نماد سایت ماه نیوز

سن عقیم سازی گربه چقدره؟

عقیم سازی گربه ماده

عقیم سازی گربه ماده

پس از قرص خواب، حیوان به مدت چند دقیقه بخوابد، هرچند ممکن است دوره های فعالیت. سگ های ماده ای که عقیم شده اند کمتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان، پستان و رحم قرار می گیرند. سگ عقیم شده پس از دومین گرمای خود 26 درصد احتمال دارد تومور سینه ایجاد کند ، که همان سگی است که عقیم نشده است. عقیم کردن حیوانات خانگی قبل از حتی یکبار فحل شدن آنها باعث کاهش احتمال مشکلات سلامتی برای اعضاء تولید مثلی آنها خواهد شد. در نرها ، توصیه میشود که قبل از 9 ماهگی آنها را عقیم کنید تا از رفتارهای ناخواسته مانند علامت گذاری جلوگیری شود. تمامی نکات و دستورالعمل های قبل از عقیم سازی که توسط دامپزشک بیان شده است را رعایت کنید.یک هفته قبل از عقیم سازی نسبت به آماده سازی سگ خود اقدام نمایید.تمامی واکسیناسیون های سگ را بررسی و از انجام آنها مطمن شوید. در مورد عقیم سازی گربه ماده بیشتر توضیح خواهیم داد.

سگ های نر دارای حس پرخاشگری و رقابت زیادی نسبت به سگ های نر دیگر دارند و رفتار خشونت آمیز و ضد اجتماعی نشان می دهند با عمل عقیم سازی سگ این رفتار کاهش می یابد. در این جراحی برای اطمینان از عقیم سازی کامل حیوان، معمولا هر دو تخمدان به همراه شاخ رحم و سوراخ داخلی گردن رحم (internal os of cervix) خارج خواهند شد. این بیماری در صورت عقیم کردن حیوان قبل از سن دو سالگی قابلپیشگیری است. مبتلا شدن سگ های ماده به این بیماری ها بسیار خطرناک بوده و احتمال مرگ و میر آن ها نیز بسیار بالا است.عقیم سازی سگ های نر نیز از پتانسیل آن ها برای ابتلا به مشکلات بیضه و سرطان بیضه و بزرگ شدن پروستات در سنین بالا و ایجاد فتق را به طور چشمگیری کاهش می دهد. دلیل این امر ایجاد علامت و نشانه ی آمادگی آن ها برای جفتگیری و به منزله جلب توجه جفت می باشد.همچنین سگ های نر نیز برای دستیابی و پیدا کردن جفت خود به هر روش ممکن اقدام به فرار از خانه می کنند که دور شدن او از خانه ممکن است باعث گم شدن، تصادف با وسایل نقلیه عبوری و یا درگیر شدن او با سگ های ولگرد می شود.پس عقیم سازی و اخته کردن سگ ها راه بسیار خوبی برای مراقبت از سلامتی آن ها می باشد.

میلیون ها قلاده از این حیوانات هرساله به دلیل تصادف با وسایل نقلیه و یا حمله سایر سگ ها از بین می روند یا در طی برنامه های کشتار و حذف سگهای ولگرد، یوتانایز می شوند. مناسب ترین سن برای عقیم و اخته کردن سگ های نر و ماده 6 تا 9 ماهگی سگ است.این سن برای توله های سالم در 8 هفتگی نیز امکان پذیر است.عقیم سازی سگ ها در سنین بالا، سگ های دارای اضافه وزن و بیمار ممکن است مقداری ریسک پذیر باشد.گاهی اوقات عقیم و اخته کردن سگ ها قبل از دوران بلوغ ممکن است سبب کاهش اعتماد به نفس و خجالتی شدن آن ها شود. برداشت رحم به تنهایی نیز با وجود این که مانع بروز آبستنی می شود ولی فعالیت ج-ن-س-ی حیوان را متوقف نکرده و دوره های ج-ن-س-ی همچنان ادامه خواهد داشت.در این وضعیت حتی سگ ماده جفتگیری نیز خواهد کرد. آمادگی سگ های ماده برای جفتگیری سبب ترشح بویی خاص و آشنا برای جذب سگ های نر می شود.پیر بودن سگ های نر، جوان بودن سگ های ماده و یا جفتگیری با سگ های نامناسب که می تواند به تولد توله های مریض یا ناقص و یا حتی آسیب به سگ مادر شود، از مهمترین مشکلات جفتگیری و باروری سگ ها می باشد.از دلایل دیگر آن تولد توله ها با تعداد زیاد است که نیازمند صرف هزینه و مراقبت زیادی می باشد و بسیاری از صاحبان سگ های خانگی به دلیل داشتن مشغله های شغلی فراوان، وقت و انرژی کافی برای صرف این کار را ندارند.

دوره فحلی به چرخه قاعدگی در حیوانات ماده گفته می شود. اگر یک سوء ظن وجود دارد، بلافاصله با یک پزشک تماس بگیرید که برای حیوانات جراحی انجام داده است. به این خاطر که آمار نشان داده درصد ابتلا به این ها بسیار بسیار کم است؛ عقیم سازی برای هر دو جنس، طول عمر بین 9 تا 12 ماه به همراه دارد. به عنوان یک صاحب گربه مسئول، شما باید تصمیم بگیرید که آیا گربه خود را عقیم میکنید یا نه. همچنین در اکثر مواقع در مورد پت های ماده با این پاسخ مواجه می شوید که قبل یا بعد از اولین فحلی اقدام به عقیم سازی حیوان خانگی خود نمایید. همچنین از بروز رفتارهای خشن و نامناسب جلوگیری می شود. برای سگ های ماده، عقیم سازی مانع از پریود شدن سگها و ایجاد حاملگی روانشناختی و همچنین عفونت و تومور در رحم، تخمدان و پستان می شود. سگ های عقیم نشده معمولا رفتارهای جالبی از خود نشان نمی دهند هرچند که این امر بسیار طبیعی است.این سگ ها در هنگام آمادگی برای جفتگیری تمامی گوشه های خانه آغشته به ادرار خود می کنند.

خروج از نسخه موبایل