نماد سایت ماه نیوز

بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی چه زمانی است؟

بهترین ساعت و زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، یکی از فرایندهای پیچیده در بازاریابی، ایجاد یک کمپین تبلیغات پیامکی با ارسال پیامک تبلیغاتی است. زیرا این فرایند به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای موفقیت در آن باید به موارد مختلفی از جمله لحن پیام، زبان نگارش پیام، زمان مناسب برای ارسال پیام و موارد مشابه دیگر توجه شود؛ توجه و یا عدم توجه به هریک از این موارد می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست یک کمپین پیامکی شود.

با توجه به آنچه گفته شد، در این مقاله موضوع زمان مناسب برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و نکاتی را در رابطه با بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی و انتخاب سامانه پیامکی مناسب به شما ارائه خواهیم کرد. پس اگر علاقمند به کسب اطلاعات در رابطه با بهترین زمان ارسال پیامک (SMS) تبلیغاتی هستید با ما همراه باشید.

در رابطه با بهترین زمان ارسال پیام کوتاه (اس ام اس) تبلیغاتی اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد و زمان مشخصی را که همه روی آن اتفاق نظر داشته باشند نمی‌توان به راحتی یافت. برخی زمان مناسب برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی را ساعات آغازین روز می‌دانند، برخی ساعات میانی روز و به اعتقاد عده‌ای دیگر انتهای شب بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی به کاربران است.

واقعا چه زمانی برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب است؟

اگر شما هم برای یافتن پاسخ سوال بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی منابع معتبر دنیا را که در رابطه با ابزارهای بازاریابی خصوصا پیامک تبلیغاتی مطالب منتشر می‌کنند مطالعه کرده باشد به زمان‌های مختلف و اختلاف نظرهایی که در این منابع وجود دارد پی برده‌اید. برای تشریح بهتر موضوع، ما در اینجا سعی داریم به برخی از این مطالب ارائه شده در منابع معتبر دنیا در رابطه با زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره کنیم و باتوجه به اشتراکات آن‌ها بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی را اعلام کنیم.

عبارت بالک BULK پیامک یکی از عباراتی است که به مفهوم ارسال پیامک انبوه اشاره دارد. پس اگر در مقاله‌ای این عبارت را مشاهده کردید بدانید که به ارسال پیامک انبوه اشاره دارد.

مقاله: The best time to send your SMS marketing messages

وب سایت www.reach-interactive.com در مقاله‌ای که در رابطه با بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی منتشر کرده است اعلام کرده است:

“بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی در خرده‌فروشی‌ها بین ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر در روزهای شنبه و بین ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب در روزهای یکشنبه است. زیرا در این ایام کاربران در تعطیلات هستند و هنگامی که کاربران در تعطیلات باشند نسبت به سایر ایام هفته پول بیشتری خرج می‌کنند.“

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که روزهای شنبه در خارج از کشور معادل روزهای پنجشنبه و روزهای یکشنبه معادل روزهای جمعه در کشور ما است.

علاوه بر این، این وب سایت اعلام کرده است که:

“کاربران معمولا در روزهای پایانی ماه ۲۶‌ام تا ۳۱‌ام بیشترین میزان خرید را نسبت به سایر روزهای ماه انجام می‌دهند” دلیل این موضوع هم دریافت حقوق این افراد است.

اگر بخواهیم نظریه این وب سایت در رابطه با بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را به ایران نسبت بدهیم؛ باید بگوییم که بهترین زمان ارسال پیامک (SMS) تبلیغاتی برای خرده‌فروشی‌ها، روزهای پنجشنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر و روزهای جمعه بین ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب است.

همچنین بهترین تاریخ برای ارسال پیامک تبلیغاتی و ارائه تخفیف به کاربران در خرده‌فروشی‌ها، روزهای ۱‌ام تا ۶‌ام ماه است. به دلیل اینکه در ایران عموما افراد حقوق خود را در این تاریخ‌ها دریافت می‌کنند.

مقاله: What’s the Best Time to Send Marketing Text Messages

وب سایت www.blog.textedly.com در مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۱ در رابطه با بهترین زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی منتشر کرده است اعلام کرده:

نمی‌توان زمان دقیقی را به عنوان بهترین زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی در نظر گرفت.

