نماد سایت ماه نیوز

ارز دیجیتال را از کجا شروع کنم؟

حتما تا حالا در مورد ارز های دیجیتال ، بیت کوین و سود های نجومی شنیده اید. بازار های مالی در ایران به دلیل تحریم های خارجی تبدیل به فرصت خوبی برای کسب درآمد دلاری شده است. از طرف دیگر اگر دانش و آگاهی کافی درخصوص ارز های دیجیتال نداشته باشید ، ممکن است در ابتدای راه دچار ضرر های جبران ناپذیری شوید.

از این رو توصیه میکنیم با ما همراه باشید تا گام به گام از 0 تا 100 ورود به ارز دیجیتال را یاد بگیریم. اگر میخواهید این مبحث را به صورت اصولی تر و با کیفیت تر یاد بگیرید توصیه میکنیم از صفحه آموزش ارز دیجیتال تجارت نیوز شروع کنید.

گام اول شروع ارز های دیجیتال : مفاهیم اساسی

در ابتدا باید با مفاهیم اساسی ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم.

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که اولین‌بار توسط فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو طراحی شده است. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، این یعنی بدون بانک مرکزی یا یک مدیر واحد می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای، از یک کاربربه‌کاربر دیگر در شبکه بلاک‌چین ارسال و دریافت گردد. جالب است بدانید ساتوشی ناکاموتوهنگام طراحی بیت‌کوین فقط بیست و یک میلیون واحد از بیت‌کوین را ساخته است تا می‌شود در طول زمان ارزشش به‌عنوان یک دارایی نایاب افزایش یابد.

این فرآیند به گونه‌ای طراحی شده که برای کنترل بهتر تورم هر ۴ سال یکبار پدیده هاوینگ روی می‌دهد. در هاوینگ پاداش ماینرها برای اضافه‌کردن یک بیت‌کوین به بلاک‌چین نصف می‌شود و این کاهش باعث نصف شدن تولید بیت‌کوین های جدید می‌شود. با کاهش عرضه بیت‌کوین قیمت آن هم در طول زمان افزایش می‌یابد.

ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

ماینینگ یعنی مسائل پیچیده ریاضی توسط سخت‌افزارهای کامپیوتری حل شود. زمانی که در شبکه رمزارزها مسائل پیچیده‌تری حل می‌کنید مزد بیشتری هم دریافت می کنید. ماینینگ با گذر زمان در حال سخت‌تر شدن است چون معادلات ریاضی روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند؛ در نتیجه شما هم برای درآمد منطقی از ماینینگ نیاز به سخت‌افزارهای جدیدتر و گران‌تری دارید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یکی از مهم‌ترین ابزارهای معاملات، کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند. برخلاف کیف پول‌های واقعی، در این کیف پول‌ها هیچ ارز فیزیکی قرار نمی‌گیرد و فقط هر کیف پول یک آدرس اختصاصی منحصر به فرد دارد. وقتی‌که می‌خواهید به کسی ارز دیجیتال بدهید یا از کسی ارز دیجیتال دریافت کنید، باید از این آدرس مثل یک شماره کارت بانکی استفاده ‌کنید. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و اکثر آنها رایگان هستند.

گام دوم شروع ارز های دیجیتال : پیدا کردن صرافی مناسب

صرافی ارز دیجیتال جایی است که در آن می‌توانیم ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین، اتریوم ، ریپل و … را در آن خریدوفروش کنیم. اما سوال اصلی اینجاست که در چه صرافی عضو شویم؟

 آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟

کدام صرافی معتبر ترین صرافی ایران است؟

این ها سوالاتی است که قرار است در این صفحه آنها را پاسخ دهیم. کارشناسان میهن سیگنال ساعت ها وقت گذاشته اند تا معیار های مختلفی را به این مقایسه بیافزایند.

برای اینکه بهترین صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنیم باید مقاله https://mihansignal.com/introducing-best-iranian-digital-currency-exchanges/ را بخوانید و بهترین صرافی را انتخاب کنید.

گام سوم شروع ارز های دیجیتال : پیدا کردن بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری

درصورتی‌که هنوز حرفه‌ای نیستید و به اصول معامله تسلط ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خرید رمزارزهای جدید ریسک نکنید بلکه چند تا از ارز‌های دیجیتال کاملاً شناخته شده مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو یا بایننس‌کوین را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب کنید.

معمولاً ارزشمندترین ارزهای دیجیتال ۲۰ ارز اول لیست coinmarketcap.com بر اساس ارزش معاملات هستند. با دنبال‌کردن اخبار این ارزها می‌توانید موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی شناسایی کنید. برای این کار خبرگزاری‌های معتبری مثل cointelegraph.com، coindesk.com،mihansignal.com  ، tradingview.com را دنبال کنید. این سایت‌ها معمولاً جدیدترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنند و فرصت‌ها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری را برایتان قرار می‌دهند. همچنین در برخی موارد اعضای تیم‌های توسعه پروژه‌های جدید در توییتر اخبار مفیدی را منتشر می‌کنند که با عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانید پیش از بقیه از آن خبردار شوید.

سوالات متداول

چگونه بیت‌کوین یا هر رمزارز دیگری بخرم؟

این روزها خریدوفروش رمزارزها بسیار ساده شده است. کافی است در یک صرافی معتبر رمزارز ثبت‌نام کنید، حسابتان را به‌صورت ریالی شارژ کنید و سپس ارز دیجیتال موردنظرتان را خریداری کنید.

 چطور عرضه اولیه ارزهای دیجیتال را بخریم و چقدر سرمایه لازم داریم؟

این کار کمی پیچیده‌تر است. شما ابتدا باید در صرافی‌های معتبر خارجی ثبت‌نام کنید. سپس درمورد پروژه‌های جدیدی که قصد عرضه اولیه در صرافی ها را دارند تحقیق کنید. توجه کنید که تعداد بسیار زیادی از این پروژه‌ها کلاهبرداری هستند. ممکن است یک کلاهبردار یک توکن بی‌ارزش را بسازد و با وعده‌های توخالی شما را ترغیب به خرید آن توکن کند. بعد از اینکه مقدار زیادی از این توکن را عرضه کند، بخش عمده‌ای از آن را با قیمت بالاتری عرضه کند و این‌گونه سرمایه هنگفتی را به جیب زند.

برای شروع ورود به بازارهای مالی بورس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

پاسخ این سؤال برای هر کس منحصربه‌فرد است. اگر حاضرید برای سود بیشتر ریسک کنید ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی خواهند بود و اگر به دنبال راه‌های قانونی در بازارهای مالی هستید، بورس ریسک کمتری خواهد داشت. شاید برای یک تازه‌کار معامله در بورس ایران آسان‌تر باشد و ارزهای دیجیتال باتوجه‌به تازگی و قابلیت‌های متعددی که دارد برای تازه‌واردان کمی گیج‌کننده خواهد بود.

اگر بیت کوین بخرم ماهیانه چقدر سود می‌کنم؟

ارز دیجیتال مانند طلا یک دارایی است که با بالارفتن قیمت و فروش آن می‌توانید سود خوبی کسب کنید. نمی‌شود برای درآمد از ارزهای دیجیتال سود قطعی را تعیین کرد؛ اما می‌توان گفت اگر با معامله‌گری و ترید آشنا شوید می‌توانید تا چندبرابر دارایی خود معامله کنید.

برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله آموزش ارزهای دیجیتال برای تازه ‌واردان را بخوانید.

خروج از نسخه موبایل