرفیس و سرفیس‌بوک

جایی که سرفیس بوک واقعا در برابر سرفیس پرو می‌درخشد، عمر باتری است. باتری سرفیس‌بوک در مقابل باتری سرفیس لپ‌تاپ بازدهی کمتری دارد. شاید دلیل این امر همان پردازنده‌ی گرافیکی بهتر باشد. قدرت نگهداری شارژ در باتری سرفیس لپ‌تاپ 17 ساعت است. براساس ادعای مایکروسافت در سرفیس لپ‌تاپ اگر چند روز از سیستم استفاده نشود و درب آن بسته باشد، هیچ کاهش شارژی در باتری مشاهده نمی‌شود. د رمقابل عملکرد باتری در سرفیس‌بوک به این بستگی دارد که از آن به عنوان تبلت استفاده شود یا لپ‌تاپ. در حالت کاربرد به عنوان تبلت، مدت نگهداری شارژ 9 ساعت و در حالت لپ‌تاپ نیز 12 ساعت است. بنابراین عملکرد باتری می‌تواند یکی از موارد قابل توجه در تفاوت سرفیس لپ‌تاپ با سرفیس بوک باشد.

تفاوت قیمت سرفیس و سرفیس بوک

سرفیس لپ‌تاپ از نظر قیمت نصف قیمت سرفیس بوک را دارد. برای پاسخ به این سوال که آیا ارزش دارد، این هزینه‌ی زیاد را برای یک لپ‌تاپ پرداخت کنیم باید گفت اگر به دنبال قدرت پردازش گرافیکی بالا برای ویرایش ویدئوو رندرینگ هستید یا اگر می‌خواهید در عین حال که یک لپتاپ خوب دارید، یک تبلت هم داشته باشید یا در مواقعی که چیزی قابل حمل‌تر و موبایل‌تر می‌خواهید و به صفحه کلید نیاز ندارید، به راحتی آن را از کیبورد جدا کنید، پیشنهاد می‌کنم هزینه را نادیده گرفته و از این گجت کم‌نظیر استفاده کنید. در غیر این صورت سرفیس لپ‌تاپ یک دستگاه فوق‌العاده همه جانبه و یک توصیه‌ی آسان به همه است .

سرفیس یا سرفیس بوک ؟ کدامیک برای شما بهتر است؟

مثل همیشه پاسخ این سوال به نیازهای خاص شما و بودجه‌ی مورد نظر شما بستگی دارد. تفاوت‌ها همان چیزی است که در نهایت باید تصمیم بگیرید که بین این دو گجت کدام را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد در انتخاب بین این دو گجت نیاز به اطلاعات کافی و به روز د رمورد محصولات الکترونیکی است و اطمینان به منبعی که این اطلاعات را دریافت می‌کنید. در این زمینه شرکت سان سرویس با سابقه‌ی بلند مدتی که از سال 1383 تا کنون در زمینه‌ی تامین و تعمیر محصولات الکترونیکی دارد بهترین گزینه برای مشاوره تعمیرات محصولات اپل مانند تعمیرات مک بوک و هم تعمیرات محصولات مایکروسافت است.

شرکت آروند در سال 1394 با اخذ تاییدیه‌ی شبکه‌ی خدمات پس از فروش از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این اطمینان را در مشتریان عزیز خود، افزایش داد که با تمام شدن کار مشتری و رفع مشکل او ارتباط شرکت با آنها تمام نمی‌شود ومشتریان با داشتن ضمانت نامه‌ی آروند با توجه به شعار *یک گارانتی دوست داشتنی*عضوی از خانواده‌ی بزرگ سان سرویس محسوب می‌شوند و از خدمات حرفه‎ای و دلسوزانه‌ی این مجموعه‌ی بزرگ بهره مند می‌شوند. این شرکت با به کارگیری افراد متخصص و کاربلد و تجهیزات به روز بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. مشاوره‌های قبل از تعمیرات تخصصی سرفیس سان سرویس به شما در افزایش آگاهی نسبت به دستگاه مورد نظرتان و خدماتی که نیاز دارید کمک شایان ذکری می‌کند.