سلامت و دانش

خواص معجون عسل و کشمش

Tab Futbunis:

بسیاری از مواد طبیعی در جهان وجود دارند که تأثیر فوق العاده ای در پیشگیری و درمان بیماری های مختلف دارند. عسل یکی از این مواد طبیعی است که خواص بسیاری دارد و اغلب با خواص درمانی آن آشنا است.

عسل را می توان با سایر مواد برای تقویت قلب ، حافظه ، قدرت جنسی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

خواص جوشانده عسل و کشمش

در این بخش ، شما با تاریخ های درمان و پیشگیری از کشمش ، کشمش ، دارچین و بسیاری از بیماری ها با برخی از اجزای عسل آشنا خواهید شد.

عسل و کشمش را برای قلب ترکیب کنید

استفاده از برخی مواد طبیعی می تواند یک نوشیدنی عالی برای تقویت قلب ایجاد کند. این نوشیدنی را باید شب قبل تهیه کنید.

یک فنجان کشمش شسته شده را با یک لیتر آب گرم کنید ، بعد از 10 دقیقه حرارت را خاموش کنید و 4 قاشق چای خوری چای سبز ، دو قاشق چای خوری عسل و دو قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده تازه اضافه کنید. انجام دادن.

سپس علامت id را روی ظرف قرار داده و روی آن را با پارچه ای بپوشانید تا حداقل 8 ساعت گرم بماند. صبح روز بعد ، پس از صاف کردن این نوشیدنی ، 150-200 گرم دو بار در روز قبل از غذا بنوشید.

عسل حاوی مقدار زیادی گلوکز ، ماده فعال بیولوژیکی است. این مواد برای مقابله با عفونت در بدن ذخیره می شوند. چای سبز و زنجبیل نیز آنتی اکسیدان های قوی هستند.

کشمش همچنین خواص بسیاری دارد. بنابراین ، این نوشیدنی مفید باعث افزایش قدرت عضلات ، افزایش قدرت عضلات و تقویت قلب می شود.

خواص جوشانده عسل و کشمش

مضرات ترکیب کشمش و عسل

کشمش سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای قلب و عروق مفید است ، اما هضم آن مانند هندوانه نیز آسان تر است. بنابراین ، استفاده مداوم و طولانی مدت فقط با عسل می تواند منجر به اختلالات گوارشی و دل درد شود.

خاصیت ترکیب عسل و کشمش

توت خشک انگور سیاه را کشمش می نامند که از نظر خاصیت بسیار شبیه کشمش است و از خانواده کشمش است. اما شکل ظاهری و مواد معدنی از کشمش بیشتر است. برخی از افراد به جای شکر همراه با چای خود از کشمش استفاده می کنند.

کشمش گرم است و باعث هضم و گرما در بدن ، به ویژه کلیه ها و مثانه می شود. در طب سنتی ، غذاهایی مانند نعناع فلفلی ، عناب و آب ترش مواد خوبی برای کشمش هستند.

استفاده مناسب از کشمش باعث باز شدن رگ های خونی ، تقویت معده ، کبد ، کلیه ها و مثانه می شود و همچنین باد را دفع می کند. علاوه بر این ، کشمش در افراد با طبع سرد دارای خاصیت ادرار آور ، ملین و محرک جنسی است.

کشمش حاوی ترکیبات آنتوسیانین سیاه و قرمز و پلی فنلی است که دارای خواص ضد سرطانی و ضد آلزایمر هستند. محتوای بالای آنتوسیانین در کشمش باعث افزایش ارزش آن در برابر انگور سبز و کشمش شده است.

ترکیبات کشمش از تصلب شرایین (تصلب شرایین) و چسبندگی پلاکت جلوگیری می کند. استفاده از کشمش باعث کاهش غلظت خون و تحریک رگ های خونی می شود ، بنابراین سرعت گردش خون را افزایش می دهد ، بنابراین از تجمع پلاکت های خون و لخته های خون جلوگیری می کند.

کشمش به دلیل طبیعت گرم با تولید تربچه در روزهای سرد سال گرما و انرژی به بدن می بخشد. این روند برای تقویت قدرت جنسی بسیار مهم است.

استفاده از عسل همراه با کشمش اغلب فواید کشمش را افزایش می دهد. استفاده منظم از این ترکیب برای دفع سرفه ، از بین بردن صفرا ، تقویت حافظه و درک ، بهبود خلق و خو و تقویت قدرت جنسی بسیار مفید است.

رطوبت عسل و دارچین برای حفظ سلامت قلب

ترکیب عسل و دارچین برای صبحانه از حملات قلبی جلوگیری کرده و کلسترول را کاهش می دهد. بنابراین بیماران قلبی با مصرف روزانه این ترکیب از حمله قلبی محافظت می شوند.

افزایش سن باعث از بین رفتن تسکین در عروق حیاتی و سیاهرگهای سیاه می شود. ترکیب عسل و دارچین در حفظ خاصیت ارتجاعی دیواره های شریانی بسیار مفید است.

به دلیل جذب سریع عسل طبیعی به دستگاه گوارش ، تخمیر الکلی ایجاد نمی کند و اسید آزاد موجود در عسل باعث جذب چربی در نتیجه کاهش کلسترول خون می شود ، بنابراین اثر مواد معدنی موجود در عسل در حفظ انعطاف پذیری طبیعی دیواره های شریانی را نباید نادیده گرفت.

افرادی که در ماه رمضان روزه می گیرند ، از طلوع فجر تا غروب طولانی مدت هیچ غذایی نمی خورند ، بنابراین فعالیت گوارشی آنها کاهش می یابد. هنگام افطار ، تغییراتی در بدن ایجاد می شود که باید به کمک تغذیه مناسب به درستی تنظیم شوند.

استفاده از آب جوش و کمی نمک بدن را برای غذا آماده می کند. سپس می توانید قند مورد نیاز بدن خود را با یک لیوان خرما شیر ، کشمش و عسل تأمین کنید. زیرا این مواد در هنگام افطار طبیعی و بسیار مناسب و مفید هستند.

منبع: رطوبت