نماد سایت ماه نیوز

تلگرام چرا نمیاد؟

مشکل عدم دریافت کد فعالسازی تلگرام یکی از مشکلات رایجی است که کاربران این smm panel در ایران با آن مواجه هستند. برای حل این مشکل می‌توانید راهکارهایی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شده است را بخوانید. در چند وقت اخیر شاهد هجوم کاربران جدید بوده است. بسیاری از کاربران برای عبور از فرآیند ثبت نام تلاش می‌کنند و گاهی کد را به موقع دریافت نمی‌کنند. برخی از کاربران نمی‌توانند کد مورد نیاز برای تأیید حساب را قبل از استفاده از تلگرام دریافت کنند. اما راه حل این مشکل چیست؟ در ادامه با آموزش دریافت کد تلگرام و معرفی best telegram smm panel همراه ما باشید.

آموزش نحوه دریافت کد فعالسازی تلگرام؛ چگونه کد تلگرام را دریافت کنیم؟

در اینجا راهنمای حل مشکل عدم دریافت کد تلگرام را خواهید خواند. با آموزش دریافت کد تلگرام همراه باشید.

1. آموزش بدست آوردن کد تایید تلگرام از دیگر دستگاه‌ها

مشکل عدم دریافت کد تلگرام مشکلی است که برای تمامی خطوط اپراتورهای داخل ایران وجود دارد. این مشکل نیز به دلیل مسدود شدن شماره تلفن‌های با کد ایران است. در این صورت از دست شما کار چندان زیادی بر نمی‌آید. اما اگر قبلا در یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر یا یک گوشی دیگر وارد حساب خود شده باشید، می‌توانید کد ورود را از طریق آن حساب نیز دریافت کنید.

2. برای دریافت کد فعال سازی تلگرام از شماره تلفن همراه معتبر استفاده کنید

دو موضوع برای راه های دریافت کد تایید تلگرام وجود دارد. اول این که دریافت کد تلگرام بعد از فیلترینگ این پیام‌رسان، برای شماره تلفن‌های ایران با اختلال همراه شده است. اگر خوش‌شانس باشید، با چند بار امتحان کردن فرایند دریافت کد تلگرام از طریق پیامک طی چند روز، می‌توانید در نهایت کد را دریافت کنید. در غیر این صورت برای رفع مشکل ارسال نشدن کد فعال سازی تلگرام کار چندان زیادی از دست شما برنمی‌آید.

دوم این است که آیا از یک شماره جعلی یا مجازی برای ثبت نام در تلگرام استفاده می‌کنید. برخی از کاربران تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند، اما ما آن را توصیه نمی‌کنیم. شاید به همین دلیل است که تلگرام کد تأیید را ارسال نمی‌کند. بنابراین برای دریافت مجدد کد تلگرام از طریق پیامک از شماره اصلی خود استفاده کنید.

3. دریافت کد تلگرام از طریق تماس

تلگرام همچنین گزینه ای برای دریافت کد از طریق تماس دارد. پس از درخواست کد از طریق پیامک، باید دکمه Didn’t get the code در زیر کادر مشاهده کنید. اگر تلگرام شما را در دستگاه دیگری شناسایی کند، کد را درون برنامه ارسال می‌کند. سپس پیامک می‌فرستد و در نهایت می‌توانید از طریق تماس تلفنی کد خود را دریافت کنید. چند لحظه بعد یک تماس تلفنی دریافت خواهید کرد. البته این روش نیز مانند پیامک ممکن است در همه مواقع کار نکند.

درخواست ارسال مجدد بیش از حد نکنید

گاهی اوقات گرفتن کد تلگرام از اینترنت یا حتی تماس زمان می‌برد. صبور باشید. می‌توانید پس از چند ثانیه گزینه «Didn’t get the code» را مشاهده کنید. اتفاقی که می‌افتد این است که کاربران چندین بار روی دکمه ضربه می‌زنند و فکر می‌کنند که کد سریعتر به تلفن آن‌ها ارسال می‌شود، اما اینطور نیست. در واقع، ممکن است دقیقا برعکس این اتفاق بیفتد.

