اقتصادی

دستاوردهای سلولی محققان کشور برای درمان بیماری‌ها از ناباروری تا سرطان

پزشکی بازساختی که بر استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها تمرکز دارد، امروزه در کشور پیشرفت های زیادی در درمان بیماری ها از جمله ناباروری داشته است که شامل تولید کیت های تشخیصی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی می شود.

بر اساس گزارش ما، از سلولهای بوندی، به نام «مادر تمام سلولها» به یادگار مانده است; زیرا این سلول ها توانایی تبدیل شدن به تمام سلول های بدن را دارند. این سلول ها قابلیت خود نوسازی و تمایز در انواع سلول ها از جمله سلول های خونی، قلبی عروقی، عصبی و غضروفی را دارند.

این سلول‌های بازسازی‌کننده همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن پس از آسیب و جراحی موثر هستند و می‌توانند به بافت‌های آسیب‌دیده‌ای که بیشتر سلول‌های خود را از دست داده‌اند پیوند زده و جایگزین سلول‌های آسیب‌دیده شوند و عیوب را ترمیم و از بین ببرند.

سلول های پایه بر اساس ویژگی ها و ویژگی ها در سه دسته هستند “سلول های پایه جنین”، “سلول های اساسی بزرگسالان” و “سلول های خون پایه” تقسیم می شوند.

स्लुल्हाय बोंडी जेनिनी جنین 14 تا 16 روزه از توده سلولی داخلی گرفته شده و قادر است تمام سلول ها و بافت های یک فرد کامل را بسازد.

سلول های اساسی بالغ به سلول هایی گفته می شود که پس از تولد از بافت های مختلف جدا می شوند. स्लुल्हाय बोंडी खोनसाज مغز استخوان، مغز، کبد و سایر بافت‌ها از این دسته هستند که توانایی تمایز بخشی از بافت‌ها و بافت‌ها را دارند. سلول های بوندی خون بندناف از بندناف استخراج شده و سلول معمولی خود را ب ب ه ه ه ه .

با توجه به توانایی این سلول ها، از این فرآورده خونی در درمان بیماری ها از درمان ناباروری گرفته تا ترمیم استخوان های آسیب دیده و سرطان استفاده می شود و در قالب طب نوین به نام “پزشکی بازساختی” خدمات ارزنده ای به مردم ارائه می شود. جامعه.

بر این اساس شرکت های دانمارکی وارد این عرصه شدند و دستاوردهای فنی ارائه کردند که نه تنها با قیمت کمتری نسبت به نمونه های خارجی پاسخگوی نیازهای کشور بود، بلکه باعث ایجاد اشتغال در کشور شد.

یکی از زمینه های کاربرد این داروی جدید، ارائه خدمات سلولی در درمان ناباروری است.

تحدید دروفی فریقة برای کرکان

திரிய் பிர்பிப்புத்தி மாட்டும் மாட்ட்டுரும் “سیکلوفسفامید” (سیکلوفسفامید) یکی از دستاوردهای محققان در کشور است.

سیکلوفسفامید دارویی است که برای درمان بیماری های التهابی مانند لوپوس، میوزیت، اسکلرودرمی، واسکولیت مانند گرانولوماتوز، آکنه و سایر واسکولیت ها توصیه می شود.

موانع. اگرچه سیکلوفسفامید برای درمان مفاصل آرتریت روماتوئید نیز موثر است، به ندرت برای این منظور استفاده می شود. زیرا داروهای مؤثرتر و ایمن تری برای این منظور در دسترس هستند.

इन डारो बर्य बर्य दर्मान अक्षिक कर्य زیرا سیکلوفسفامید دارویی است که سیستم ایمنی را تضعیف می کند و با کاهش التهاب در بافت های مختلف مانند رگ های خونی، کلیه ها، ماهیچه ها و مفاصل در بیماری های مختلف موثر است.

با توجه به اهمیت این داروی استراتژیک، اهمیت و اثربخشی آن در درمان سرطان و پیوند سلول های اولیه خون و همچنین نیاز جدی بیماران ایرانی، تولید بومی این داروی موثر برای درمان سرطان کاملا ضروری است.

