اقتصادی

تاثیر اعتصاب کامیون‌داران کره جنوبی بر خودروها، فولاد و سایر بازارهای جهانی

هزاران کشاورز مسافربری روز یکشنبه برای ششمین روز متوالی در اعتراض به افزایش هزینه سوخت، اختلال در تولید، تسریع عملیات بندر و ایجاد تهدیدات جدید برای زنجیره تامین جهانی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش ماه نیوز، گزارش ها حاکی از آن است که تولید روز جمعه در بزرگترین مجتمع کارخانه موتور هیوندای اولسان به دلیل کمبود واحدهای غیرضروری حدود 5 درصد کاهش داشته است. هیوندای گفت نقصی وجود دارد، اما از جزئیات ارائه خودداری کرد و امیدوار است که هر چه زودتر به حالت عادی بازگردد.

کارخانه های موتور اولسان هیوندای روزانه حدود 2 دستگاه خودرو تولید می کند. این اعتصاب که تا روز جمعه ادامه داشت، 4000 میلیون دلار هزینه برای این خودروساز به همراه داشته است.

رسانه ها گزارش دادند که کارگران کارخانه در گوانگژو از خودروی تازه مونتاژ شده برای تحویل استفاده می کنند.

یکی دیگر از تاثیرات اعتصاب بر خودروسازان برقی این است که هنوز این اختلال را تجربه نکرده اند، اما در صورت ادامه اعتصاب، مجددا مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نیمی از هدایا نیز از اعتصاب غافل نشدند زیرا کمونیست ها قصد داشتند مواد خام را برای انتقال نیمی از هدایای تولید شده در اولسان متوقف کنند.

شرکت های بزرگ در مورد تولید اظهار نظر نکرده اند، اما در رابطه با سیمان و فولاد، اعتصاب منجر به توقف حملات به دو کارخانه شده است، تا یک سوم یا 3000 نفر در روز.

این اعتصاب روی پتروشیمی ها و پتروشیمی ها نیز تاثیر گذاشته و تعداد خودروهای ورودی به جامعه پتروشیمی به حدود 5 درصد حد معمول رسیده است و کمونیست ها خواهان غیرصنفی ها هستند.

نیمکره جنوبی پنجمین ظرفیت بزرگ پالایشی در جهان است و در ابتدای سال 1.3 میلیون بشکه نفت خام در روز داشت.

اعتصاب در بندر بوسان، هفتمین بندر بزرگ جهان، اعلام کرد که این اعتصاب باعث اختلال در تردد کانتینرها به میزان دو سوم شده است.

به گزارش رویترز، یک مقام دولتی گفت: تردد کانتینرها در بندر اولسان که حدود 5 درصد از تردد در بندر جنوبی را تشکیل می دهد، از روز سه شنبه متوقف شده است.

انتهای پیام