رفع مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل connecting تلگرام

چرا تلگرام وصل نمیشه ؟ یا چرا پروکسی تلگرام وصل نمیشه ؟ با فراگیر شدن گوشی های هوشمند در دنیا، اپلیکیشن های پیام رسان مختلفی توسط شرکت های سازنده مختلف در اختیار کاربران قرار گرفتند که برخی از آنها پس از مدتی به دلیل کاستی هایی که داشتند از گردونه رقابت حذف شدند. در این میان پیام رسان تلگرام با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داد، از ابتدا طرفداران زیادی را به خود جذب و هنوز هم به عنوان یکی از اپلیکیشن های محبوب در دنیا شناخته می شود.

اما اگر شما هم از کاربران تلگرام هستید، احتمالا با مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل connecting آن مواجه شده اید. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی مانند عدم اتصال به اینترنت پر سرعت اتفاق بیفتد. در این مقاله از تعمیرات موبایل به رفع مشکل وصل نشدن تلگرام به طور کامل پرداخته شده است.

چه دلایلی برای وصل نشدن تلگرام یا حالت Connecting تلگرام وجود دارد؟

احتمالا برای تمامی کاربران تلگرام مشکل عدم اتصال و حالت Connecting به وجود آمده است. گاهی ممکن است این مشکل خود به خود پس از مدت زمانی برطرف گشته  و گاهی نیاز به انجام راهکارها و ترفندهایی برای رفع مشکل باشد.

اما از جمله دلایلی که ممکن است منجر به بروز این اختلال گردد می توان به مواردی مانند اتصال ناموفق به اینترنت، سرویس دهی نامناسب اینترنت، مشکل موقت در سرور های تلگرام، مشکل در حافظه کش و دیتا، مشکل فیلترینگ تلگرام و محدودیت در دسترسی به اپلیکیشن تلگرام اشاره کرد. برای رفع مشکل وصل نشدن تلگرام نیاز است تا در ابتدا دلیل آن را پیدا کرده و سپس اقدام به برطرف نمودن آن نمایید. در ادامه به انواع روش های رفع مشکل وصل نشدن تلگرام اشاره شده است.

بررسی وضعیت اینترنت برای رفع مشکل وصل نشدن تلگرام

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی مشکل connecting تلگرام نبود اینترنت است. گاهی ممکن است تلاش زیادی برای رفع مشکل وصل نشدن تلگرام شود اما در نهایت متوجه شد که اینترنت اصلا متصل نبوده است. بنابراین توصیه می شود پیش از اقدام به انجام هر کاری، در ابتدا وضعیت اینترنت وایفای یا دیتای موبایل خود را بررسی کرده از وجود اینترنت مطمئن شوید. گاهی ممکن است اعتبار اینترنت شما تمام شده باشد و باعث عدم اتصال تلگرام گردد.

بررسی سرویس دهی اینترنت

بعد از این که از اتصال اینترنت خود مطمئن شدید، نیاز است تا در رابطه با سرویس دهی آن نیز اطمینان حاصل کنید. ممکن است داده شبکه اینترنتی که شما به آن متصل هستید دچار اختلال شود و در نتیجه سرورهای تلگرام نیز قادر به اتصال باشند و در نتیجه تلگرام آغاز به کار نخواهد کرد.

می توانید برای اطمینان از صحیح بودن عملکرد اینترنت، پیامی را در پیام رسان های دیگر ارسال کرده و ببینید که آیا پیام ارسال می شود یا خیر. همچنین می توانید در گوگل عبارتی را سرچ کرده و در با توجه به بالا آمدن یا نیامدن سایت ها از وجود سرویس دهی درست اینترنت آگاه شوید. در صورتی که ایراد در سرویس دهی اینترنت بود می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنتی مربوطه تماس گرفته و مشکل را بیان کنید. گاهی ممکن است مشکل به صورت خود به خود و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه برطرف گردد.

اطمینان از عملکرد درست سرورهای تلگرام

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که سرورهای تلگرام با درخواست زیادی مواجه باشند و در نتیجه قادر به عملکرد صحیحی نباشند. در این صورت تلگرام امکان اتصال را نداشته و ممکن است کاربران را دچار آزردگی نماید.

با استفاده از برنامه هایی مانند Services Uptime، Downdetector و غیره می توان عملکرد سرورهای تلگرام را بررسی نمود. برای استفاده از برنامه Downdetector می توان وارد سایت www.downdetector.com شد و عبارت تلگرام را جستجو نمود. همچنین در قسمت بالای سمت راست گوشی می توان وضعیت برنامه را مورد بررسی قرار داد. در صورتی که تشخیص داده شد که سرورها خراب است می توان تلگرام را پس از این که سرورها شروع به آزاد شدن کردند، باز نمود.

