بینی نیمه فانتزی به چه صورت هایی میاد؟

عمل بینی نیمه فانتزی چه فرمی دارد؟

عمل بینی نیمه فانتزی یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار رینوپلاستی در ایران است که فرم ظاهری بینی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی است که نه به اندازه بینی طبیعی دست نخورده و بدون تغییر است و نه به اندازه بینی‌های فانتزی حالت عروسکی دارند. عمل بینی نیمه فانتزی نوعی عمل زیبایی بینی بینابینی است که فرم بینی در آن نه کاملا طبیعی و نچرال است و نه کاملا فانتزی و عروسکی.

در بینی نیمه فانتزی قوسی که جراح برای بینی ایجاد می‌کند نسبت به قوس بینی فانتزی کمتر است اما در مقایسه با بینی طبیعی شاهد قوس بیشتری خواهیم بود. به‌طورکلی افرادی که طرفدار ظاهر بینی طبیعی نباشند و بینی فانتزی هم دوست نداشته باشند بیشتر طالب جراحی بینی نیمه فانتزی هستند. در ادامه با دکتر عالیان همراه باشید تا بیشتر با جراحی بینی نیمه فانتزی آشنا شویم.

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

در عمل بینی نیمه فانتزی، ظاهر طبیعی بینی حفظ می‌شود و درعین حال جراح شکل و اندازه بینی را متناسب با سایر اجزای صورت تغییر داده و نوک بینی از حالت طبیعی بالاتر می‌رود و قوس بینی هم کمی بیشتر می‌شود. در جراحی بینی نیمه فانتزی قوس کوچکی روی پل بینی دیده می‌شود و حد فاصل لب بالایی تا نوک بینی بین ۹۰ تا ۱۰۵ درجه خواهد بود.

نکته مهم در عمل بینی نیمه فانتزی تناسب و همخوانی تغییرات بینی با سایر اجزای صورت است. افرادی که بینی طبیعی دوست ندارند و نمی‌خواهند عمل بینی عروسکی هم انجام دهند، اما درعین حال دنبال تغییر ظاهری بینی با قوس متناسب هستند بهترین گزینه برای عمل بینی نیمه فانتزی محسوب می‌شوند.

بینی نیمه فانتزی چه شکلیه؟

بینی نیمه فانتزی از نظر ظاهری ویژگی‌هایی زیر را دارد:

  • تیغه بینی نازک می‌شود.
  • سوراخ‌های بینی کوچک هستند.
  • نوک بینی نسبتا سربالا می‌شود.
  • قوس بینی نسبت به عمل بینی طبیعی بیشتر است.
  • بینی نیمه فانتزی ظریف‌تر و کوچک‌تر از حالت نرمال است.

تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی مدل بینی بین فانتزی و طبیعی است که سوراخ‌های بینی کوچک‌تر، نوک بینی سربالا و قوس بینی بیشتر می‌شود. در ادامه نگاهی به تفاوت عمل بینی عروسکی و نیمه فانتزی داریم:

بینی فانتزی بینی نیمه فانتزی
زاویه ۱۰۵ درجه بین نوک بینی و لب بالایی زاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه بین لب بالا و نوک بینی
بینی متناسب با چهره بیمار کوچک می‌شود. تغییرات جزیی در ظاهر بینی
قوس بینی زیاد قوس بینی نسبت به نوع فانتزی کمتر و نسبت به مدل طبیعی بیشتر است.

انواع عمل بینی نیمه فانتزی

عمل جراحی بینی نیمه فانتزی انواع مختلفی دارد و هر فردی بسته به شرایط، سلیقه و فرم بینی و صورتش می‌تواند گزینه مدنظر را با مشورت جراح متخصص انتخاب کند. انواع عمل بینی نیمه فانتزی عبارتند از:

  • بینی نیمه فانتزی استخوانی
  • بینی نیمه فانتزی گوشتی
  • بینی نیمه فانتزی نوک تیز
  • بینی نیمه فانتزی نوک گرد
  • بینی نیمه فانتزی مردانه
  • بینی نیمه فانتزی دخترانه

۱. بینی نیمه فانتزی استخوانی‎

بسته به میزان ضخامت پوست بینی دو نوع بینی استخوانی و گوشتی داریم. بینی استخوانی بهترین مدل برای جراحی بینی نیمه فانتزی است که پوست اطراف بینی نازک و استخوان بینی محکم است. از آنجایی‌که احتمال بازگشت و افتادگی نوک بینی در مدل عمل بینی استخوانی کمتر است می‌توان آن را بهترین گزینه برای عمل نیمه فانتزی دانست.

۲. بینی نیمه فانتزی گوشتی‎

افرادی که بینی گوشتی با استخوان غضروف ضعیف‌تر و پوست ضخیم‌تر اطراف بینی دارند به‌هیچ وجه گزینه مناسبی برای عمل بینی نیمه فانتزی گوشتی نیستند چرا که احتمال افتادگی نوک بینی یا برگشت‌پذیری در عمل بینی گوشتی وجود دارد.

۳. بینی نیمه فانتزی نوک تیز

بیشترین طرفداران بینی نیمه فانتزی نوک تیز خانم‌ها هستند که بینی ظریف با نوک تیز و باریک دوست دارند. در این نوع عمل رینوپلاستی بیمار ترجیح می‌دهد که نوک بینی به سمت بالا و حالت عروسکی مانند داشته باشد.

