تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

اکسفولیشن چیست و چگونه انجام می شود؟

زیبایی صورت و طراوت ان از روش های مختلفی سرچشمه می گیرد. امروزه استفاده از این روش شادابی پوست را نه تنها بیشتر می کند بلکه روشنی ان را نگه می دارد. برای اسیب نرساندن به پوست خود حتما باید طرز استفاده از آن را بدانید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را که اکسفولیشن یا اسکراب صورت چیست را دریابید.

What is exfoliation and how is it done

معرفی اسکراب صورت

اول از هر چیز تنها سوالی که بسیار مهم است اکسفولیشن یا اسکراب چیست و چگونه انجام می شود؟ این روش یکنوع لایه بردار قوی و محصولات بهداشتی بوده که به پاک سازی پوست کمک زیادی می کند. پزشکان می‌گویند که پوست بدن انسان هر هفت سال یک بار به طور کامل با پوست‌های جدید جایگزین می‌شود. معمولا بعد از پاکسازی با اسکراب پوست سلول های مرده جایی خود را به سلول های زنده می دهند. اگر می‌خواهید بدانید که اکسفولیشن یا اسکراب صورت چه مفهومی دارد، باید بگوییم که لایه بردار، این پوست‌های مرده را از روی صورت و بدن ما برمی‌دارد.

اگر مداوم از این لایه بردار بهره ببرید  همیشه پوستی شاداب و باطراوت خواهید داشت. این مایع شوینده داخل خود دانه‌های ریزی دارد که گرانول نام دارند. این دانه‌های ریز هنگام شستشو به صورت میکروسکوپی بخش‌های زائد پوست را جمع آوری می‌کنند. شاید اسکراب شما به دو صورت باشد یا کرمی یا ماسکی انجام شود که در ادامه این مطلب به انها می پردازیم.

چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا به ان اشاره شده استفاده از ان کمک به برداشتن سلول مرده روی پوست و پوست زنده تکثیر می شود. در صورت انجام ندادن انها پوست کاملا کدر می شود و با شستشوی روزانه صورت، بخشی از این پوست‌های مرده جدا می‌شوند. این در حالی است که بخش‌های زیادی از آن همچنان باقی می‌ماند. استفاده از انواع این اسکراب ها به بهبود هر چه سریع تر پوست شما کمک می کند. دانه‌های ریز گرانولی وارد منافذ پوست می‌شوند و آن‌ها را از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک می‌کنند و همچنین باعث کمتر شدن جوش و اکنه ها در زیر پوست می شوند.

یکی دیگر از فواید این نوع روش پوست شما بعد از ان  آماده مواد غذایی می باشد. یک روتین بسیار خوب این بوده که هفته‌ای یک الی دو بار صورت خود را اسکراب کرده و بعد از ماسک صورت استفاده کنید. بعد از ان اجازه دهید ماسک بر روی صورتتان کاملا خشک شود و بعد با کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، پوست را از اشعه‌های خورشید دور نگه دارد. اگر این روتین را برای مدت دو الی سه ماه انجام دهید، کاملا متوجه تغییرات مثبت پوست خود خواهید شد.

تنها سوال در این کار این است که ایا اکسفولیشن یا اسکراب صورت اثر کمی به همراه دارد؟ از بین رفتن احساس سنگینی، شادابی و جوان ماندن پوست از مهم‌ترین اثرات اسکراب کردن مداوم است. برای افرادی که پوست انها چرب لست استفاده از این روتین کمک به کمتر شدن جوش و اکنه انها می‌کند.

انواع اسکراب صورت چیست؟

اسکراب هم مانند محصولات مراقبت پوست انواع مختلفی دارد که طبق نوع پوست انتخاب می شود. این نوع اسکراب که بیشتر از ان استفاده می شود اسکراب ماسکی است که بیشتر شبیه به ماسک صورت است. برای نتیجه این روتین حتما باید مدتی روی پوست بماند. طرز استفاده از آن به این صورت است که اول صورت خود را به خوبی می‌شویید. حتما هم این کار را با شوینده مناسب پوست­تان انجام دهید. سپس پوست را با یک حوله نرم خشک کرده و کمی از اسکراب را روی قلموی ماسک بزنید.

