نماد سایت ماه نیوز

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی به چه صورت میباشد؟

راهنمایی های جهت بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

در گفتار هدف ما ارائه مطالبی سودمند و کلی در رابطه با بازسازی و همچنین در اختیار گذاشتن مباحثی به صورت جزئیاتی در مورد بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی، خانه های ویلایی، خانه های اکباتان، خانه های کوچک، قیمت بازسازی خانه و ارائه ی راهنمایی های جهت بازسازی ساختمان با کمترین هزینه می باشد.

 همچنین در لابه لای مباحث تصاویری از قبل و بعد بازسازی خانه های مختلف ارائه می شود تا اهمیت خانه های فرسوده به عینه نشان داده شده و تاثیر ملموس تری داشته باشد.

پس تا انتهای متن ما را همراهی بفرمایید.بدون شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مسائل در زندگی هر شخصی مسکن و خانه ای است که در آن زندگی می کند. مکانی که هم می تواند پر از ایجاد شور و شوق زندگی باشد و هم می تواند ساکنین خود را از زندگی دلسرد و افسرده نماید.

آنچه مسلم است این است که هر خانه ای در هر دوره و زمانه ای که ساخته شده باشد پس از مدتی عمر خود را کرده و فرسوده می شود و یا در صورت حفظ استحکام نیز ساختار و طرح آن قدیمی شده و با مدل های زیبا و جدید متناسب با مد روز همخوانی نخواهد داشت هر چند که شاید در زمان ساخت خود یکی از شیکترین و به روز ترین خانه های بنا شده بوده است.

بازسازی منزل علاوه بر ارضای حس زیبایی پسندی فرد می تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی نیز پیشگیری نماید. پروسه بازسازی با توجه به نوع کاربری آن، هدف مالک از بازسازی، قدمت خانه و بسیاری از عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی آنچه در تمامی ها مشترک است طی مراحلی به شرح زیر می باشد.

شرایط بازسازی خانه

شامل نکاتی مهم در بازسازی خانه به شرح زیر باشد:

ایده برای بازسازی خانه

در زیر برخی از تصاویر خانه های بازسازی شده قبل و بعد از بازسازی برای درک بیشتر اهمیت مقوله ی بازسازی منزل آورده شده اند:

بازسازی خانه قدیمی

یکی از مهم ترین نکات در بازسازی و نوسازی خانه قدیمی، انجام اصولی پروسه تخریب می باشد. از آنجایی بر انجام پروسه تخریب در بازسازی خانه قدیمی تاکید می شود که کمترین قصور و بی تجربگی در این مرحله احتمال مخاطرات جدی مالی و جانی را می تواند در پی داشته باشد. عملیات تخریب علاوه بر خود خانه مورد بازسازی، می تواند منجر به ایجاد خسارت در ساختمان های اطراف و همسایگان نیز شود؛ به خصوص در مورد خانه های آپارتمانی که علاوه بر همسایگان طرفین، طبقات فوقانی و تحتانی نیز در خطر آسیب های ناشی از تخریب غیر اصولی هستند.

پس در مرحله تخریب خانه های فرسوده و قدیمی به مواردی از جمله، استفاده با احتیاط از دریل مخصوص و متناسب با حد تخریب و شناسایی محل های عبور لوله های آب و برق از کف و دیوارهای خانه و مواردی از این دست را مدنظر قرار دهید.

بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر باشد.

