اقتصادی

سودآوری فراوان با نرم افزار سی آر ام اوج

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بدیهی است که در دوران رکود اقتصادی، یافتن و جذب مشتری جدید دشوارتر و گران‌تر می‌شود.

بنابراین، کسب و کارها در این شرایط باید بر روی کسب سود هر چه بیشتر از مشتریان فعلی خود تمرکز کنند؛ همان هسته اصلی مشتریان که شما بیشترین سود خود را از آن‌ها کسب می‌کنید.

در شرایط رکود، سازمان‌هایی موفق خواهند بود که تکنیک ‌های مدیریت ارتباط با مشتری را برای اطمینان از شناخت درست مشتری اصلی و روش هایی که می‌توان او را وفادار ساخت، به کار می‌گیرند.

جایگاه سامانه مدیریت CRM در بازار رکودی

پیاده سازی سامانه مدیریت CRM، ابزار برآورد صحیح ارزش هر مشتری و همچنین امکان فهم بهتر نیاز های او را در اختیار کسب و کار ها می گذارد. به این ترتیب سازمان‌ها می‌توانند دیدگاه جامع و دقیقی از مشتریان خود داشته باشند.

و این در نهایت باید به هدفگذاری دقیق و مؤثرتر،بهبود مدیریت زمان و سفارشی سازی محصولات جدید مطابق با نیاز های مشتریان بینجامد. همچنین علاوه بر سود خالص، سطح رضایت، اعتماد و وفاداری مشتری به برند شما نیز باید افزایش یابد.

جایگاه نرم افزار CRM در کسب و کار

کسب و کارها همواره با چالش های جدید و خاص رو به رو می‌شوند. در این دوره نیز با وجود چالش های قبلی خود برای بقا در بازار رقابتی امروز، باید با شرایط و تهدیدات دوران رکود اقتصادی هم دست و پنجه نرم کنند.

از طرفی با افزایش تعداد رقبا و ثابت ماندن تعداد مشتریان، برای سازمان‌هایی که می‌خواهند در بازار دوام بیاورند، ضروری است که تمام تلاش خود را برای راضی و وفادار نگه داشتن مشتریان فعلی و افزایش سهم خود از کیف پول آن‌ها انجام دهند.

در این فضای کاملاً رقابتی و غرق در تخفیف ها و پیشنهاد‌های ویژه، توانایی یک شرکت در ارائه صحیح و به موقع این نوع پیشنهادات و طرح های وفادار سازی به سودآورترین مشتریان، یکی از قوی ترین سلاح های رقابتی آن کسب و کار خواهد بود.

همچنین توانایی تشویق مشتریان زیان ده برای رفتن به جای دیگر، یا یافتن راه هایی برای تبدیل سریع آنها به مشتریان سودآور، به همان اندازه مهم خواهد بود.

با استفاده از راهکارهای نرم افزار CRM که ارزش فعلی و بلندمدت مشتری را اندازه گیری می کنند، می‌توان بین مشتریانی که همیشه زیان ده هستند و آن‌هایی که در حال حاضر زیان ده اند اما از ارزش بالقوه دراز مدت برخوردارند، تفاوت قائل شد.

با وجود این اطلاعات، یک شرکت می‌تواند فعالیت های خود را برای حفظ مشتری در بخش‌های پردرآمد متمرکز کند. در حالی کههم‌زمان از صرف هزینه های غیر ضروری برای مشتریانی که امیدی به سودآوری آن‌ها نیست، جلوگیری می‌نماید.

نقش فناوری CRM

پیاده سازی CRM متناسب با نیاز های کسب و کار، نه تنها در تحمل طوفان رکود اقتصادی و آمادگی برای روند صعودی پیش رو، بلکه برای به دست آوردن سهم بیشتر بازار نیز تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

برای رسیدن به این هدف، لازم است که به صورت هدفمند، بر روی فناوری جدید سرمایه گذاری کنید.

پیاده سازی CRM مبتنی بر داده‌های مشتری بسیار مهم است؛ به این ترتیب که با توجه به اطلاعات ذخیره شده از وی (مانند ترجیحات، نیازها، تمایلات و …) محصولات مناسب، در زمان مناسب به مشتری ارائه شود.

البته باید در انتخاب نرم افزار CRM مناسب برای کسب و کار خود دقت داشته باشید چرا کهمتأسفانه، برخی از سیستم ها به دلیل طراحی نامناسب و سخت بودن کار کردن با آنها، می‌توانند مانع مدیریت صحیح روابط با مشتری شوند.

نتیجه گیری

رکود اقتصادی علیرغم چالش های بزرگی که ایجاد می کند، می‌تواند فرصت هایی نیز برای رشد واقعی فراهم آورد. برای بسیاری از سازمان‌های تجاری، رکود اقتصادی به طور معمول، به معنای کاهش حجم فعالیت های تولیدی و فرآیندهای سازمان است.

با این حال، با کسب درک و دانش بهتر از مشتریان، کسب و کار ها می‌توانند ضمن سرمایه گذاری مجدد بر روی مشتریان سودآور، به سرعت هزینه های مربوط به مشتریان زیان ده را کاهش دهند.

در رکودهای قبلی به دلیل نبودن فناوری، این امکان وجود نداشت. خوشبختانه، امروز فناوری نرم افزار CRM راهی پیش پای بازیکنان باهوش برای سوددهی در دوران رکود اقتصادی قرار می‌دهد.

یادتان باشد که ركود اقتصادی می‌تواند تبدیل به زمان رشد سازمان‌های باهوش شود؛ اگر:

  •  از هر فرصتی برای بهبود كیفیت سبد مشتری استفاده شود.
  •  تدابیر مناسب برای كاهش هزینه ها اتخاذ گردند.
  •  ظرفیت متناسب با تقاضا در نظر گرفته شود.

و راه حل مناسب برای رسیدن به این هدف استفاده از فناوری و خرید نرم افزار CRM اوج است.

بیشتر بخوانید:

https://www.owj.io/blog/کسب-سود-دوران-رکود-با-نرم-افزار-CRM[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]