یک لایه نازک روی تمام پوست صورت به جز اطراف چشم‌ها و لب‌ها بزنید. نتایج این نوع ماسک بر روی صورت را هنگام استفاده از ان متوجه تغییر صورتتان می شوید. قبل از استفاده از هر چیزی اول فواید ان را بخوانید و بیشتر از مدت زمانی که روی ان نوشته شده است استفاده نکنید.

اسکراب شوینده

نقش این نوع اسکراب در صورت چیست؟ این نوع اسکراب معمولا شبیه به ژل شستشوی صورت است. این روتین مانند روتین بالا نیاز نیست روی پوستتان بماند. یک یا دو روز در هفته به جای استفاده از شوینده همیشگی، از این لایه‌ بردار استفاده کنید. کمی از آن را روی کف دست‌ها ریخته و پوست را به آرامی ماساژ دهید. بعد از تمیز شدن پوست با حوله ان را با اب ملایم شستشو دهید. بعد از استفاده از لایه بردار هم باید پوست خود را مرطوب کرده و در معرض نور خورشید قرار نگیرید. به همین خاطر باید عصر ها و شب ها از این روتین استفاده کنید.

طرز استفاده از اسکراب صورت

استفاده کردن به شکل درست از اسکراب صورت بسیار مهم است در صورت استفاده نادرست به پو اسیب جدی وارد می شود.

شناخت پوست

اول از همه چیز باید کامل پوست خود را بشویید بعد از ان اسکراب پوست چرب یا خشک که با هم کاملا تفاوت دارند انتخاب کنید و ان را به پوستتان بزنید. اگر روی تیغه بینی، گونه‌ها، خط پیشانی چربی دارید؛‌ پوست شما چرب است. در غیر این صورت پوست خشک یا نرمال دارید.

انتخاب لایه بردار

اول از همه اگر پوست خود را خوب می‌شناسید بهتر است به سراغ این توضیحات برویم که اکسفولیشن یا اسکراب صورت چیست ؟ باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد تا براساس تعریف، بهترین نتیجه را بگیرید.

شستشوی پوست

قبل از استفاده از این روتین صورتتان را خوب با اب ملایم بشویید چرا که در هنگام انجام لایه برداری به پوست اسیب جدی وارد نمی شود. حالا به آرامی اسکراب را روی پوست بکشید تا چربی‌ها و آلودگی‌های آن پاک شود.

مراقبت‌های بعد از اسکراب

بعد از انجام دادن اسکراب باید مثل قبل از پوستتان مراقبت کنید و مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب را بخاطر نور مستقیم خورشید استفاده کنید این عوامل ها محافظ بسیار خوب پوست هستند.

مزایا و معایب اسکراب صورت

با این روتین ها اشنایی کامل دارید که چه کاربرد و فوایدی برای پوست دارند. این سوال وجود دارد که ایا اسکراب برای پوست ضرری دارد؟

فواید اسکراب صورت

قبل از هر چیزی اسکراب فواید های مختلفی دارد. اگر این مراحل به صورت درست و صحیح انجام شود پوستتان را از هر نوع آلودگی محافظت می کند. همچنین میزان چربی پوست را کنترل کرده و منافذ را کوچک می‌کند. با این روتین لایه مرده پوست از بین می رود و پوست زنده تولید می شود و در نتیجه پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

عوارض اسکراب صورت

باوجود مزایای که با انجام اسکراب اتفاق می افتد یا در صورتی که ان را درست انجام ندهید پوست­تان آسیب می‌بیند. از عوارض اسکراب صورت می‌توان به خشک شدن پوست اشاره کرد. این در صورتی است که بیش از اندازه از لایه بردار استفاده کنید. اگر با پوست خشن رفتار کنید به سوزش و التهاب دچار می شود. اگر به ان مشکل دچار شدید حتما با اب سرد صورت خود را بشویید و تا مدت کوتاهی از این روتین بهره نبرید. یک مشکل مهم دیگر هم پوسته پوسته شدن است که به دلیل عدم استفاده از مرطوب کننده به وجود می‌آید.