عمومیمعرفی کسب و کار

جک سقفی با جک صلیب دار تفاوت دارد؟

وزن جک سقفی:

در جدول پایین مشخصات انواع جک آرماتوربندی که در گروه صنعتی مدرن سازان  تولید می گردد درج شده است برای استعلام قیمت انواع جک سقفی با واحد فروش تماس بگیرید.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید وزن جک سقفی به ابعاد و اندازه و همچنین ضخامت لوله بستگی دارد .

یکی از سوالاتی که کاربران زیاد میپرسند فاصله جک سقفی است در واقع می خواهند بدانند جک ها را در چه فاصله ای از هم قرار دهند . میزان فاصله جک ها بستگی به ضخامت و سنگینی سقف دارد در حالت معمولی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر قرار داده می شود که اگر میزان بار وارده زیاد باشد این فاصله کمتر می شود.

در این صفحه عکس جک سقفی تولید شده در کارخانه مدرن سازان قرار داده شده است که مشاهده می کنید.

تولید جک سقفی کوتاه و بلند طبق سفارش در مجموعه مدرن سازان انجام می شود.

جک سقفی چیست؟

جک سقفی یا جک ساختمانی  درواقع همان جک هایی هستند  که برای ثابت نگه داشتن و تحمل میزان باری که سقف ایجاد میکند به کار میروند .هنگامی که سقف ساختمان ساخته میشود نیاز به یک تکیه گاه یا نگه دارنده دارد که مانع از فرو ریختن آن شود.تمامی سقف های ساختمان از جمله طاق ضربی ، تیرچه بلوک ، یونولیت ، وافل و … برای پایداری و مقاومت بالا نیاز به یک نگه دارنده دارند که جک ساختمانی می تواند این کار را  به خوبی انجام دهد. به ويژه در سقف های بتنی نیاز به  جک ساختمانی به شدت احساس می شود.

تولید و فروش جک ساختمانی

جک های سقفی در دو نوع سبک و سنگین تولید می شوند و همانطور که قبلا هم گفتیم  جک های سقفی سنگین نسبت به جک های ساختمانی  سبک از مقاومت و استقامت بیشتری برخوردار هستند علاوه بر این در جک های نوع سنگین لوله های بالایی و پایینی با ضخامت ۲.۵میلی متری به کار می روند در  حالی که در جک های سبک لوله پایینی با ضخامت ۲.۵ میلی متر و لوله بالایی با ضخامت ۲ میلی متر ساخته می شود.

بد نیست بدانید که ارتفاع  استاندارد جک های ساختمانی ۳.۵ متر است و این ارتفاع برای سقف هایی که دارای ارتفاع ۳ متر هستند مناسب است اما برای سقف هایی که داری ارتفاع بیشتری هستند جک سقفی به سفارش خریدار ساخته می شود در نتیجه قیمت جک سفارشی نسبت به جک معمولی بیشتر است .

فروش جک ساختمانی  به دو صورت نو و دست دوم  توسط شرکت ها و فروشندگان مختلف انجام می شود.فروش جک ساختمانی که از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشد و همچنین  هیچ  آسیب دیدگی نداشته باشد مشکلی ندارد اما اگر جک ساختمانی  کیفیت خود را از دست داده باشد می تواند مشکلات زیادی برای خریدار به وجود آورد.

جک فلزی ساختمانی

قبل از هر صحبتی بهتر است در ابتدای مطلب، این محصول را معرفی کنیم که جک سقفی چیست؟ به وسیله‌ای که برای نگهداری ثابت و تحمل میزان باری که توسط سقف ایجاد شده باشد، جک سقفی می‌گویند. سقف از قسمت‌های اصلی و مهم یک سازه است به همین خاطر در دنیای امروز برای ساخت هر ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری، اداری و… سقف‌های متنوعی استفاده می‌کنند که انواع آن‌ها شامل طاق ضربی، تیرچه بلوک، وافل، یونولیت، عرشه فولادی و… است که بنا به نیاز، شرایط و پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجه اشتراک هر یک از این سقف‌ها وسیله‌ایست که برای پایداری، استحکام و نگه داشتن از آن استفاده می‌کنند. جک سقفی همان وسیله است که در تمامی ساختمان‌ها و سقف‌ها از آن استفاده می‌شود. قیمت جک ساختمانی به صورت روزانه در سایت مرکزآهن اعلام می‌شود. برای بررسی لیست قیمت جک سقفی به جدول ارائه شده در این صفحه مراجعه کنید.

ابعاد و اندازه جک سقفی به دسته های مختلفی تقسیم می شود که یکی از استاندارد ترین آنها جک سقفی صلیبی ۳٫۵ متر می باشد چرا که به دلیل وجود اندازه کمتر میتواند عملکرد بهتری در شرایط بسیار سخت داشته باشد. وزن تقریبی این جک های ساختمانی بدون صلیب، از حدود ۱۲.۵ کیلوگرم تا ۱۸.۵ کیلوگرم  اما وزن جک با صلیب از حدود ۱۵ کیلوگرم تا ۲۱ کیلوگرم است. در نتیجه وزن تقریبی هر صلیب ۲.۵ کیلوگرم می‌باشد. ارتفاع‌ های گفته شده در این مطلب برای جک صلیب دار  بیشترین ارتفاع آن ها است که در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد. توجه کنید که جک صلیبی دارای حداقل و حداکثر ارتفاع است

انواع جک سقفی

از این محصول چند نوع در بازار موجود است که به طور نمونه می‌توان مواردی از این محصول را نام برد.
• جک های سقفی صلیب دار
• جک سقفی بدون صلیب
• جک سقفیU شکل عراقی
• و …

اجزای جک سقفی چگونه است؟

این محصول از سه قسمت اصلی تشکیل شده که به نری، مادگی و رزوه معروف است. هنگامی که زمین پروژه سست و ناهموار باشد از جک‌هایی که به صورت T شکل، صلیب‌دار، شاقول‌دار و U شکل عراقی باشد استفاده می‌کنند تا محکم مستقر شود. قیمت جک سقفی را می‌توانید در سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن مشاهده کنید.