استفاده از فیلترشکن برای تلگرام فیلتر شده

در کشور ما نرم افزار تلگرام فیلتر شده است و امکان استفاده از آن بدون وجود فیلتر شکن وجود دارد. در واقع برای این که بتوان وارد برنامه شد نیاز است تا آی پی را تغییر داد. نرم افزارهای فیلتر شکن مختلفی وجود دارد که با فعال کردن آنها امکان استفاده از پیام رسان تلگرام وجود خواهد داشت.

وصل شدن به تلگرام با پروکسی

پروکسی هایی نیز وجود دارد که می توان آنها را تهیه کرد و با وجود آنها برنامه تلگرام را باز کرد.

بررسی حافظه کش در تلگرام

گاهی اوقات ممکن است حافظه کش (cache) یا دیتای تلگرام در گوشی شما پر شده باشد و باعث شود تا تلگرام متصل نشده و حالت connecting اتفاق بیفتد. در بسیاری از موارد با حذف این موارد می توان مجددا به تلگرام دسترسی پیدا کرد.

برای این کار نیاز است تا در ابتدا یک آیکون سه خط که در قسمت بالایی برنامه تلگرام وجود دارد را پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید. در این قسمت باید وارد بخش تنظیمات شده و در ادامه گزینه Data & Storage را انتخاب کنید. با انتخاب این قسمت، گزینه های مختلفی برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه Storage Usage را انتخاب نمود. در نهایت با کلیک کردن بر روی Clear Cache و Local Database اطلاعات اضافی و کش که کاربردی هم ندارند حذف شده و مشکل وصل نشدن تلگرام نیز برطرف می گردد.

البته برای پاک کردن حافظه کش می توان از طریق روش دیگری نیز اقدام نمود. در این روش نیازی نیست تا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و می توانید در قسمت تنظیمات گزینه Apps یا Applications را انتخاب کرده و و بعد از انتخاب گزینه تلگرام، Clear Cache و Clear Data را لمس نمایید. پس از آن می توانید وارد تلگرام شده و ببینید که آیا این مشکل عدم اتصال آن برطرف شده است یا نه.

حذف و نصب مجدد تلگرام

گاهی ممکن است برنامه تلگرام شما آپدیت نباشد و در نتیجه با مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل connecting در این اپلیکیشن مواجه گردید. می توان به راحتی در گوگل پلی برنامه تلگرام را آپدیت نمود. در صورتی که مشکل برطرف نشد بهتر است برنامه موجود در تلفن همراه خود را حذف نموده و مجددا آن را از منابع معتبر دانلود و نصب نمایید. در اغلب موارد پس از انجام این کار مشکل برطرف خواهد شد.

به احتمال زیاد پس از انجام روش های گفته شده مشکل وصل نشدن تلگرام شما برطرف خواهد شد. در صورتی که باز هم مشکل تلگرام با انجام ترفندهای گفته شده برطرف نشد می توانید به یک متخصص تعمیرات موبایل مراجعه نموده تا مشکل را مورد بررسی دقیق قرار دهد. همچنین با کسب اطلاعات مورد نظر از سایت های معتبر در اینترنت امکان برطرف نمودن مشکل وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

1.آیا دریافت کد تلگرام از طریق واتساپ ممکن است؟

خیر. دریافت کد فقط از طریق برنامه تلگرام، پیامک و تماس تلفنی انجام می‌گیرد.

  1. آیا دریافت کد فعالسازی تلگرام از طریق ایمیل ممکن است؟

راهی تحت عنوان گرفتن کد تلگرام از طریق ایمیل وجود ندارد. تنها با پیامک، تماس یا کد درون برنامه‌ای می‌توانید کد ورود را دریافت کنید.

کلام آخر

دریافت کد فعالسازی تلگرام با توجه به مسدود شدن این پیام‌رسان و محدودیت‌های بوجود آمده برای پیش‌شماره‌های داخل ایران، حالا از همیشه مشکل‌تر شده است. اما همچنان غیر ممکن نیست. در صورتی که به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ دسترسی دارید، حتما نسخه دسکتاپ تلگرام را روی آن نصب و وارد حساب خود شوید. در این صورت در آینده دیگر برای ورود به حساب خود از یک دستگاه جدید، احتیاجی به پیامک یا تماس تلفنی ندارید. همچنین اگر شما نیز راه‌حل دیگری برای حل این مشکل می‌شناسید، در بخش نظرات همراه ما باشید.

خروج از نسخه موبایل