केट पर्गी केशा अब जनिन

தார் திருக்கி கிட்டிய்ப்ப்புக்குக்குக்குக்குக்குக்கு

امروزه بیشتر سقط ها به دلیل پارگی کیسه آب و به دنبال آن عفونت های شدید رخ می دهد و به دلیل گرانی این محصول، بیمار قادر به خرید آن نیست و از طرفی سونوگرافی قادر به تشخیص بیماری نیست. حجم ترشحات

این نوع کیت تنها توسط یکی از شرکت های آمریکایی تولید می شود که با قیمت بالایی عرضه می شوند.

بر اساس برآوردها مصرف این کیت در ایران 3 میلیون در سال است و در صورت جلوگیری از واردات محصولات مشابه به آمریکا، مصرف کشور دو برابر می شود.

ایمونوتراپی سرطان سینه با نانوذرات

“ایمونوتراپی بیماران مبتلا به سرطان سینه با استفاده از نانوذرات تزئین شده با ضد کلونال ضد CD40” تحقیقی است که در کار یکی از شرکت های دانمارکی گنجانده شده است.

این محققان این روش را در مرحله اول آزمایشی بالیایی با هدف بهبود سلامت مادر و کودک اجرا کردند.

سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در زنان است و یکی از موثرترین راه های درمان آن استفاده از نانوذرات حاوی آنتی ژن های تومور و ادجوانت های محرک سیستم ایمنی برای هدف قرار دادن مستقیم سلول های دندریتیک داخل بدن است.

با توجه به اینکه ممکن است نانوذرات پس از ورود به بدن توسط سلول های دیگر بدن جذب شوند، نیاز به هدف قرار دادن نانوذرات به طور اختصاصی به سمت سلول های دندریتیک وجود دارد و به این ترتیب استراتژی جدیدی ارائه شده است که در آن نانوذرات با علامت گذاری مشخص می شوند. لیگاندهای طبیعی برای گیرنده های اندوسیتی مورد استفاده در سلول های دندریتیک مانند گیرنده های CD40.

کرم های مشتق شده از سلول های پایه

محققان یکی از شرکت های دانمارکی را در برنامه “مدیریت زنجیره تولید کرم های بیولوژیکی مشتق شده از سلول های اساسی” قرار داده اند.

این کرم ها مصارف آرایشی، بهداشتی و دارویی دارند.

در منطقه خاورمیانه تنها ایران و ترکیه توانایی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را دارند. ایران از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان، ترکیبات و امکانات، سطح دانش در حوزه شیمی و دارویی در وضعیت بهتری قرار دارد و با تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات تولید و بسته بندی می تواند سطح و حجم را ارتقا دهد. از تولید آن

திர்க்கு மாட்ட்டி

طراحی و ساخت «ستون‌های فناوری نانو با ساختار چارچوب‌های آلی – فلزی» با قابلیت تنظیم سطح توسط ایمونوافینیته به منظور استخراج و استخراج اگزوز با خواص خلوص و کارایی بسیار بالاست. سایر دستاوردهای فناوری شرکت های دانمارکی الاصل.

از اهداف عملی این ابزار آزمایشگاهی می توان به ساخت و تولید آزمایشگاه و سپس تولید انبوه ستون های ایمونوفینیتی جهت استخراج و تصفیه سریع گازهای خروجی با ویژگی های درجه کلینیکی و خلوص و کارایی بالا برای حذف ناخالصی های رسوبی و سایر آلاینده ها اشاره کرد. در کیت های استخراج اگزوز

ستون های ایمونوافینیتی برای حذف گازهای خروجی از مایعات مختلف استفاده می شوند.

این ستون های فناوری نانو قابلیت تغییر و استفاده از آنتی بادی های اختصاصی مختلف و جداسازی آنها را در مقادیر بسیار کم با راندمان بالا و خلوص بالای اگزوز در زمان کمتری دارند.

ساختار آزمایشگاه سلول های پایه

دو نوع دستگاه «دوغاب رنگرزی خودکار» و «سیتولوژی بر پایه مایع با فیلتر» از جمله دستاوردهای شرکت های فناور در زمینه تولید تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه سلول های پایه است.

در سال های اخیر رویکرد استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک برای رنگ آمیزی رنگ های مختلف توسعه یافته است.

این دستگاه تمام اتوماتیک تنها با صرف هزینه و زمان اندک قادر به رنگ آمیزی انواع لام در انواع هماتولوژی، آسیب شناسی و میکروبیولوژی می باشد.

دستگاه سیتولوژی مبتنی بر مایع حساسیت و ویژگی تست غربالگری پاپ اسمیر را افزایش داده و با حذف منفی کاذب به تشخیص راحت تر و دقیق تر سرطان دهانه رحم کمک می کند.

همچنین این محققان با طراحی دو فیلتر مجزا برای این دستگاه امکان بررسی سایر مایعات بدن از جمله ادرار، بزاق، بزاق و نمونه BAL را فراهم کرده اند.

জ্র্রাক্ষা ক্ষ্ট স্ল্ল বাতাত

طراحی، توسعه و تولید «ظروف، سلولزی و بافت» از جمله محصولات شرکت دانمارکی محور یکی از شرکت‌های دانمارکی است.

امروزه با توسعه درمان های جدید، ظروف کشت سلولی و بافتی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، به طوری که این ظروف به یک کالای استراتژیک در زمینه درمان تبدیل شده است.

بر این اساس هدف از این پروژه تولید- تحقیق، طراحی، توسعه و تولید ظروف سلول گیاهی است.

मोहित क्ष्त सेलुली व मकरोबी

محققان در کیشور همچنین در کسب دانش ساختار فنی غشای سلولی و میکروارگانیسم موفق بوده اند.

هدف اصلی این پروژه عدم الزام کشور به واردات مواد اولیه است.

به گفته این محققان، با این موفقیت امکان تامین نیازهای کودکان در این زمینه را دارند و حتی با گسترش و توسعه این طرح، صادرات این محصولات دور از دسترس نخواهد بود. تحقق این امر موجب رشد قابل توجه درآمد و پیشرفت صنایع داخلی خواهد شد.

சிர்க்கு ஜா஡ாஜை பப்பு பெருக்க்கு

همچنین محققان این شرکت ها موفق به ارائه تراشه های میکروسیالی برای جداسازی اسپرم بدون نیاز به سانتریفیوژ شدند.

این تراشه یک محصول دانش بنیان در زمینه درمان ناباروری است که هدف آن بهبود نتایج درمان در مراکز ناباروری است و برای این منظور از فناوری macrofluidic استفاده می کند.

شبیه سازهای جراحی

علاوه بر شرکت‌های دانمارکی، دانشگاه‌ها نیز برای رفع نیازهای کودکان وارد فناوری تولید شدندهمانطور که مرکز تحقیقات ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جلوگیری از مرگ و میر و عوارض ناشی از باروری و باروری، شبیه ساز جراحی را با عنوان جفت غیرطبیعی طراحی و ساخته است.

با استفاده از این ابزار می توان گام های موثری در جهت تقویت آموزش پزشکی و توسعه اجرای عملی و عملیاتی این جراحی در دوران کرونا و پس از کرونا برداشت.

بازسازی استخوان با هیدروژل داربست

ساخت دربست‌های هیدروجلی و وازید از پیندلی تمنیاد ازوزومی‌های دریفت از سلول‌های بامزانشیمال بری ركة بافت وستی‌هادیده جدید فریكلی كیشر است.

با وجود این واقعیت که در حال حاضر چندین روش درمانی در دسترس است، درمان شکستگی استخوان هنوز یک مشکل بالینی است. در دهه‌های اخیر، داربست‌های مهندسی استخوان به ابزارهای امیدوارکننده‌ای برای پر کردن عیوب و رفع عیوب در پیوند استخوان تبدیل شده‌اند. زیرا این داربست ها در استخوان سازی و ترمیم عیوب استخوانی موثر هستند.

کیت تشخیص آلودگی

تراشیه و ساخت «کیت تشخیص آلودگی ناشی از مایکوپلاسما در دستگاه تناسلی» محصول دیگری است که محققان ارائه کرده اند.

تعداد و تنوع آلودگی در دستگاه تناسلی انسان می تواند بسیار زیاد باشد، اگرچه برخی از این میکروارگانیسم ها مضر نیستند و به نوعی همزیست هستند، اما برخی از میکروارگانیسم ها عوارض طولانی مدت دارند و قابل انتقال هستند.

پایان پیام