این وب سایت در مقاله خود اشاره کرده است که یکی از عواملی که در موفقیت ارسال پیامک انبوه تاثیرگذار است نرخ باز شدن پیام است. روزهایی که نرخ باز شدن پیام مناسب باشد زمان مناسبی برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است و روزهایی که پیامک‌های تبلیغاتی نرخ باز شدن مناسبی نداشته باشند برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی مناسب نیست.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشیم که نرخ باز شدن پیام، براساس نوع مخاطب متفاوت است، برخی مخاطبان نسبت به پیام‌های تبلیغاتی بی‌تفاوت‌اند اما برخی دیگر نسبت به پیام‌های تبلیغاتی بسیار حساس هستند و علاوه بر اینکه پیام‌های خود را باز می‌کنند نسبت به آن‌ها واکنش مثبت هم نشان می‌دهند.

نوع مخاطب علاوه بر اینکه در نرخ باز شدن پیام تاثیرگذار است در زمان باز کردن پیامک تبلیغاتی هم تاثیرگذار است. به عنوان مثال برخی از کاربران در ابتدای روز پیام‌های خود را باز می‌کنند و برخی دیگر در ساعات میانی روز به پیام‌های دریافتی خود واکنش نشان می‌دهند.

با در نظر گرفتن موارد که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بهترین زمان برای ارسال پیام های متنی بازاریابی برای مشاغل مختلف به شرح زیر است:

بین ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در روزهای هفته. مردم با شروع روزکاری پیام‌های خود را بررسی می‌کنند. پس بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای کاری هفته (شنبه تا چهارشنبه) در ابتدای روز است.

پس از ابتدای روز، دومین ساعت مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی بین ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب در روزهای هفته است. دلیل این موضوع این است که بسیاری از مخاطبان هنگامی که روز کاری خود را به پایان می‌رسانند زمان بیشتری را به تلفن همراه و بررسی پیام‌های دریافتی خود اختصاص می‌دهند؛ پس این زمان برای این دسته از افراد بهترین زمان‌ ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است.

اگر بخواهیم ساعت‌های بالا را با وسواس بیشتری مورد بررسی قرار دهیم بهتر است به جای ۵ بعد از ظهر ساعت ۷ شب تا ۹ شب را زمان مناسب برای ارسال پیام کوتاه (SMS) تبلیغاتی در نظر بگیریم. زیرا معمولا افراد پس از مدت زمان حدود ۲ ساعت به منزل خود می‌رسند و پیام‌های خود را بررسی می‌کنند.

برای روزهای آخر هفته (پنجشنبه و جمعه) زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی به شرح زیر است:

بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه زمان مناسبی برای ارسال پیامک (اس ام اس) تبلیغاتی است. زیرا مخاطبانی که قصد رفتن به خارج از منزل را دارند در این زمان هنوز در منزل هستند و به راحتی می‌توانند پیام‌های خود را مشاهده و بررسی ‌کنند.

علاوه بر زمان فوق، بین ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ شب روزهای جمعه هم یکی از بهترین زمان‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان است. زیرا آن‌ها احتمالاً در منزل هستند و پیام‌های دریافتی خود را بررسی می‌کنند.

آیا می‌دانید چرا در برخی پیامک‌هایی که بانک‌ها و کسب و کارها ارسال می‌کنند به جای شماره ارسال کننده پیام، نام کسب و کار درج شده است؟ این موضوع به دلیل استفاده از سرویس مسک است.