استفاده از خدمات یک شرکت بازسازی معتبر و پرسنل متخصص و با تجربه آن هم می تواند از میزان اشتباهات و خسارات احتمالی در فرایند بازسازی های کلنگی بکاهد و هم روند بازسازی را تسریع بخشد. بدین ترتیب پروسه بازسازی منزل کلنگی می تواند شامل مواردی به شرح زیر باشد:

  1. یافتن یک شرکت بازسازی خانه معتبر و با تجربه
  2. بازدید متخصصین و کارشناسان شرکت از پروژه و بررسی موارد فنی و تخصصی
  3. برگزاری جلسه ای میان مالک و متخصصین شرکت جهت مشخص نمودن خواسته های مالک
  4. انجام طراحی و ارائه نقشه خانه بازسازی شده نهایی
  5. تایید نقشه طراحی شده توسط مالک
  6. تعیین زمانبندی و برآورد هزینه های لازم
  7. تعیین فازهای مختلف اجرای عملیات بازسازی و اولویت بندی آنها
  8. نظارت صحیح بر اجرای طرح بازسازی

معرفی بهترین شرکت بازسازی خانه:

بازسازی خانه یکی از مسئله هایی است که این روز ها افراد درگیر آن هستند. همانطور که می دانید این روزها به خاطر افزایش قیمت مصالح ساختمانی افراد به جای ساختن خانه های جدید از بازسازی استفاده می کنند. بازسازی دارای مراحل مختلفی است مراحل بازسازی باید دارای اصول و قوانین خاصی باشد. به طور کلی ما می توانیم انواعی از بازسازی ها را مشاهده کنیم که به شرح زیر می باشند:

 شما به جای خرید یک خانه جدید می توانید به بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه بپردازید.

در واقع این روزها خرید خانه امری محال به نظر می رسد. شما می توانید با استفاده از بازسازی خانه های کوچک بتوانید صاحب خانه شده و در عین حال هزینه زیادی را صرف نکنید. هزینه بازسازی خانه به‌ مراتب از هزینه ‌های خرید خانه و آپارتمان کمتر می باشد. قیمت بازسازی کاملا بستگی به شرکت و موسسه ای دارد که شما کار خود را به آن می سپارید.

ما به شما می خواهیم بهترین شرکت برای بازسازی های قدیمی را معرفی کنیم. این شرکت بازسازی آرکا نام دارد. سایت این شرکت می باشد. به همین جهت شما می توانید به این سایت مراجعه کنید و به بازسازی خانه های کلنگی و خانه های فرسوده خود بپردازید.

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

بحث در مورد بازسازی خانه ویلایی قدیمی شاید برای بسیاری از افراد جالب باشد.

امروزه با گسترش زندگی شهرنشینی و شلوغی اکثر شهرهای بزرگ تعداد خانه های ویلایی بسیار کم شده و افراد بیشتر به زندگی آپارتمانی روی آورده اند. دیگر از لذت زندگی در خانه های ویلایی و حیاط دار بزرگ خبری نیست و شاید به همین علت باشد که تا یک تعطیلی چند روزه پیش می آید مردم به مسافرت و به خصوص سفر به شهرهای خوش آب و هوای شمال روی می آورند. برخی افراد ممکن است برای این سفرهای هر از چند گاهی خود به شمال ویلایی نوساز بخرند یا ویلایی قدیمی خریده و آن را مورد بازسازی قرار دهند. برخی افراد نیز برای تعطیلات و آخر هفته های خود و خانواده شان خریداری باغی کوچک و باصفا یا خانه ای ویلایی در اطراف شهر خود را ترجیح می دهند.

اگر خانه ویلایی خریداری شده قدیمی باشد نیاز به خواهد داشت. در بازسازی منزل ویلایی دقت داشته باشید که:

  1. اگر تاسیسات و لوله کشی آن قدیمی هستند نوسازی و تعویض آنها قبل از اسباب کشی را مدنظر قرار دهید.
  2. در نوسازی خانه های ویلایی بازسازی نمای بیرونی خانه نیز بایستی مورد توجه قرارگیرد.
  3. توجه به خانه های بازسازی شده با توجه به متراژ بالای اکثر این خانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
  4. استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی و بازسازی فضای خانه های ویلایی می تواند بر زیبایی و جلوه این خانه ها بیافزاید. با توجه به نورگیر بودن عالی اکثر خانه های ویلایی پرورش گل و گیاه در این خانه ها با توجه به ذوق و سلیقه افراد خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد.
  5. در بازسازی خانه های ویلایی در نظر داشتن پنجره ای بزرگ در بخش سالن پذیرایی یا نشیمن خانه ایده ای عالی می تواند باشد.

بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

بازسازی ویلاها در شمال کشور نسبت به خانه های ویلایی در سایر شهرها تفاوت هایی دارد. به دلیل آب و هوای مرطوب این منطقه، ویلاهای شمال زود به زود نیاز به بازسازی خواهند داشت، تاسیسات، لوله ها و کابینت های آشپزخانه در این منطقه به دلیل بارش زیاد باران و رطوبت زودتر پوسیده خواهند شد و در انتخاب متریال، رنگ و مصالح بایستی حداکثر دقت صورت پذیرد و موادی تا حد امکان مرغوب، ضد آب و مقاوم در برابر زنگ زدگی تهیه شود. برخی نکات دیگر در رابطه با بازسازی ویلاهای شمال می تواند شامل مواردی از قبیل زیر باشد:

مراحل بازسازی خانه

تعیین نقشه کلی و تعیین نیازها

در این مرحله می توانید همه نیازها و اهداف خود را به صورت یک نقشه کلی روی کاغذ ترسیم کنید و برای وارد کردن اعداد و ارقام و جایگاه قسمت‌ های مختلف دقت زیادی به خرج دهید تا مراحل بازسازی خانه شما سریعتر و بدون سردرگمی یا اشتباه انجام شود.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهتر است حتما با متخصصان و کارشناسان این زمینه مانند طراحان داخلی و معماران و پیمانکاران بازسازی منزل مشورت کنید.

تعیین هزینه‌ های بازسازی خانه

بعد از اینکه نقشه نهایی را مشخص کردید باید قیمت بازسازی خانه و بودجه‌ بندی شما کاملا مشخص باشد تا خودتان و یا افرادی که وظیفه بازسازی را برعهده دارند بدانند که اجازه استفاده از محصولات تا چه کیفیتی و به چه میزان را دارند و این رده بندی ها توسط شما یا توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد که هزینه لازم برای خرید مصالح و متریال مورد نیاز و همچنین دستمزد افراد مختلفی که در این پروسه شما را همراهی می‌کنند نیز باید در نظر گرفته شود.

اگر به خوبی و به درستی هزینه های بازسازی منزل را بر آورد نکنید ممکن است کار شما نیمه کاره باقی بماند، ولی در صورت مدیریت درست خیلی زود خانه کلنگی و قدیمی شما بازسازی شده و به یک خانه نوساز و دل انگیز تبدیل می شود و این کار با صرفه اقتصادی انجام می شود.

 انجام مقدمات بازسازی خانه

بعد از این که هدف و نقشه کلی ساختمان تعیین شد و هزینه‌ های بازسازی خانه برآورد شد، باید حتماً قبل از اینکه عملیات بازسازی خانه شروع شود مقدمات آن را فراهم کنید که یکی از مهمترین آنها گرفتن مجوز بازسازی خانه می باشد. از دیگر مواردی که شامل مراحل و مقدمات بازسازی خانه می‌شود می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:

 ایده برای بازسازی خانه

قبل از اینکه بازسازی خانه انجام شود حتماً از سالم بودن لوله کشی ها و شیرآلات و سیم کشی ساختمان اطمینان حاصل کنید و اگر جایی فرسوده یا تخریب شده حتما در وهله اول آنها را تعویض کنید.

چنانچه وظیفه بازسازی منزل خود را به دست متخصصان و پیمانکاران سپرده اید، قبل از انجام عملیات قرارداد رسمی برای بازسازی خانه تعیین کنید و دو طرف این قرارداد را امضا کنید تا تمام موارد ذکر شده در توافقنامه اجرا شود و در مسیر کار دچار مشکل نشوید.

