نماد سایت ماه نیوز

با دستگاه جوش لیزری، انواع فلزات را با هر ابعاد و ضخامتی جوش بزنید

فناوری جوش لیزری در سال‌های ‌اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در دستگاه‌های ‌جوش لیزر، از فناوری فایبر استفاده می‌‌‌شود که جدیدترین فناوری دستگاه‌های ‌لیزر برش و جوش لیزر به شمار می‌‌‌آید. صنعتگران به کمک این دستگاه‌ها این امکان را پیدا کرده‌اند تا انواع فلزات از جمله فولاد، مس، طلا و نقره را در ابعاد و ضخامت‌های ‌مختلف به یکدیگر جوش بزنند. در این مطلب با دستگاه جوش لیزری فلزات و مزایای استفاده از این دستگاه کاربردی آشنا می‌‌‌شویم.

جوشکاری لیزری چیست؟

شاید شما هم با جوشکاری به روش سنتی که با استفاده از قوس الکتریکی و الکترود انجام می‌‌‌شود، آشنایی داشته باشید. اما امروزه جوشکاری لیزری توانسته است به‌عنوان یک روش مدرن جایگزین این روش سنتی شود. در جوشکاری لیزری، دو متریال یکسان یا با جنس‌های ‌مختلف با استفاده از پرتوی قدرتمند لیزر جوش داده می‌‌‌شوند که دقت و سرعت اجرا در این روش بسیار بالا است. در جوشکاری لیزری از منابع تولید لیزر مانند تیوب لیزر CO2 یا بلوک‌های ‌دیودی (دیود پمپ) استفاده می‌‌‌شود. فناوری جوشکاری لیزری مانند فناوری برش و حک لیزری یک فناوری پیشرفته است که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف پیدا کرده است که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به صنعت هواپیما، هوافضا، ساخت قطعات کامپیوتری و ساخت جواهرات اشاره کرد.

برای آشنایی با دستگاه جوش لیزری روی لینک زیر کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/rt1000hwm/

معرفی دستگاه جوش لیزری فلزات

با استفاده ‌جوش لیزری فلزات می‌‌‌توان دو یا چند قطعه فلزی را در کمتر از چند میکروثانیه به یکدیگر جوش داد. نحوه عملکرد این دستگاه‌ها هم به این صورت است که اشعه قدرتمند لیزر به دو قطعه موردنظر تابانده می‌‌‌شود. آنگاه با ذوب شدن این قطعات و تشکیل حوضچه مذاب کوچکی، در سریع‌ترین زمان به یکدیگر متصل خواهند شد.

در این روش، چون گرما در زمان بسیار اندکی به قطعات وارد می‌‌‌شود، گزینه ایده آلی برای اتصال انواع فلزات به‌خصوص متریال‌های ‌حساس به حرارت مانند ورقه‌های ‌نازک فولادی و همچنین متریال‌های ‌غیرفلزی مانند پلاستیک و چوب است.

مزایای استفاده از دستگاه جوش لیزری فلزات چیست؟

دستگاه‌های ‌جوش لیزری در مقایسه با روش‌های ‌سنتی دارای مزایای فراوانی هستند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌‌‌توانید انواع قطعات را با کم‌ترین عیب و نقص و در تیراژ بالا تولید کنید. از جمله مزایای استفاده از دستگاه‌های ‌جوش لیزری فلزات عبارت‌اند از:

دستگاه جوش لیزری فلزات چه کاربردهایی دارد؟

از دستگاه‌های ‌لیزری می‌‌‌توان برای جوشکاری انواع فلزات مانند فولاد، مس، طلا، نقره، تیتانیوم و روی استفاده کرد. البته این امکان وجود دارد که دو متریال متفاوت مانند مس و نیکل، نیکل و تیتانیوم، مس و برنج و همچنین مس و فولاد را به یکدیگر جوش دهید. از جمله کاربردهای دستگاه جوش لیزری فلزات می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به دلیل دقت بالایی که جوشکاری لیزری دارد، توانسته است جایگزین روش‌های ‌سنتی جوشکاری شود. ساخت دستگاه‌های ‌پانچ، ریخته گیری و پرش به کمک جوش لیزری تفریقی یک گزینه ایده‌آل برای صنعتگران است. فناوری جوش لیزری آن‌قدر مزیت دارد که بتواند در سال‌های ‌آینده به‌راحتی صنایع مختلف را به تسخیر خود درآورد.

برترین دستگاه‌های ‌جوش لیزری فلزات را بشناسید

دستگاه‌های ‌جوش لیزری هریک کاربردهای مختص به خود را دارند. این دستگاه‌ها بسته به توان لیزر، فناوری به‌کاررفته، شدت‌جریان دستگاه‌ها و چرخه عملکرد مدل‌های ‌مختلفی دارند. در ادامه با برترین مدل‌های ‌دستگاه‌های ‌جوش لیزری فلزات آشنا می‌‌‌شویم.

دستگاه جوش لیزری فایبر مدل RT1000HWM

یکی از برترین دستگاه‌های ‌جوش لیزری فلزات، دستگاه مدل RT1000HWM است که برای جوشکاری انواع متریال فلزی از جمله آهن، استیل، آلومینیوم، برنج، نیکل، تیتانیوم و کروم کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه می‌‌‌توانید جوشکاری را به روش‌های ‌مختلفی از قبیل جوش عمودی، موازی و بخیه اجرا کنید. این دستگاه توانایی ایجاد جوش یکنواخت و بدون ساییدگی روی فلزات را دارد.

دستگاه جوش لیزر طلا مدل RT200P

یکی از دستگاه‌های ‌پرکاربرد جوش لیزری؛ دستگاه جوش لیزر طلا  مدل RT200P نام دارد. شما می‌‌‌توانید با استفاده از این دستگاه پیچیده‌ترین طرح‌ها را با کیفیت بالایی ایجاد کنید. ازآنجاکه این دستگاه میزان اثر جوش کمی را باقی می‌‌‌گذارد، برای ایجاد طرح‌های ‌ظریف گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌‌‌آید. شما این امکان را دارید تا میزان انرژی، فرکانس و اندازه نقطه نور را متناسب با نیاز خود در دستگاه RT200P تنظیم کنید.

جدیدترین مدل‌های ‌دستگاه جوش لیزری فلزات را از روتک بخواهید

یکی از جدیدترین فناوری‌های ‌جوش، فناوری جوش لیزری است. در دستگاه‌های ‌جوش لیزری فلزات به کمک پرتو لیزر، انواع فلزات با هر ابعاد و ضخامتی به یکدیگر جوش داده می‌‌‌شوند. از جمله مزایای جوش لیزری می‌‌‌توان به سرعت و دقت بالای این روش و همچنین مصرف پایین انرژی اشاره کرد. به همین دلیل در سال‌های ‌اخیر این فناوری کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف پیدا کرده است که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به صنعت ساختمان، هوافضا، ساخت تجهیزات پزشکی و وسایل الکترونیکی اشاره کرد.

اگر شما هم به دنبال این هستید که با خریداری برترین مدل‌های ‌دستگاه جوش لیزری فلزات و طلا کسب‌وکار خود را رونق ببخشید، می‌‌‌توانید سری به وب‌سایت روتک بزنید. برای دریافت مشاوره در رابطه با خرید این دستگاه می‌‌‌توانید با کارشناسان روتک در تماس باشید.

خروج از نسخه موبایل