۴. عمل بینی نیمه فانتزی نوک گرد

بینی نوک گرد با جلب توجه زیاد باعث می‌شود که زیبایی چشم‌ها کمتر دیده شود. نوک بینی گرد انواع مختلفی دارد از بینی نوک گرد غضروفی گرفته تا نوک گرد ترمیمی و نژادی. در افرادی که سراغ عمل بینی نیمه فانتزی نوک گرد می‌روند، لب‌ها، فک و چشم‌ها بیشتر دیده می‌شوند و تغییرات زیادی در ظاهر فرد ایجاد خواهد شد.

۵. عمل بینی نیمه فانتزی مردانه‎

هرچند معمولا خانم‌ها بیشتر از آقایان طرفدار رینوپلاستی فانتزی و نیمه فانتزی هستند اما عمل بینی نیمه فانتزی مردانه هم کم طرفدار ندارد. عمل بینی نیمه فانتزی مردانه حالتی بین جراحی بینی فانتزی و طبیعی است که قوس بینی بیشتر از نوع عروسکی است. البته بیشتر مردانی که بینی نیمه فانتزی را انتخاب می‌کنند صرفا قوس روی بینی و نوک بینی سربالا می‌خواهند و دیگر ویژگی‌های ظاهری این نوع جراحی را دوست ندارند.

۶. بینی نیمه فانتزی دخترانه

مخاطب اصلی مدل بینی نیمه فانتزی خانم‌ها هستند. همانطور که اشاره کردیم بینی نیمه فانتزی دخترانه قوس بینی بیشتری نسبت به مدل طبیعی دارد و نوک بینی سربالا و اندازه آن بسیار کوچک می‌شود. از آنجایی که صورت زنانه ظرافت بیشتری دارد، فرم بینی نیمه فانتزی بیشتر به صورت خانم‌ها می‌آید.

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

هدف اصلی این مدل عمل نیمه فانتزی رفع ایرادات ظاهری و حفظ حالت طبیعی بینی است. معمولا افرادی که به‌دنبال بینی خوش‌فرم‌تر هستند اما چهره مصنوعی و عروسکی دوست ندارند سراغ جراحی بینی نیمه فانتزی می‌روند. پوست اطراف بینی، فرم استخوان و غضروف بینی عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع جراحی رینوپلاستی به‌شمار می‌آیند. به‌همین خاطر عمل بینی نیمه فانتزی را نمی‌توان برای همه تجویز کرد.

افرادی که غضروف بینی محکم با پوست نازک دارند بهترین گزینه برای این نوع رینوپلاستی هستند که نه بینی خیلی عروسکی می‌خواهند و نه بینی طبیعی و بدون تغییر دوست دارند.

بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی؟

در جراحی بینی طبیعی جهت حفظ غضروف، بافت نرم و استخوان بینی،رعایت تقارن و تناسب بین اجزای صورت تلاش می شود. در این عمل، جراح میبایست هماهنگی بین بینی و صورت نسبت به خود فرد را نظر بگیرد درواقع بینی طبیعی مناسب صورت هر فرد است. در عمل جراحی بینی طبیعی معیارهایی مثل تناسب، تقارن و عملکرد میبایست رعایت شود.

مهم ترین تفاوت بینی فانتزی با بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا است به طوری که زوایه بین آنها در عمل بینی طبیعی حدود 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدودا 105 درجه است.

قوس بینی در بخش میانی بینی در عمل بینی طبیعی کمتر است. در عمل های بینی فانتزی با توجه به اینکه نوک بینی سربالا می شود، سوراخ های تنفسی بینی جمع شده و ممکن است مشکلاتی برای فرد بوجود بیاید.

در مورد بینی های گوشتی، اگر انتظار معقولی از عمل خود داشته باشید و عمل بینی گوشتی به درستی و به طور طبیعی توسط بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد انجام شود، نتیجه عمل برای شما رضایت بخش خواهد بود.

آیا ممکن است که بعد از عمل جراحی دچار مشکلات تنفسی شویم؟

این یکی از متداولترین سوالاتی است که توسط زیباجویان مطرح می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت اگر جراحی انتخاب کنید که با تجربه باشد و مهارت بالایی در انجام عمل نیمه فانتزی داشته باشد خیر دچار هیچ مشکلی نخواهید شد و نتیجه عمل همواره رضایت بخش بوده است. بنابراین انتخاب بهترین جراح عمل نیمه فانتزی مشهد بسیار حائز اهمیت است تا کمترین عوارض را بعد از عمل شاهد باشیم.

توصیه می شود قبل از عمل جراحی نمونه کارهای پزشک مورد نظر خود را با دقت ببینید و پس از مراجعه به مطب بصورت حضوری بطور کامل با پزشک خود صحبت کنید.

آیا کاندید مناسبی برای عمل بینی نیمه فانتزی هستید؟

توجه داشته باشید که شما عمل بینی با فرم فانتزی را نباید برای رسیدن به خواسته های فرد دیگری و یا عینا مطابق با هر عکس ایده آلی انجام دهید، بلکه این موضوع یک انتخاب کاملا فردی است و صرفا میبایست برای رسیدن به اهداف و انگیزه های خود آن را انجام دهید. درباره این موضوع حتما با پزشک خود صحبت کنید تا شما را به درستی راهنمایی کند.