با توجه به اینکه خانه های قدیمی و کلنگی ساختارهای فرسوده دارند و هر آن در مرحله‌ ی بازسازی و تخریب، امکان آسیب رسیدن به اعضای خانه وجود دارد، سعی کنید در زمان بازسازی های ریشه ای افرادی که در خانه حضور دارند را به جای دیگری منتقل کنید و لوازم و اثاثیه منزل و افراد را تخلیه کنید تا افرادی که وظیفه تخریب و بازسازی را بر عهده دارند با تجهیزات کامل این کار را انجام دهند تا از هرگونه هزینه اضافه و خطر جانی جلوگیری شود.

برای فراهم کردن مصالح و متریال مورد نیاز برای بازسازی خانه ها کیفیت را در اولویت قرار دهید و تا جایی که بودجه به شما اجازه می دهد مواد باکیفیت تر استفاده کنید، زیرا کیفیت بالاتر طول عمر سازه شما را بیشتر خواهد کرد.

قبل از اینکه بازسازی خانه انجام شود اطلاعات کامل را در این زمینه کسب کنید و به قدر کافی مطالعه کنید. حتی اگر تصمیم دارید یک سری بازسازی‌های جزئی را توسط خود و اعضای خانواده انجام دهید حتما با کسی که در این زمینه تجربه دارد مشورت کنید تا مشکلی برای بازسازی خانه ایجاد نشود. مرحله بازسازی هم شامل به عمل رساندن تمام مواردی که به آن اشاره کردیم خواهد بود.

بازسازی خانه قدیمی و سایر نکات مهم آن

اگر قصد بازسازی و نوسازی خانه های قدیمی را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید که یکی از مهمترین آنها مرحله تخریب است که باید حتماً از افراد با تجربه در این زمینه کمک گرفته شود تا خسارت های مالی و جانی در پی نداشته باشد. اگر مرحله تخریب به درستی انجام نشود ممکن است علاوه بر خانه شما، خانه های اطراف تان هم دچار خرابی هایی بشوند و شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.

پس برای جلوگیری از خطرهای تخریب غیر اصولی حتماً این کار را با استفاده از افراد متخصص و ماهر انجام دهید. هنگامی که کار تخریب را انجام می دهید حتماً با احتیاط از دریل مخصوص استفاده نمایید و با توجه به حد تخریب و تعیین محل های عبور لوله های آب و برق از کف و دیوارهای خانه عملیات تخریب را انجام دهید.

بازسازی خانه های کلنگی

خانه های کلنگی معمولاً قدمت بالایی دارند و تخریب آنها ممکن است خطرات مالی و جانی زیادی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل پروسه بازسازی خانه های کلنگی بسیار حساس است و باید حتماً اصول و قواعد مشخصی مورد توجه قرار گیرد و از آن پیروی شود و هرگز مالک خانه و افراد غیر ماهر نباید دست به بازسازی خانه های کلنگی بزنند و باید این کار بر عهده شرکت های بازسازی و تیم‌ های حرفه‌ای سپرده شود تا هرگونه خسارت احتمالی کاهش پیدا کند و روند کار سریعتر پیش برود.

به صورت خلاصه می توان گفت که بازسازی خانه های کلنگی شامل موارد زیر می باشد:

 بازسازی خانه های فرسوده

چنانچه ساکن خانه های قدیمی هستید که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، بهتر است حتما در وهله اول تاسیسات و لوله کشی آن را چک کنید و در صورت نیاز به تعویض آن ها بپردازید. برای نوسازی خانه های ویلایی باید نمای بیرونی خانه هم بازسازی شود زیرا تأثیر زیادی در جذابیت خانه خواهد داشت. همیشه مرحله بازسازی شامل معماری و بنایی نیست و باید به دکوراسیون داخلی خانه هم توجه زیادی شود و با توجه به سبک خانه و متراژی که در اختیار دارید باید بهترین دکوراسیون منزل را انجام دهید و در کنار آن برای تکمیل این زیبایی از گیاهان طبیعی، وسایل دکوراتیو و غیره استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل