نماد سایت ماه نیوز

بسته های کاغذ A4 سایت پیسنیل عالی هستند

به گفته محمد حسینی دلیل اصلی تعطیلی آن افزایش غیرمنطقی اجاره بها بود، مالک ملک اجاره بهای ۵۲ میلیون تومانی را به ۱۰۰ میلیون تومان در ماه افزایش داده بود و آنها ناگزیر به فکر تعطیلی آن افتادند. سعید مکرمی، مدیرعامل انتشارات و کتابفروشی «اسم» در صفحه شخصی خود مطلبی درباره مشکلات پیش روی فعالان این مرکز فرهنگی منتشر کرد؛ اینکه بنا بر شرایط تعیین شده از سوی بانک تجارت، مالک تازه محلی که کتابفروشی در آن دایر شده، تا اواخر شهریورماه سال جاری ملزم به تخلیه شده است. برای همین دور از چشم بزرگترها مدام کبریت روشن میکردم! بادپرک همهی توان خود را برای حمایت از تولیدکنندهی ایرانی بهکار گرفته است. همانطور که اشاره شد، این سیاهه از تعطیلی کتابفروشیها در سالهای کرونا رو به افزایش گذاشت و رونق سایتهای فروش آنلاین با تخفیف بالا در حالی که کتابفروشیها تعطیلات اجباری را پشت سر میگذاشتند آنها را بیشتر به ورطه تعطیلی دایمی هُل داد.

مشکلات اقتصادی در سالهای اخیر کتابفروشیها را کمرونق کرده بود و با آمدن کرونا و تعطیلیهای پی در پی آنها برای کنترل شیوع کرونا، کتابفروشان را با مشکلات بسیاری دست به گریبانگیر کرد. کتابفروشی «چهل کلاغ» یکی از کتابفروشیهای تارهنفس در بازار کتاب بود که اواخر اسفند ۱۳۹۷ با همکاری چند نویسنده، یعنی فرشته احمدی، محمد حسینی، امین حسینیون و جواد ماهزاده در مرکز خرید ارگ تجریش آغاز به کار کرد و بیشتر دوران حیات خود را در دوران کرونا گذراند که امسال اردیبهشتماه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران بود که صاحبانشان از پایان زندگی این کتابفروشی با عمر سه سال را اعلام کردند. بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و تمام محصولات خود را به همراه عکس، نمونه و مشخصات کامل داخل سایت بارگذاری کنید. بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. اگر هم بناست در هر سطحی راه چارهای اندیشیده شود باید به صورت کاملا شفاف و فراگیر و نه فقط برای آیه رخ دهد؛ چرا که خون آیه از بقیه رنگینتر نیست».

من نه شریک میلیاردر داشتم، نه مدیرعامل فلان شبکه بودم، نه پشتم به روابط قبیلگی قرص بود و نه از تبار تهرانی های خیابان انقلاب بودم. او هم چندی پیش با اشتراک متنی در شبکه اجتماعی این کتابفروشی اعلام کرد: «روزگار روی خوشش را در قبال این حرفه به ما نشان نداد و محکوم و مجبور شدم که این شغل شریف و فرهنگی به جا مانده از مرحوم پدرم را تعطیل و تغییر دهم.» و اینگونه چراغ یککتابفروشی ۵۰ ساله خاموش شد. البته این درحالی است که نشر هوپا از ناشران متمول این روزگار محسوب میشود. در این باره معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفته است: بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها زندگی میکنند که هیچ روستایی در کشورمان کتابفروشی ندارد، در بسیاری از شهرهای کوچک نیز کتابفروشی وجود ندارد و در حقیقت نیمی از جمعیت کشور به کتابفروشی دسترسی ندارند. اعلام تعطیلی قریبالوقوع اسم اما واکنشهایی داشت که مهمترین آن، انتشار نامه دستنویس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر اقتصاد، برای جلوگیری از این اتفاق بود. ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.

یکی دیگه از محصولات پرفروش و محبوب شرکت کرونا، بسته های کاغذ A4 این شرکت هست که همه دانشآموزا و دانشجوها به خوبی با اون آشنا هستن و برای امتحان، کشیدن نقاشی و نوشتن جزوه خیلی باهاش سروکار دارن. برخی در مواجهه با انبوهی از تکالیف متزلزل نمیشوند و کارشان را با کیفیتی که از آنها انتظار میرود انجام میدهند، اما برخی به کمک بیشتری برای انجام تکالیف نیاز دارند. کتابفروشی «فردوسی» در خیابان سعدآباد تجریش یکی از کتابفروشیهای قدیمی شهر تهران با قدمتی ۵۰ ساله بود که توسط محمدعلی نودهی در سال ۱۳۴۰ شروع به کار کرد و بعد از درگذشت او، فرزندش کار پدر را ادامه میدهد. در واقع با درگذشت امیر علیبیک، مدیر فروشگاه انتشارات، دوستان دیگر توان مدیریت فروشگاه را نداشتند و به تصمیم تعطیلی کتابفروشی رسیدیم. صلصال، مهتاب، طاها، کتاب رضوی، نهال، باران و دهها کتابفروشی عادیِ مردمیِ دیگر کجای این رویا جای دارند؟ او در بخش دیگری از مطلب خود آورده است: «من بنای دعوای صنفی و یا رد آن بوکمارکت یا تأیید این کتابفروشی یا حتی ایجاد اختلافات بیمبنای تهرانی شهرستانی ندارم، اما بگویید چرا ما کتابفروشانِ معمولی، رویای خودمان را نمیسازیم و «اسمها» شدهاند غایت آمال و آرزوهایمان؟

ورود به سایت فروشگاه آنلاین لوازم تحریر پینسیل

خروج از نسخه موبایل