اقتصادی

شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

شورای رقابت افزایش قیمت محصولات معدنی سایپا و ایران را تصویب کرد.

به گزارش ماه نیوز ، شورای رقابت سرانجام تصمیم گرفت میزان افزایش قیمت خودرو را در سال 1400 تعیین کند. البته کسانی که تا پایان سال 1399 اقدام به ثبت نام و پیش پرداخت خرید خودرو کرده اند و مشمول دریافت سود نمی شوند مشمول این افزایش قیمت نمی شوند.

بر اساس تورم قطعه ای یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم اعمال شده قبلاً در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری ، محصولات ایران خودرو به طور متوسط ​​8.2 درصد و محصولات سایپا 9.9 درصد بوده است. با افزایش متوسط ​​قیمت انجام شده است ، و این برای همه وسایل نقلیه موضوع دستورالعمل قیمت گذاری شورای تا پایان سپتامبر 1400 اعمال می شود و می شود.

به گزارش ماه نیوز ، تغییرات قیمت خودرو هر سه ماه یک بار با تصویب شورا اجرا می شود ، اما هیچ افزایش قیمتی برای زمستان سال گذشته تصویب نشد و اعلامیه رئیس کمیته رقابت – شیوا نشان داد که این رقابت کمیته تحقیق کرده بود ma تورم در شرایط قیمت سازندگان خودرو تصمیم گرفته شد که تا پایان سال (1399) هیچ افزایش قیمتی اعمال نشود.
وی گفت که در زمستان سال گذشته ، بانک مرکزی تورم جزئی 14.1 درصد برای ایران و 14.75 درصد برای سایپا را اعلام کرده است ، با توجه به اینکه قیمت ها در بازار خودرو در حال حاضر در حال سقوط است و این روند ادامه خواهد داشت ، همچنان که تقاضا ادامه دارد در کرونا ، تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت تا در بازار خودرو سر و صدایی ایجاد نکنیم.

انتهای پیام