بین المللی

ترامپ: اعتبار برجام به زودی منقضی می‌شود/ توزیع واکسن کرونا از نیمه ماه اکتبر شروع می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، ایالات متحده همزمان با تشدید اختلافات لفظی بین نامزدهای ریاست جمهوری و تلاش های دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای جمع آوری آرا ، زمان توزیع واکسن ویروس کووید 19 را اعلام کرد.

ترامپ صبح روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به اظهارات واکسن کرونا ، نامزد دموکرات B بایدن ، که در دسترس نبود ، گفت: “آنها می دانستند که ما به زودی واکسن دریافت کرده ایم. خواهد بود “.

خبرنگار صدای آمریکا در صفحه توئیتر خود به وی گفت توزیع واکسن کرونا از اوایل ماه اکتبر یا احتمالاً اواسط ماه اکتبر آغاز می شود.

“هر وقت اجازه گرفتیم ، [واکسن] برای شکست ویروس. “هنگامی که FDA واکسن را تأیید کرد ، حداقل 100 میلیون دوز واکسن را تا پایان سال 2020 توزیع خواهیم کرد.”

ترامپ در پاسخ به اظهارات بایدن ، افزود: “اگر ما وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم ، تعداد كشته شدگان كمتر از 250 هزار نفر خواهد بود” و افزود: تعداد تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده تا پایان سال به یک چهارم میلیون نفر می رسد.

چند ساعت پیش ، بایدن گفت که ، در اوایل سال آینده ، بیش از 250،000 آمریکایی بر اثر ویروس کرونا می میرند و عدم کنترل ترامپ در کنترل بیماری ، صلاحیت رئیس جمهور وی را رد می کند. (جزئیات بیشتر)

روزنامه نگاران به دلیل تلاش برای از بین بردن حزب دموکرات و رقبای خود توسط حزب آینده ایالات متحده هدف قرار گرفته اند. وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای علیه انتخابات ، به خبرنگاران گفت: “بزرگترین تهدید این انتخابات والیان احزاب مخالف هستند که برگه های رای گیری ، میلیون ها صندوق را کنترل می کنند.” . “به نظر من ، آنها تهدید بزرگتری نسبت به کشورهای خارجی هستند.”

در میان نگرانی هایی که دولت ترامپ در حال تلاش برای دستکاری نتایج انتخابات است ، “فکر نمی کنم نتایج انتخابات ریاست جمهوری عصر انتخابات منتشر شود و فکر می کنم به کنگره ارسال شود”.

ترامپ ادامه داد: “در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و [مجالس] “ما قانونی را برای جلوگیری از هرگونه خشونت وضع خواهیم کرد ، و من فکر می کنم آمریکایی ها آن را می خواهند.”

وی در پاسخ به سوالی برای امضای توافقنامه آشتی بین دولت های امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی ادعا کرد: حداقل سه یا چهار کشور هستند که می خواهند به توافق نامه عادی بپیوندند و ما به دنبال وحدت در خاورمیانه هستیم تا خونریزی در این منطقه متوقف شود. “بیایید متوقف شویم.”

“بالاخره عربستان سعودی درگیر توافق برای عادی سازی روابط با اسرائیل است و این تحقق گفتگوی من با پادشاه سعودی است. … فلسطین سرسخت است و من توصیه ام را برای امضای توافق نامه با آنها نشنیده ام.” .

ترامپ با تکرار ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اعتبار توافق هسته ای ایران به زودی پایان می یابد و ما به آنها اجازه تولید سلاح هسته ای را نمی دهیم.

انتهای پیام /