نماد سایت ماه نیوز

آمار عجیب واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی

بر اساس اظهارنامه گمرک در هشت ماهه گذشته کمتر از 600 تن محصولات مراقبت از پوست و مو به کشور وارد شده است که بسیار کمتر از آنچه در بازار عرضه می شود مانند کرم و صابون است. ممنوع است زیرا طبق نظر مراجع ذیربط از مناطق آزاد یا قاچاق وارد می شود و یا در برندهای مختلف خارجی بسته بندی و در بازار عرضه می شود.

به گزارش ما، علیرغم اینکه طبق آمار گمرک، واردات محصولات رسمی بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده است و بر اساس اعلام انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، واردات بیش از 80 درصد از کالاهای این بخش ممنوع است و سطح عرضه تحت تاثیر کاهش محصولات خارجی قرار نمی گیرد و این محصولات به وفور در بازار عرضه می شوند که منشاء آنها. ورود زیر سوال است

به عنوان مثال واردات کرم ها و صابون ها و بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوع و صفر است اما در بازار شاهد عرضه بسیاری از این محصولات توسط برندهای خارجی هستیم که به گفته مسئولان مربوطه مبدأ ورود آنها مناطق آزاد و یا قاچاق یا روست فله وارد کیشر شده و با برندی به کردی کرینی بسته بندی و در بازر شود.

همچنین با وجود عرضه فراوان و متنوع شامپو با برندهای خارجی در بازار، تنها 80 تن از این محصول به صورت رسمی وارد بازار شده است.

از سوی دیگر، با وجود ممنوعیت واردات محصولات آرایش چشم، لب و لاک ناخن، این محصولات با برندهای خارجی به طور گسترده در بازار عرضه می شوند.

بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه گذشته کمتر از 600 تن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی پوست و مو به کشور وارد شده که این میزان بسیار کمتر از میزان فروش و مصرف در بازار است.

طبق اعلام گمرک، واردات انواع صابون حمام و دوش، صابون شیشه، صابون طبی و پودر صابون صفر و ممنوع است. واردات محصولات ارگانیک و محصولات فعال برای شستشو به صورت مایع یا کرم نیز صفر و ممنوع است.

همچنین واردات محصولات مراقبت و نگهداری پوست از جمله انواع کرم ها و محصولات ضد آفتاب ممنوع می باشد.

از دیگر اقلام آرایشی و بهداشتی، در هشت ماهه امسال واردات ژل تزریقی و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی 278 تن به ارزش 22 میلیون دلار بوده است.

بر اساس آمار گمرک، میزان واردات رژ لب، رژلب، بالم لب و سایر محصولات لب، لاک و فرآورده های ناخن و همچنین پنکیک و زیرسازی های آرایشی صفر و ممنوع است.

همچنین در هشت ماهه پایانی سال گذشته 6 هزار و 341 کیلوگرم شامپو از ایتالیا و سریلانکا وارد شد که در هشت ماهه امسال با افزایش 74 هزار و 255 کیلوگرمی با ارزش واردات به 80 هزار و 596 کیلوگرم رسید. 260000 و 374 دلار . .

قلمني است; در این مدت واردات انواع محصولات مرتبط با مو مانند اسپری مو، ژل مو، فیکس کننده مو، فر کننده و پاک کننده های شیمیایی نیز صفر و ممنوع است.

در بین اقلام آرایشی و بهداشتی، واردات عطر و لوازم آرایشی از 46 تن در سال گذشته به 144 تن در ابتدای سال جاری رسیده و ارزش آن نیز چهار میلیون و 696 هزار دلار ثبت شده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل