اقتصادی

شرایط بازار برای خودروساز فرصتی برای تنوع‌بخشی و افزایش کیفیت است

وزیر صمت خواستار كاهش هزینه های سربار و افزایش كارآیی و بهبود كیفیت با در نظر گرفتن سیاست وزارتخانه برای رقابت صنعت خودرو از داخل و استفاده از همه شركت های ذیربط در این بخش شد و تقاضای محلی و منطقه ای را فرصتی مناسب برای تنوع بخشیدن به محصولات دانست. . اوما تومر قول داد کیفیت را با قیمت مناسب برای مردم افزایش دهد.

بر این اساس ، عصر امروز (دوشنبه) مراسم رونمایی از اولین موتور سه سیلندر گروه صنعتی ایران خودرورو برگزار شد.

پنج لیتر مصرف سوخت را در هر 100 کیلومتر کاهش دهید ، میزان تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهید و به اهداف زیست محیطی استاندارد یورو 6 برسید ، حداکثر استفاده را از زیرساخت های سوخت گاز طبیعی تمیز ، انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهید و از اثرات مضر جلوگیری کنید و به تعهدات ملی و بین المللی عمل کنید. چهار ویژگی مشترک این موتور ملی ایران اتومبیل است.

در این مراسم ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت – علیرضا رزم حسینی ، ضمن اشاره به سیاست های وزارت رقابت برای رقابت پذیر ساختن صنعت خودرو در کشور و استفاده از همه شرکت های ذی صلاح در این بخش ، اظهار داشت: وی گفت: امروز به لطف طراحان ، کارشناسان و بنیانگذاران این پروژه جدید که امروز رونمایی شد ، روز خوشی برای کشور و صنعت خودرو ایران است. در صنعت ، این طرح در زمان تحریم ها اجرا شد و این نقطه قوت آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه این موتور قابلیت به اشتراک گذاری با سایر خودروسازان کشور را دارد ، سایر خودروسازان نیز می توانند با استفاده از این موتور جدید در چارچوب کاهش قیمت در ساخت آن مشارکت کنند.

وزیر گفت امروز صنعت خودروسازی ایران 2،000،000 میلیارد نفر ، 12٪ اشتغال در بخش صنایع و حدود 3٪ GDP دارد. دارای 2.5 درصد سهام است. وی افزود: تقاضای زیاد در بازار ایران و بازارهای منطقه ای فرصت های زیادی به صنعت خودرو داده است. وقتی دولت و خودروسازان از این بازار خوب و شور در کشور و منطقه برخوردار باشند ، هزینه های سربار را کاهش می دهد ، کارآیی و اثربخشی را افزایش می دهد ، کیفیت را بهبود می بخشد و در نهایت برای جلب رضایت عمومی عمل می کند.

رزم حسینی اصرار داشت: “طبق برنامه وزارت صمت برای افزایش 50 درصدی تولید خودرو در شش ماهه فعلی در چند ماه گذشته ، تا پایان ژوئن 1400 اجرا می شود.” به نظر می رسد این روند به خوبی پیش می رود و همه متقاضیان می توانند با اقدامی در جهت افزایش تولید خودرو در ایران ، خودرو و سایر تولیدكنندگان داخلی ، خودروی مناسبی را بدست آورند.

انتهای پیام