بین المللی

افشای ارتباطات با الزرفی برای شکل گیری دولت



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ، این قانونگذار گفت: طی دو روز گذشته برخی سیاستمداران مهم شیعه با الزرفی تماس گرفته اند و از وی خواسته اند که از نخست وزیر عذرخواهی کند.

وی افزود: وی با تماس ، به الزرفی قول داده بود كه هر مقام بلندپایه ای كه وی انتخاب می كند ، در دولت بعدی به وی تحویل داده می شود.

با این حال ، کاتا الرکابی ، عضو ائتلاف حاکمیت قانون (نوری المالکی) در پارلمان عراق ، پیش از این گفته بود که عدنان الزرفی بدون توجه به مخالفت ها و گزارش های لغو ، همچنان به تلاش خود برای رأی اعتماد کابینه ادامه می دهد.

در همین حال ، گروه های سیاسی شیعه (احزاب سیاسی شیعه) در مورد توافق نخست وزیر عراق مصطفی ال کاظمی ، رئیس فعلی سازمان امنیت و اطلاعات عراق به توافق رسیده اند و عملاً گزینه “عدنان الزرفی” را کنار گذاشتند. وجود داشت

در این نشست اخیر پنج جناح بزرگ شیعه عراق از جمله الفتح (هادی الامیری) ، حاکمیت قانون (نوری المالکی) ، جنبش ملی خرد (سید عمار حکیم) ، روخ آل عطا (فالح الفیاض) حضور داشتند. و حزب فضیلت اسلامی. در خانه هادی الامیر ، آنها موافقت کردند که نامزدهای ال کاظمی را برای جناح شیعه به عنوان نخست وزیر عراق معرفی کنند.

مقتدا صدر ، حامی جناح سایرون نیز پس از دستیابی به اجماع ، پیام هایی را برای تأیید نامزدی ال کاظمی ارسال کرد و بخشی از جناح النصر (گیدر العبادی) پس از رسیدن به اجماع ، حمایت از عدنان الزرفی را پس گرفت.

براساس این گزارش ، برهام صالح ، رئیس جمهور عراق ، که پیش از این الزرفی را به عنوان نخست وزیر منصوب کرده بود ، منوط به اجماع یک حزب سیاسی شیعه بود ، گفت که او آماده است تا پس از دستیابی به اجماع ، الکظمی را بپذیرد. لغو دوره ریاست جمهوری وی لغو شد.

جناح های مشهور کرد عراق که از ابتدا نمی خواستند الزرفی باشند ، همچنین با توجه به نگاه مثبت خود به این چهره از ابتدا ، از انتخابات پس از توافق سیاسی خانه شیعه در مورد ال کاظمی حمایت کردند.

براساس این گزارش ، جناح های اصلی سنی به رهبری محمد الخبوشی ، رئیس مجلس عراق ، به اجماع سیاسی شیعه پیوستند و به طور مؤثر گزینه ضرفی را کنار گذاشتند.

اکنون مشاوره سیاسی در مورد چگونگی ابلاغ قانونی ملاقات اجباری وجود دارد ، و گزینه های مختلفی وجود دارد.

بر این اساس ، با توجه به غیرقانونی بودن اصل وظیفه یا عدم دادن رأی اعتماد به موقع به پارلمان عراق ، به عنوان مثال ، اتفاقی که برای نخست وزیر پیشین محمد توفیق علوی (به الذرفی) افتاد ، برای ابطال وظیفه الزرفی فراخوانده شده است.

در 18 مارس ، پس از آنكه كميته 7 نفره شيعه در انتخاب نامزد نخست وزيري نتوانست نامزد شود ، الزرفي توسط شماري از قانونگذاران شيعه به رئيس جمهور تقديم شد.

انتصاب الزرفی به دستور برخام صالح برای تشکیل دولت موجی از مخالفت گروه های شیعه را برانگیخت و مخالفت ها همچنان ادامه دارد.

310 310


انتشارات سایت طبق پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین دلیل مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و ماه نیوز هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت نخواهد داشت.