نماد سایت ماه نیوز

بیمه مسئولیت مهد کودک چرا برای مدیران مهد مهم و حیاتی است؟

اگر چند ساعتی از فرزند یکی از اطرافیانتان مراقبت کرده باشید، متوجه مسئولیت بزرگ مدیران مهد کودک شده‌اید. بیمه مسئولیت مهد کودک با هدف پوشش اتفاقات احتمالی برای کودکان عضو در  این مجموعه‌ها ایجاد شده است. دنیای شگفت انگیز کودکان همان‌قدر که سرشار از خلاقیت و روزهای رنگارنگ است، می‌تواند همان‌قدر هم خطرناک باشد. به همین علت می‌بایست از آنها در سنین مختلف به نحو احسنت نگهداری کرد. یکی از راه‌های امن نگهداری از کودکان، ثبت نام آنها در مهد کودک است.

مهدکودک به طور طبیعی یک فضای بدون دغدغه برای بچه‌ها به حساب می‌آید. اما خود این فضا هم می‌تواند با خطراتی همراه باشد؛ خطراتی که مسئولیت آن بر عهده‌ی مدیر مجموعه است. وجود بیمه مسئولیت مهد کودک آرامش خیال را برای مدیران به همراه دارد. اما اگر مدیر مهد بیمه نباشد و اتفاقی رخ دهد، آیا راهی برای جبران وجود دارد؟

مربیان و مدیران مهد در سطوح مختلف به نحو احسنت از بچه‌ها محافظت می‌کنند. اما از آنجایی که این جهان همواره با روزها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی همراه است، امکان وقوع حوادث گوناگون به دلیل غفلت و اشتباه غیر عمد مسئولان مهد کودک وجود دارد.

در چنین شرایطی با وجود بیمه مسئولیت مهد کودک، خسارات بدنی که ممکن است به کودکان وارد شود قابل جبران است. اما این بیمه نامه چه پوشش‌هایی دارد و آیا خسارات ناشی از همه اتفاقات داخل مهدکودک را پوشش می‌دهد یا خیر؟

بیمه مسئولیت مهد کودک

بیمه مسئولیت مدیران مهدکودک چه شرایطی دارد؟

شرایط این بیمه تحت تاثیر موارد زیر می‌تواند دستخوش تغییراتی قرار گیرد:

تعداد متغیر بچه‌ها

بیمه مسئولیت مدنی مهد کودک همانند دیگر انواع بیمه نامه به تعداد افراد مجموعه بستگی زیادی دارد. از آنجایی که تعداد بچه‌ها در فصول و روزهای مختلف یکسان نیست، بیمه با توجه به گنجایش درج شده در مجوز مهد، شرایط را تعیین می‌کند.

لیست بدون اسم

آوردن مشخصات و اسامی در این بیمه نامه اجباری نیست.

پوشش کودکان استثنایی

برخی شرکت‌های بیمه برای بچه‌هایی با شرایط خاص و استثنایی پوششی ندارند. (البته این مورد برای همه شرکت‌ها صدق نمی‌کند)

پوشش مناسب برای کودکان شیرخوار در بیمه مسئولیت مهد کودک

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های هر مهد کودک قسمت کودکان شیرخوار است. به دلیل این حساسیت، با توجه به مجوز مهد، خسارات احتمالی کودکان شیرخوار نیز تحت پوشش بیمه مهد کودک قرار می‌گیرد.

خرید مهد کودک

ارائه اطلاعات درست در مورد امکانات تفریحی

مسئولین مهد کودک می بایست اطلاعات دقیق و جامعی را در مورد شرایط و امکانات تفریحی مجموعه، نظیر چرخ و فلک، سرسره، تاب، استخر توپ و… در اختیار شرکت بیمه قرار دهند.

پوشش اردوهای یک روزه مهدکودک

در زمان‌هایی که مسئولیت مهد قصد برگزاری اردوهای کوتاه مدت را داشته باشند، می‌توانند با ارائه اطلاعات بچه‌ها به شرکت بیمه از پوششی مناسب برای اردوی مربوطه و بالا بردن امنیت سفر خود استفاده کنند.

