سلامت و دانش

شناسایی نوع جدیدی از کرونا ویروس در انگلستان

ماه نیوز / کارمن وزیر بهداشت انگلیس از معرفی نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش ماه نیوز و به نقل از بی بی سی ، وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک می گوید حداقل 60 مقام مختلف محلی در کشور انواع جدیدی از عفونت های پوکی را گزارش کرده اند.

وی گفت: “به سازمان بهداشت جهانی اطلاع داده شده و دانشمندان انگلیسی در حال بررسی دقیق این گونه ویروس کرونا هستند.”

وزیر بهداشت انگلستان تأکید کرده است که در حال حاضر چیزی در مورد ویروس کرونا ویروس جدید قابل پیشنهاد نیست و مشخص نیست که آیا سویه جدید باعث بدتر شدن بیماری می شود یا اینکه واکسن م willثر است.

وی به قانونگذاران مجلس عوام گفت که در هفته گذشته در مناطقی از لندن ، کنت ، اسکس و هرتفوردشایر افزایش چشمگیری در عفونت های ویروس کرونا دیده شده است.

هانکوک گفت: “ما در حال حاضر بیش از 1000 مورد از این نوع ویروس کرونا را شناسایی کرده ایم ، عمدتا در جنوب انگلیس ، اگرچه موارد در حدود 60 منطقه محلی مختلف کشور شناسایی شده است.”

وی گفت: “ما نمی دانیم که این نوع ویروس کرونا تا چه اندازه ایجاد شده است ، اما مهم نیست که علت چیست ، اما ما باید برای کنترل این بیماری کشنده در انگلستان اقدام سریع و قاطع انجام دهیم.” در هنگام واکسیناسیون کاملاً لازم است.

آلن مک نالی ، استاد خبره دانشگاه بیرمنگام گفت که این نوع جدید کرونا در چند هفته گذشته در آزمایشگاه های آزمایش ویروس کرونا در انگلیس پیدا شده است.

وی به بی بی سی گفت: “دیوانه نشویم.” این ویروس کرونا ویروس جدید به این معنی نیست که ویروس بیشتر مسری شده یا بیماری مسری یا خطرناک تر شده است ، اما آنچه در این شرایط مهم است این است که باید بیشتر مراقب باشیم.

مک نالی گفت: “تلاش های زیادی برای توصیف نوع و درک ظهور این ویروس جدید کرونا در جریان است.” داشتن یک دید آرام و منطقی از سویه جدید ویروس مهم است زیرا جهش در ویروس رایج است و ما انتظار داریم که انواع جدید ویروس کرونا به مرور زمان ظهور کرده و سپس ناپدید شوند.

“اطلاعات ژنتیکی بسیاری از ویروس ها می تواند خیلی سریع تغییر کند و گاهی ممکن است این تغییرات به نفع ویروس باشد (ویروس از درمان با واکسن یا احتمال آلوده شدن فرار می کند) اما بسیاری از تغییرات هیچ تاثیری بر بیماری ندارند.

وی ادامه داد: حتی اگر یک نوع ویروس ژنتیکی جدید ظهور کرده و در بسیاری از مناطق انگلیس و جهان در حال شیوع باشد ، بازهم کاملاً به طور تصادفی ایجاد می شود ، بنابراین مهم است که تغییرات ژنتیکی رخ داده را در نظر بگیریم. بررسی کنید که آیا بر رفتار ویروس تأثیر دارد یا خیر ، و تا زمانی که ما این کار مهم را انجام ندهیم ، ادعا در مورد تأثیرات بالقوه ویروس است که به طور زودرس تغییر می کند.

انتهای پیام