مقاله When is the best time to send a text message

وب سایت https://www.marketingdive.com در مقاله‌ای که در رابطه با زمان مناسب ارسال پیامک (SMS) تبلیغاتی منتشر کرده بیان کرده است:

یکی از مواردی که در اثربخشی استفاده از پیامک انبوه و بازاریابی پیامکی موثر است زمان ارسال پیام تبلیغاتی است. پیامک تبلیغاتی اگر در زمان مناسب و درستی ارسال نشود علاوه بر اینکه اثر بخش نخواهد بود باعث آزار و اذیت مخاطبان هم می‌شود. فرض کنید شما در ساعت ۲ بامداد و زمانی که در خواب هستید پیامکی مبنی بر تخفیف یکی از فست فودهای مورد علاقه‌تان دریافت می‌کنید، آیا از این تخفیف خوشحال می‌شوید؟ آیا از اینکه در ساعت ۲ بامداد از خواب بیدار شده‌اید و پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اید احساس رضایت دارید؟

همانطور که در بالا اشاره شد زمان ارسال پیام تبلیغاتی در افزایش اثربخشی بازاریابی پیامکی بسیار تاثیرگذار است و اگر پیامک تبلیغاتی در زمان درستی ارسال نشود علاوه بر اینکه تاثیرگذار نخواهد بود باعث آزار و رنجش مخاطب هم می‌شود. این وب سایت در رابطه با زمان مناسب ارسال اس ام اس تبلیغاتی موارد زیر را بیان کرده است:

۱. در حالت کلی ساعت‌های بین ۱۰ صبح تا ۸ شب بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است.

۲. روزهای شنبه به دلیل اینکه اولین روز کاری بعد از تعطیلات است زمان مناسبی برای ارسال پیام کوتاه‌های تبلیغاتی نیست. معمولا پیامک‌هایی که در روز شنبه ارسال می‌شوند (به استثناء پیامک‌هایی که مربوط به همان روز شنبه است) بازخورد بسیار کمی دریافت می‌کنند.

۳. در ساعت‌ و زمان‌هایی که افراد درگیر مسائل مختلف هستند ارسال پیامک تبلیغاتی بازخورد خوبی ندارد. به عنوان مثال ساعت‌ ۶:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ صبح و ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ شب به دلیل اینکه بیشتر مخاطبان در حال رفتن به محل کار و برگشت از محل کار خود هستند و نمی‌توانند به پیام ارسالی بازخورد نشان دهند زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست.

۴. برای ارسال پیامک تبلیغاتی و دریافت بیشترین بازخورد از مخاطبان، به فرهنگ هر منطقه و تاثیرات فرهنگی مناطق هم باید توجه داشته باشید.

۵. برای انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به حوزه کسب‌وکار باید توجه ویژه کرد. برای مثال اگر شما صاحب رستوران هستید و می‌خواهید مخاطبان خود را با ارئه کد تخفیف برای ناهار به رستوران دعوت کنید باید اینکار را حدود ساعت ۱۱:۳۰ انجام دهید. در این زمان کاربران در حال تصمیم‌گیری برای ناهار خود هستند. مطمئنا اگر این کار را در ساعت ۲ بعد از ظهر انجام دهید هیچ بازخوردی دریافت نخواهید کرد.

۶. روزهای پنجشنبه و جمعه زمان مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی است زیرا در این روزها نرخ پاسخگویی مخاطبان به پیامک‌ها بسیار بالاتر از سایر روزهای هفته است.

۷. اطلاع‌رسانی رویدادهای فصلی با استفاده از پیامک تبلیغاتی را از یک هفته قبل از رویداد آغاز کنید.

لازم به ذکر است که علاوه بر ارسال پیامک انبوه با استفاده از سامانه ارسال پیامک، امکان ارسال پیامک انبوه با تلگرم و ارسال پیامک انبوه با واتس آپ هم وجود دارد

بهترین زمان (ساعت) ارسال پیام کوتاه (SMS) تبلیغاتی

با توجه به مواردی که در سه مقاله بالا اشاره شد  زمان‌های مناسب برای ارسال پیامک (اس ام س) تبلیغاتی به صورت خلاصه به شرح زیر است:

۱. روزهای شنبه زمان مناسب ارسال پیام کوتاه‌های تبلیغاتی نیست.

۲. ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح و ۴ بعد از ظهر تا ۷ شب به دلیل اینکه بیشتر افراد یا در حال رفتن به محل کار خود هستند و یا در حال برگشت از محل کار خود هستند زمان مناسبی برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی نیست.

۳. بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۷ شب تا ۹ شب در روزهای کاری هفته است.

۴. بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر است.

۵. بهترین زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی در روزهای جمعه ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۷ شب است.

خروج از نسخه موبایل