نماد سایت ماه نیوز

پاسخ شرکت پشتیبانی امور دام به موضوع جوانه زدن جوهای وارداتی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تشریح کرد: حدود 15 هزار تن جو وارداتی به دلیل عدم ترخیص به موقع و از سوی دیگر به دلیل بارندگی و رطوبت زیاد در بندر چابهار کشت شد.

به گزارش ماه نیوز، چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه بخشی از جو وارداتی به دلیل عدم ترخیص به موقع در بندر چابهار به جای رسیدن به دست تولیدکنندگان جوانه زده و سبز شده است.

این موضوع بلافاصله توسط گمرک تایید و اعلام شد که جو وارد شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده است.

طبق عرف، این کشور 135 هزار تن جو وارد کرده است 90 درصد آن (حدود 120 هزار تن) ترخیص شده و حدود 10 درصد یا 15 هزار تن در بندر باقی مانده است که باید با صدور کد رهگیری بانکی ترخیص می شد اما حتی پس از گذشت دو ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت. گمرک توسط شرکت پشتیبانی دام برای تحویل گرفته می شود و مابقی ترخیص نمی شود.

محسن مردی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سوال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که محموله باقیمانده به وزن حدود 15 هزار تن به دلیل ظرفیت کامل انبار در داخل بندر جاسازی شده است. از قبل تنظیم شده بود. برای محافظت از آن در برابر باران.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از بارندگی چادرها برداشته و هوادهی شد.

همچنین توسلی معاون شرکت پشتیبانی امور دام در این خصوص گفت: محموله مذکور پس از ارسال مدارک و مجوزهای ترخیص از اداره بندر چابهار خارج و به مرغداران و دامداران تحویل داده می شود.

به گزارش ماه نیوز، سوال اینجاست که آیا کالاهای وارداتی با ارز 4200 تومانی و تاکید دولت دائمی بر کمبود این ارز و لزوم افزایش سقف واردات آن، باید به این شکل حفظ شود؟ حتی وقتی کشاورزان از تامین نهاده های دامی گلایه دارند؟!

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل