نماد سایت ماه نیوز

الصاق برچسب‌های امنیتی بر لاشه‌های استحصالی کشتارگاه دامی

مدیر شبکه دامپزشکی کشور گفت:

فاطمه آیرم برچسب های امنیتی روی بدنه کشتارگاه های بهره برداری این شهرستان را اعلام کرد.

فاطمه آیرم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ماکو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ماکو با اعلام اینکه به زودی نصب برچسب های امنیتی بر روی لاشه های کشتارگاه های این شهرستان انجام می شود، گفت: به زودی نصب برچسب های امنیتی روی لاشه های کشتارگاه های این شهرستان انجام می شود. این تگ ها دارای تاریخ تولید و انقضا بوده و مشخصات حیوانی را در بر می گیرد و جنسیت نر و ماده روی آن درج شده است.

وی با تاکید بر اهمیت، نیاز و نیاز شبکه های دامپزشکی گفت: مهمترین اقدامات شبکه دامپزشکی نظارت بر سلامت مردم، ارائه غذای سالم و بهداشتی به مصرف کنندگان در حوزه مواد اولیه، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری های دام است. و طیور، زنبور عسل، حیوانات و پرندگان کنترل و نظارت بر واردات، صادرات و ترانزیت کالا در گمرک.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ماکو درباره کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی گفت: برای این منظور مهم ترین اقدام پایش و پایش بیماری های احتمالی است و در طول سال بیش از 7 تا 8 نوع واکسن تولید می شود. از جمله واکسن آبله و هاری، تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان و … به‌روست رایگان می‌شود. گوشت خام عرضه شده در قصابی ها و کباب ها به طور مرتب توسط تیم تخصصی دامپزشکی نظارت و کنترل می شود.

آیرم افزود: کلیه کالاهای وارداتی دارای مجوز از وزارت دامپزشکی کیشور اعم از گوشت منجمد، دام و طیور، فرآورده های بیولوژیک اعم از دارو، واکسن و … در مرز بازار پس از بررسی و تطبیق کالا با مدارک بهداشتی و انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شدند.

وی در پاسخ به این سوال که شبکه بهداشت و درمان از بدو تاسیس تا به امروز چقدر توانسته به اهداف خود برسد؟ وی بیان کرد: در 20 سال خدمت در شبکه دامپزشکی شاهد تحولات اساسی در نظام، برنامه، اهداف و دانش دامپزشکی هستیم. دامپزشکی در ایران در دنیا شهرت دارد و به عنوان نمونه در مقایسه با ترکیه نیروهای متخصص این رشته از نظر علمی برتر هستند. تمامی فعالیت های انجام شده توسط کارشناسان دامپزشکی در سامانه جامع دامپزشکی ثبت می شود و تمامی مسئولان استان و حتی تهران می توانند به صورت آنلاین نظارت کنند که شبکه دامپزشکی در روز چه فعالیت هایی انجام داده است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در حوزه قرنطینه، شبکه دامپزشکی از امکانات و پیشرفت های علمی خوبی برخوردار است، به طوری که هر محموله ای که وارد و یا از کشور خارج می شود، ابتدا باید وارد قرنطینه شده و در سامانه یکپارچه قرنطینه بین المللی ثبت شود و توسط آن نظارت شود. یک متخصص دامپزشکی. முர்கை வ புத்து க்குல்ப்ப்பியாய் குர்ப்ப்புக்குக்கை

** رصد در تمام مسیرهای اینترنت مجوز داده شده است

آیرم تصریح کرد: تمامی محموله های مجاز در تمامی مسیرها در سامانه اینترنتی ivo.ir قابل پیگیری است و این سامانه دارای لینک نظارت بهتر با سامانه اداره راه، صنعت و معدن است که یکی از مهمترین موانع در امر قاچاق است. از کالاها و کالاها.

وی تصریح کرد: پیشرفت خوبی در حوزه دامپزشکی در شهرستان داشتیم. هر چند کشتارگاه فضلی این شهرستان نیمهصناعتی است. هفت تا هشت سال قوبل دور ماکو سردخانه‌ای پیش سردکن، پس سردکن و ای دوکت دوکتر فیتمترین کیب و بعد از کشتار. اما اکنون کشتارگاه سنتی این شهرستان دو دامپزشک به عنوان مسئول فنی و بازار قبل و بعد از کشتار و دامپزشک دیگری به عنوان نماینده مدیریت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ذبح دام در کشتارگاه مستقر است. گوشت مورد بهره برداری پس از کشتار زیر نظر واحد فنی مسئول در سردخانه کشتارگاه و پس از 24 ساعت با حضور ناظر فنی و ناظر شبکه دامپزشکی پس از بازرسی های مکرر با آنلاین دامپزشکی و شرع نگهداری می شود. بر روی گوشت آنلاین و موم شده و برای مصرف در واحدهای عرضه گوشت در سطح شهر به بازار عرضه می شود.

آیرم درباره میزان تحصیلات و تسلط کارشناسان شبکه دامپزشکی و استفاده از فرآورده های دامپزشکی دانش بنیان گفت: تمامی فعالیت های شبکه دامپزشکی به صورت دانشی است و قبل از استخدام کارکنان شبکه دامپزشکی، آزمون ویژه انجام می شود. از آنها گرفته شده است که حداقل مدرک فوق دیپلم و بالاترین مدرک دکتری تخصصی می باشد. تمامی کارکنان در طول دوران کاری خود انواع دوره های تخصصی را بصورت آنلاین و وبینار مشاهده کرده و با دانش روز دنیا در زمینه دامپزشکی آشنا می شوند. کلیه اقدامات پیشگیری از بیماریهای دامی توسط کارشناسان و کارکنان دامپزشکی بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام شده و در سامانه GIS ثبت شده و در هر زمان قابل پیگیری و پایش می باشد.

وی بیان کرد: تمامی واکسن ها و داروهای مورد استفاده در شبکه دامپزشکی باکو مربوط به شرکت های دارای مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کیشور بوده و در سامانه دامپزشکی کیشور ثبت و تایید شده است. اکنون بسیاری از واکسن های مورد استفاده در شبکه دامپزشکی تولید خوب و نتایج خوبی در ایمن سازی دام ها به ثبت رسانده است به طوری که اگر از دامپروری سوال شود قطعا واکسن های داخلی را تایید می کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: واکسن های مورد استفاده برای بیماری های دامی در هر کشوری بر اساس بیماری آن کشور تهیه می شود و اگر دامداری به دو دلیل از واکسن استفاده نکند، نتیجه حاصل نمی شود، اولاً به دلیل چرخه زنجیره سرد. در کشف واکسن مشاهده نمی شود و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و مورد پس از تهیه واکسن با سروتیپ بیماری های کودک مطابقت ندارد و حیوان به نتیجه مطلوب نمی رسد. لذا از کلیه دامداران، روستائیان و کلیه افرادی که در امر نگهداری دام فعالیت می کنند تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه بیماری و تلفات به شبکه دامپزشکی اطلاع داده و در امر واکسیناسیون دام با کادر دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

آیرم تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب از تلاش تیم دامپزشکی، مردم باید گوشت خود را از قصابی ها خریداری کنند و بررسی کنند که آیا دارای آنلاین یا آنلاین دامپزشکی است یا خیر. وجود آنلاین و موم نشان می دهد که گوشت قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی بررسی شده و گوشت تایید شده سالم است.

** ترانزیت روزانه بیش از 80 کامیون حامل کالا از بازار گمرک

وی اعلام کرد: روزانه بیش از 80 کامیون کالا از کشورهای ترکیه، اوکراین، آمریکا، هلند و غیره به کشورهای آسیایی ترانزیت می شود و تعدادی محموله از جمله کالاهای اساسی از جمله گوشت وارد ایران می شود. حیوانات خانگی به همراه مسافران به تعداد سگ ها و گربه هایی که دارای گذرنامه، کارت واکسیناسیون، مجوز ورود و خروج ناشی از دامپزشکی هستند محدود می شود. ورود و خروج هر نوع پرنده به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری آنفولانزا ممنوع است.

رئیس شبکه دامپزشکی تاکید کرد: دامداران، عشایر و روستاییان با توجه به گرانی واکسن که به صورت رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و هزینه تمام شده واکسن در زمان های اعلام شده تا حد امکان با کارشناسان دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند. حمل و نقل.

آیرم درباره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان گفت: با توجه به تنوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، رعایت دستورالعمل های صادره از سوی بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، دامپزشکی به منظور کنترل بیماری ها ضروری است. بیماری ها و اقدامات پیشگیرانه با واکسیناسیون به موقع در دامداری ها، جمعیت های دامی انجام شود.در مناطق روستایی نظارت بر کشتار دام در کشتارگاه های دام، کنترل تردد بدون مجوز دام در شهرها و اجرای برنامه های آموزشی ترویجی صورت می گیرد. روبرو شدن.

پایان پیام/

خروج از نسخه موبایل