نماد سایت ماه نیوز

سهم من از جوانی ایران” شعار هفته ملی جمعیت ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز استان چهارمحال وبختیاری، سید علی درخشان در تشریح این خبر گفت: امسال هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با شعار “سهم من از جوانی ایران؟ ” همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری با برگزاری برنامه های متنوع گرامی داشته می شود.
وی با اعلام روزشمار این هفته افزود: اولین روز از این هفته یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با عنوان “رسانه و جوانی جمعیت” و دومین روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲با عنوان “مدیران و جوانی جمعیت” نامگذاری شده است.

درخشان افزود: سومین و چهارمین روز از هفته ملی جمعیت سه شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با عنوان “خانواده موفق و جوانی جمعیت” و چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲با عنوان “دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت” گرامی داشته می شود.
وی یادآور شد: همچنین پنجمین روز از این هفته پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲با عنوان “شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت” و ششمین روز آن جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲با عنوان “نخبگان و جوانی جمعیت” نامیده شده است.

درخشان ادامه داد: آخرین روز از هفته ملی جمعیت هم شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲تحت عنوان “گروه های مردم نهاد و جوانی جمعیت” نامگذاری شده است.

درخشان اضافه کرد: در این هفته برنامه های مبتنی بر سیاست‌های کلی جمعیت مانند ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی و… برگزار خواهد شد.

گفتنی است: ۳۰ اردیبهشت ماه به پیشنهاد سازمان ثبت احوال ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، و مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “روز ملی جمعیت” به ثبت رسیده است.

46

خروج از نسخه موبایل