نماد سایت ماه نیوز

لرزش دستگاه تصفیه آب به چه علتی است؟

مشکل تولید صدا در دستگاه تصفیه آب

به نقل از شرکت به آبی به شکل معمول دستگاه تصفیه آب خانگی هنگام کار نباید صدای زیادی داشته باشد. البته بدلیل کارکردن پمپ و وجود جریان آب در سیستم، نمی توان توقع داشت که هیچ نوع صدایی وجود نداشته باشد. با این حال وجود صدای نامتعارف ممکن است دلایل ذیل را داشته باشد:

جهت اخذ نمایندگی تصفیه آب با ما تماس بگیرید.

·        کیفیت پایین پمپ تصفیه آب

اگر پمپ دستگاه آب تصفیه کن کیفیت لازم را نداشته باشد، هنگام کار کردن صدای بیشتری خواهد داشت. خراب شدن پمپ تصفیه آب

 فرسودگی پمپ که عموما به دلیل تعویض دیرهنگام فیلترهای تصفیه آب اتفاق می افتد، میتواند موجب تولید صدای زیاد و نامتعارف در پمپ شود. ممکن است این مشکل با تعویض هد یا  حل شود. در غیر اینصورت نیاز به سرویس اساسی پمپ و یا تعویض آن است. تصویر زیر یک نمونه هد پمپ تصفیه آب معیوب را نشان می دهد.

·        هوای موجود در آب

 از آنجا که هوا در آب وجود دارد، ممکن است این هوا در فیلترهای انتهایی تصفیه آب (که عموما افقی نیز نصب میشوند) جمع شده و هنگام خروج آب صدایی همانند سوت زدن ایجاد نماید. برای رفع این مشکل باید سیستم هواگیری شود.

·        لرزش دستگاه تصفیه آب

بدلیل کارکردن پمپ ، لرزشی در دستگاه تصفیه آب ایجاد میشود که البته این لرزش باید توسط پایه ها گرفته شود. اما گاهی لرزش به کابینت محل نصب منتقل شده و خصوصا اگر کابینت فلزی باشد، سبب ایجاد صدای نامتعارف میشود. بهتر است زیر دستگاه را با یونولیت، موکت یا هر نوع پوشش لرزه گیر، عایق بندی کنید. تصویر زیر اجزاء مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس را نشان می دهد.

·        لرزش شلنگ و قطعات دستگاه تصفیه آب

 گاهی بر اثر کارکرد پمپ، شلنگ و برخی قطعات کوچک مانند سوییچ ها دچار لرزش شده و برخورد آنها با بدنه دستگاه آب تصفیه کن ، ایجاد صدای نامعمول میکند. بهتر است این بخش ها را با کمک سیم ببندید.

·        صدای خروجی پساب

 باید روی لوله افقی فاضلاب یا در پایین ترین نقطه از یک لوله عمودی فاضلاب نصب شود تا ریزش آب به فاضلاب ایجاد صدا نکند. گاهی این موارد رعایت نشده و خروج پساب با تولید صدا همراه است. بهتر است محل بست فاضلاب را عوض کنید.

·        صدای سوییچ های پرشر ، سوییچ لوپرشر و شیر برقی تصفیه آب

 قطع و وصل شدن فشار آب ورودی میتواند سبب روشن و خاموش شدن سوییچ لوپرشر low pressure شده و باعث ایجاد صدا شود.

چرا دستگاه تصفیه آب می لرزد؟

پمپ موجود در دستگاه تصفیه آب که باعث ایجاد فشار برای فیلتر ممبران می شود تا فرایند تصفیه آب انجام شود دارای یک قطعه به نام بلبرینگ است . برای اینکه پمپ کار کند و فشار لازم ایجاد شود این قطعه باید با سرعت بسیار بالایی بچرخد . این چرخش خود باعث ایجاد صدا و لرزش می شود. که اگر بیش از یک مقدار متعارف شود باید علت آن را بیابیم. بهتر است گزینه های زیر را چک کنید.

۱بلبرینگ شل یا خراب شده است

بلبرینگ پمپ را چک کنید. چنانچه قطعه بلبرینگ شل شود یا شکستگی داشته باشد باعث ایجاد صدا و لرزش خواهد شد.

۲_پمپ نامرغوب

ممکن است پمپ دستگاهی که خریداری نموده اید نامرغوب و بی کیفیت باشد در این صورت پمپ دچار ارزش شده و ایجاد سروصدا میکند.

۳اتصالات دستگاه تصفیه آب بررسی شود

شیلنگ های دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید بلند نیستند. اگر طول شیلنگ ها زیاد است سعی کنید آنها را ببندید و مهار کنید چرا که برخورد شیلنگ های بلند با بدنه دستگاه تصفیه آب خود باعث ایجاد لرزش می شود.

۴_ دستگاه تصفیه آب درست در جای خود قرار نگرفته است

زمانی که دستگاه تصفیه آب را در زیر سینک یا روی میز قرار می دهید باید زیر دستگاه کاملا صاف و به اصلاح تراز باشد تا دستگاه دچار لرزش نشود. گاهی لرزش کم دستگاه به دلیل برخورد با سطح فلزی مانند کابینت های فلزی صدای بیشتری تولید می کند . اگر فکر میکنید ممکن است ایراد از زیر دستگاه باشد یه سطح چوبی در زیر دستگاه قرار دهید.

۵_هوا داخل دستگاه است

دستگاه تصفیه آب قطعا در حالت طبیعی حاوی مقداری هوا برای ادامه کار خود است . اگر هوا داخل اتصالات یا فیلتر ها گیر کرده باشد باعث ایجاد صدا و لرزش می شود. در این صورت دستگاه نیاز به هواگیری دارد.

۶_فیلترها تازه تعویض شده اند

چنانچه دستگاه تصفیه آب را تازه نصب کرده اید یا تعویض فیلتر را انجام داده اید ممکن است در ابتدای کارکرد دستگاه تصفیه آب دستگاه دچار لرزش شود که پس از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه این لرزش از بین خواهد رفت.

۷_ هوزینگ های فیلتر ها را چک کنید

دقت کنید هوزینگ ها به درستی در جای خود قرار گرفته باشند و یا شل نباشند . شل بودن هر کدام از هوزینگ ها در زمان کارکرد دستگاه باعث ایجاد لرزش در کل دستگاه خواهد شد.

منبع : scottenglishplumbing

خروج از نسخه موبایل