نماد سایت ماه نیوز

سهل‌انگاری مسئولان در حل مشکلات آب روستاهای دزپارت و باغملک

ماه نیوز/خوزستان نماینده مردم باغ ملک و اداره در شورای اسلامی با بیان اینکه به گفته مدیر مدیریت آب و پسماند خوزستان، باغ ملک بیشترین تنش آبی را در بین شهرهای استان دارد، گفت: مشکلات آب باغ ملک و دپارتمان به راحتی توسط مسئولین حوزه آب استان رسیدگی می شود که با تعویض لوله آب یا تعویض مخزن می توان این مشکلات را حل کرد.

عبدله عزدّناه در گفت و گو با ماه نیوز ب هذا به تأمین آب در هوزا کهوزیه‌های خود ایشتر کرد، گفت: در شهرستانهای هوزای‌ کھیلیه مشکلات آبی زیادی وجود دارد که مستلزم است که ایزی نیرو می‌دهد. شهرستان دزپارت و روستاهای اطراف آن مشکلات زیادی در زمینه آب دارند. سه رودخانه در منطقه وجود دارد که آب آنها بسیار کاهش یافته و این مناطق هم اکنون با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی افزود: در حال حاضر اجرای طرح برداشت آب از دریاچه سد کارون 3 را آغاز کرده ایم. در این پروژه فعالیت خوبی صورت می گیرد اما حمایت مالی سازمان آب و نیرو مورد نیاز است تا این پروژه زودتر به اتمام برسد و مردم از این مشکل رهایی یابند.

ایزدپناه با اشاره به وضعیت آب باغ ملک تصریح کرد: مسئول مدیریت آب و فاضلاب استان می گوید بیشترین تنش آبی را در خوزستان در منطقه شما به ویژه شهرستان باغ ملک داریم. این در حالی است که مسئولان ذیربط هیچ اقدام موثری برای رفع این مشکل انجام نداده اند.

وی گفت: در روستاهای باغ ملک این مشکل بیشتر از شهرستان است و هم اکنون با ورود قنوات به شهر باغ ملک مشکل بی آبی در شهرستان افزایش یافته است اما روستاهای برنگرد. و روستاهای اطراف از جمله روستاهای کنگانج و پارسوراخ با کمبود شدید آب مواجه هستند که برای آنها چاه کشاورزی اجاره کرده ایم و از این طریق آبرسانی می شود. در واقع این موضوع هفت هشت سال تکرار می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در بخشداری شهرستان میداوود و روستاهای اطراف برای رفع مشکل کم آبی برداشت آب از سد را آغاز کردیم، 10 شهریور ماه انبارها آماده و آماده است. در گردش. مشکلات شهرستان میداوود و روستاهای آن قابل حل است اما زمان بر است و این فروشگاه ها باید حداقل 8 ماه قبل آماده شوند.

ایزدپناه افزود: در قسمت جنوبی جنوب نیز برداشت آب از رودخانه انجام می شود که در زمستان با بارش باران گل آلود است. در سیل اخیر جمعیت 14 هزار نفری این منطقه به مدت 20 روز از آب شرب محروم شدند و با تانکر آبرسانی به آنها انجام شد. در حالی که 4 ماه پیش اداره آب و فاضلاب در این منطقه چاه حفر و تهیه کرده بود اما این آب وارد نشد و آب و فاضلاب باید پاسخگو باشد. اگر این میل می آمد مشکل کثیف شدن آب را نداشتیم و به مردم فشار نمی آوردیم.

وی بیان کرد: در جلساتی که با وزارت نیرو داشتیم همه این مشکلات بررسی شد و گفته شد تا 10 شهریور آب میداوود و سودان جنوبی وارد گردش می شود.

ایزدپناه افزود: در روستاهای بردبلند و تالار یک، دو و سه واقع در بخش صیدون همچنان این مشکل گل آلودی و کمیت آب را داریم.

نماینده این مردم، باغ ملک و اداره در مجلس شورای اسلامی گفت: این مشکلات باعث نگرانی و نگرانی مردم شده است و من به عنوان نماینده به متولیان امر تذکر داده ام و پیگیر این مشکلات هستم. که به نظر من، اگر اراده قوی تری در پشت آن وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: روستاهای باغ ملک از نظر کمی و کیفی آب مشکل دارند و این مشکلات قابل حل است. در جلسه ای که این هفته با وزارت نیرو داشتیم، مشکلات حوزه آب و برق را بررسی کردیم و تصمیمات جدی در این زمینه ها اتخاذ شد تا کار سرعت بگیرد و این مشکل به زودی حل شود.

ایزدپناه تصریح کرد: در مسیر دوراهی اسلام آباد باغ ملک در روستای تنگ پلنگی به وجود سورس بوک در آن در مسیر دوراهی اسلام آباد باغ ملک در روستای تنگ پلنگی به وجود سورس بوک در این روستا به درد درد در آن می رسد. در مسیر دوراهی Islamabad Bagh Malik. همچنین با افزایش جمعیت روستا ظرفیت ذخیره آب کاهش یافته است اما با تغییر خط انتقال آب و یا افزایش ظرفیت ذخیره آب می توان این مشکل را برطرف کرد.

نماینده این مردم، باغ ملک و اداره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تعویض لوله آب یا تعویض مخزن این مشکلات حل می شود. به همین دلیل مسئولین ذیربط نسبت به رفع این مشکلات اقدام موثری انجام نداده اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل