عمومیمعرفی کسب و کار

طرز تهیه بورک در ماکروفر

بورک نوعی غذای خوشمزه ترکی است که با خمیر یوفکا تهیه می شود. این غذا هم می تواند مانند سمبوسه در روغن سرخ شود و هم می تواند در فر قرار داده شود و بدون روغن آن را پخته و آماده کرد.

زمان آماده سازی : 20 دقیقه
زمان پخت : حدود 40 دقیقه
مناسب برای : 8 نفر

طرز تهیه:

  1. پیاز را خیلی ریز نگینی کنید و با گوشت چرخ کرده تفت دهید.
  2. فلفل دلمه ای ها را نگینی کرده و به مایه گوشت اضافه کنید تا فلفل ها کمی نرم شوند.
  3. قارچ ها را ورقه ای کرده و با کمی روغن و نمک در قابلمه کوچکی بگذارید و درب ظرف را ببندید تا آب قارچ ها کشیده شود و به روغن بیافتد. سپس قارچ را به مایه گوشت و فلفل اضافه کنید.
  4. سس کچاپ و ادویه ها را به مایه گوشت اضافه کنید و هم بزنید. همین که مواد سرخ شدند گاز را خاموش کنید. تا آنجاییکه ممکن است باید مایع گوشت، کمترین روغن و کمترین آب را داشته باشد.
  5. شیر، روغن مایع و سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال کمی هم بزنید تا مواد در هم مخلوط شوند.
  6. درجه فر را روی ۱۸۰ تنظیم کنید تا گرم شود و برای ماکروفر از دستور کانکشن و درجه ۲۲۰ را انتخاب کنید.
  7. خمیر یوفکا را که قبلا به منظور غذا آماده کرده اید و در تخم مرغ آن پودر پاپریکا یا فلفل قرمز نیز اضافه کرده اید، به اندازه 90 در 90 روی میز کار که مقدار کمی آرد روی آن پاشیده اید، نازک باز کنید. برای این غذا 2 ورقه خمیر یوفکا با این اندازه لازم است.
    خمیر یوفکای آماده و بسته بندی شده با سایز 95 در 95 نیز در بازار موجود است.
  8. از مایه شیر و روغن و سفیده تخم مرغ، با قلمو روی خمیر ها بمالید. مایه گوشتی را روی خمیر ها پخش کرده و روی آن پنیر پیتزا بپاشید و خمیر را رول کنید.
  9. رولت ها را به اندازه ای که دوست دارید، برش داده و آنها را روی سینی فر که از قبل کمی چرب کرده اید، یا کاغذ روغنی روی آن گذاشته اید، قرار دهید و یا رولت را دور خودش پیچیده و درون قالبی که کمی چرب کرده اید قرار دهید و در فر بگذارید.

تعمیر ماکروفر پاناسونیک در اصفهان به دلیل ارج نهادن به نظر مردم و آسایش خیال آن ها اقدام به ارائه سرویس و خدمات برای انواع برندها با بالاترین کیفیت را نموده است.گروه با برخورداری از تکنسین ها و مهندسین متخصص، ماهر و با تجربه در زمینه سرویس و تعمیر مایکروفر پاناسونیک در اصفهان، یک مرکز تخصصی و منحصر به فرد در استان اصفهان بوده و به طور شبانه روزی و بی وقفه مشغول خدمات رسانی به مشتریان محترم می باشد.

آشنایی و به روز بودن نیروهای این مرکز به فناوری های جدید و نوین دنیا و همچنین توانایی منحصر به فرد این نیرو ها، در زمینه تعمیر و سرویس انواع مختلف مایکروفر باعث شده است که خدمات و سرویس دهی به این دستگاه ها، بدون نیاز به جابجایی، در محل انجام گرفته تا هزینه تعمیرات مایکروفر پاناسونیک در اصفهان برای مشتریان گرامی تا بیست درصد کاهش یابد. روی رولت ها را با زرده تخم مرغ، با کمک قلمو رومال کرده و کنجد بپاشیدبورک گوشت یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار کشور ترکیه است که شباهت زیادی به دارد، برای مشاهده این در ادامه با همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا به مقدار کافی
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و کنجد به مقدار کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

دستور پخت بورک گوشت

ابتدا قارچ ها را می شوییم و آبکشی می کنیم سپس به صورت ورقه ای یا نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ ها را به همراه مقدار کمی روغن مایع در یک تابه مناسب کمی تفت می دهیم. حالا آب لیمو ترش را اضافه می کنیم تا قارچ ها سیاه نشوند. پس از اینکه آب قارچ ها تبیخر شد و به خوبی سرخ شدند آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن در تابه تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

پس از اینکه پیاز طلایی شد مقداری آویشن، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر پیازها را تفت می دهیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و چند دقیقه به همراه پیاز تفت می دهیم تا گوشت سرخ شده و تغییر رنگ بدهد. پس از تغییر رنگ گوشت، رب گوجه فرنگی را وسط تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سسرخ شود و طعم خامی اش گرفته شود. در آخر قارچ را اضافه می کنیم و یکی دو دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند.

حالا مایع داخل بورک آماده است و می رویم سراغ خمیر یوفکا، برای این منظور خمیر یوفکا را روی یک سینی بزرگ باز می کنیم و با یک قلموی تمیز آغشته به آب آنرا نم دار می کنیم. یک قاشق از مایه گوشت داخل خمیر می ریزیم. سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن می ریزیم و خمیر را به صورت لوله ای می پیچیم. در آخر لبه های خمیر را با قلمو کمی خیس می کنیم تا خمیر باز نشود. به همین ترتیب تمام بورک ها را می پیچیدم، سپس کف سینی فر را با روغن چرب می کنیم و بورک ها را داخل سنی فر می چینیم.

برای راحتی کار و کثیف نشدن سینی فر می توانید به جای چرب کردن سینی فر از کاغذ روغنی هم استفاده کنید. حالا در یک کاسه کوچک ۱ عدد تخم مرغ را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافتش یکدست شود، سپس ۱ قاشق شیر به آن اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم. حالا با قلموی روی بورک ها را با ترکیب تخم مرغ و شیر رومال می کنیم و مقداری کنجد هم روی بورک ها می پاشیم. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود، سپس سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم ت بورک ها اماده شوند.

نکات پخت بورک گوشت

برای تهیه بورک گوشت با نان لواش بهتر است از نان های لواش مخصوص سمبوسه استفاده کنید که حالتی خمیری دارند. نکته دیگر اینکه به دلیل اینکه لبه های نان لواش مانند خمیر یوفکا به هم نمی چسبند، بهتر است بورک ها را به صورت مثلثی مانند سمبوسه بپیچیم. پس از اینکه بورک ها آماده شدند دو دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی بورک ها طلایی شود. در صورتی که فر ندارید می توانید بورک ها را روی اجاق گاز درون روغن سرخ کنید که در این صورت نیازی به رومال هم ندارید.

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ خوشمزه و مخصوص ترکیه ای . سپس سینی را در وسط فر که از قبل داغ کرده اید قرار دهید تا روی نان ها طلایی شود. حداکثر 40 دقیقه برای این کار لازم است اما ممکن است بسته به نوع فر، این زمان کوتاه تر شود. برای ماکروفر، رولت ها را روی سه پایه کوتاه ماکروفر قرار داده و در حرارت 220 درجه بین 20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا روی رولت ها طلایی شوند. نوش جان .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.