سرویس‌های حمل و نقل با بیمه‌ی متفاوت

در اکثر مهد کودک‌ها از مینی بوس و سرویس برای حمل و نقل راحت‌تر بچه‌ها استفاده می‌شود. با توجه به وجود بیمه‌های مخصوص برای انواع خودرو، مسئولیت مسافران بر عهده‌ی راننده سرویس است. در نتیجه شرکت بیمه پوششی برای حوادثی که ممکن است در سرویس رفت و آمد رخ دهد، ارائه نمی‌دهد

فقط خسارات جانی جبران می‌شود

بیمه مسئولیت مهد کودک برای جبران خسارات جانی به وجود آمده است، در نتیجه این بیمه پوششی برای جبران خسارات مالی ندارد. با این تفاسیر، اگر مشکلی برای وسایل اعضای مجموعه به وجود آید، بیمه‌گر تعهدی در قبال آن ندارد.

تضمین کیفیت غذا بر عهده خانواده یا مجموعه است

وظیفه‌ی تهیه غذا معمولاً بر عهده‌ی خانواده‌ی خود بچه‌ها است یا مهدکودک این مسئولیت را قبول می‌کند. در هر حالت باید توجهات لازم موقع پخت غذا در نظر گرفته شود. به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای عموماً پوششی را برای جبران خسارات ناشی از مسمومیت غذایی ندارند

استخر و پوشش مخصوص آن

اگر یکی از امکانات تفریحی مهد استخر باشد، برای پوشش خسارات احتمالی نیاز به تهیه‌ی بیمه مسئولیت ناجیان است. در غیر این صورت بیمه مسئولیت مهد کودک پوششی برای این مورد ندارد و در صورت بروز مشکل مسئولیت آن بر عهده‌ی مدیر مجموعه است.

در موارد زیر امکان فسخ بیمه مسئولیت مدیران مهد کودک زودتر از موعد وجود دارد:

پوشش‌های بیمه نامه مسئولیت مهد کودک چیست؟

بیمه مسئولیت مدنی مهدکودک دارای پوشش‌های بسیاری است که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

در زمانی که خدایی ناکرده با حوادث غیر قابل پیش بینی روبرو شدید برای حوادث منجر به فوت یا نقص عضو باید مدارکی را برای جبران خسارت همراه داشته باشید که برای هر کدام متفاوت است. مدرک لازم برای جبران خسارت هزینه پزشکی و نقص عضو:

امنیت مهد کودک

مدارک لازم در خسارات فوت عبارت‌اند از:

بیمه حوادث تحصیلی و مسئولیت مهد کودک چه تفاوتی دارند؟

این دو بیمه نامه از پایه با یکدیگر متفاوت هستند. در بیمه نامه تحصیلی در زمانی خسارتی به وجود می‌آید فارغ از اینکه مقصر کیست هزینه آن پوشش داده می‌شود اما بیمه مسئولیت مدیران مهد کودک تنها در زمان‌هایی خسارات به وجود آمده را جبران می‌کنند که مقصر این اتفاقاً مدیر مهد کودک باشد.

استثنائات بیمه مسئولیت مدیران مهد کودک

همانند دیگر انواع بیمه، بیمه مسئولیت مهد کودک نیز برخی موارد را پوشش نمی دهد که این موارد به شرح زیر است:

  1. خسارت ناشی از حوادث عمدی
  2. خسارت‌ ناشی از انفجار هسته‌ای
  3. خسارت ناشی از شورش، جنگ و انقلاب
  4. خسارت ناشی از سرپیچی از قوانین دولتی

جبران هزینه و خسارات مهد کودک

بیمه مسئولیت مهد کودک به‌صورت کلی توسط تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. شما می‌توانید با یک مقایسه ضمنی، بهترین آنها را انتخاب کرده و در پایان خریداری کنید. از میان مهم‌ترین شرکت‌هایی که این بیمه نامه را صادر می‌کنند، می‌توان به شرکت بیمه ایران، بیمه پاسارگاد و بیمه آسیا اشاره کرد. در زمان خرید بیمه مهدکودک، مسئولین مهد می‌بایست فرم را پر کرده و به شرکت بیمه تحویل دهند. این کار امنیت مهدکودک و بچه‌ها را تا حد بالایی افزایش می‌دهند.

برگرفته از سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com/mag/)

خروج از نسخه موبایل