نماد سایت ماه نیوز

غفلت از ظرفیت آموزش عالی در شرق کشور/ فعالیت 10 دانشمند تراز اول دنیا در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاری آنا از مشهد، محسن مرادی در مراسم افتتاحیه کارگاه دانش روانشناختی و اجتماعی، مشاور ویژه مدارس تمامی نواحی و مناطق آموزش و پرورش و پرورشی مشهد که برگزار شد. در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: 10 دانشمند تراز اول دنیا که دو درصد از بهترین های دنیا هستند در رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک در این دانشگاه مشغول هستند. یکی از اعضای هیئت علمی مشهد به اندازه تمام دانشگاه های غیرانتفاعی مقاله ای نوشته است و این ظرفیت در آموزش عالی شرق کیشور مغفول مانده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بیش از 3 هزار دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، فناوری آزمایشگاهی، روانشناسی، زیست شناسی و میکروبیولوژی دارد. 110 پزشک و متخصص از اعضای هیئت علمی این دانشگاه بودند و دو بیمارستان آریا با 160 تخت و 22 بهمن با 100 تخت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. میزان قبولی در گروه پزشکی مشهد بالاتر از 23 استان بوده و در رشته پزشکی از نظر تعداد قبولی در دوره های تخصصی رتبه اول کشوری را کسب کرده ایم و این نشان می دهد که تحصیلات در رشته پزشکی از خیلی از دانشگاه های دولتی جدی تره کیفیت بهتر.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعداد کل دانشجویان این استان 60 هزار و 900 نفر است که 30 هزار نفر در مشهد مشغول به تحصیل هستند و نسبت به بزرگترین دانشگاه دولتی استان 9 هزار دانشجو و 200 هیأت علمی داریم. بیشتر. در زمینه های غیرپزشکی نزدیک به 300 کارگاه و آزمایشگاه در این دانشگاه داریم و حدود 500 میلیارد تومان تجهیزات و سرمایه در قالب سخت افزار و نرم افزار داریم.

بی توجهی به ظرفیت آموزش عالی در شرق کیشور

به منظور بیان دستاوردها و افتخارات علمی پژوهشی آمده است: بر اساس رتبه بندی های انجام شده در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد پس از دانشگاه علم و تحقیقات در رتبه دوم قرار دارد. رتبه اول پژوهش و فناوری بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کیشور را کسب کردیم. این واحد دانشگاهی بر اساس رتبه بندی و معیارهای سال گذشته در بین تمامی دانشگاه های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، با توجه به اینکه 2 هزار و 536 دانشگاه در کشور داریم که در هر مرکز استان حداقل دو دانشگاه برتر دولتی وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود 65 درصد از مدیران اجرایی سازمان های استانی از دانشگاه آزاد اسلام در یکی از استان ها فارغ التحصیل شدند. در چند سال اخیر کیفیت عنوان شغلی مدیران ارشد دانشگاه نسبت به دانشگاه دولتی سخت‌تر شده و شرایط به گونه‌ای بهبود یافته است که امکان پذیرش دانشجویان با کیفیت پایین وجود ندارد. برای تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشکده های معماری، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه قطب های دانش کشور هستند و بخشی از درآمد و درآمد این حوزه است. دانشکده حقوق جزء دو درصد دانشکده حقوق و فقه است. 35 نفر از اعضای هیأت علمی در سطح ارگان های شهرستان سمت دارند و پنج نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه از اعضای قانون شهرستان هستند و سازمان مهندسی معدن به طور کامل توسط هیئت علمی این دانشگاه اداره می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در اختیار جامعه به ویژه متولیان امر تعلیم و تربیت و فرهنگ قرار گیرد تا با کمک آنها بتوانیم سهم کوچکی در توسعه این منطقه داشته باشیم.

سمندهی دانشکده تعلیم و تربیت واحد مشهد

معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز در این کارگاه از ساماندهی دانشکده تعلیم و تربیت خبر داد و گفت: با کمک دکتر طهرانچی و کمک محسن مرادی تابستان امسال دانشکده را ساماندهی کردیم. آموزش و پرورش در کنار مدارس و رسالت این دانشکده نیز مشخص شده است، گفتیم که از این دانشکده خواستار آموزش کودک هستیم.

احمد اکبری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این زمینه پیشگام بوده است و این دانشکده با وجود اینکه ساختار دانشگاهی دارد به مسائل مدیریت مدرسه می پردازد و نگرانی این است که آموزشکده آموزش و پرورش به طور جدی در این زمینه فعالیت دارد. در زمینه آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد تا هزینه های آن در جای خود پرداخت شود

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل