نماد سایت ماه نیوز

علائم قطعی بارداری پسر در خانم ها

همه ما کم و بیش در خصوص علائم بارداری دختر و پسر شنیده‌ایم که تا حدودی می‌توان با توجه به برخی از علائم، جنسیت را تعیین کرد. این مواردی که شنیده‌اید باید مبنای علمی‌ داشته باشد و طبق نتایج به دست آمده بتوان به آنها اعتماد کرد. جهت آگاهی از علائم صد در صد جنین پسر کلیک کنید. در ادامه مقاله قصد داریم که از بین تمامی علائمی‌ که برای تعیین جنسیت وجود دارد، دقیق‌ترین مواردی را که تا حدودی می‌توانید جنسیت را تشخیص دهید برای شما ذکر کنیم.

چه زمانی جنسیت بیولوژیکی جنین مشخص می‌شود

معمولا برای تعیین جنسیت مطمئن با روش‌های پزشکی باید چندین ماه پس از بارداری منتظر بمانید؛ اما در حقیقت از همان لحظه لقاح، جنسیت جنین مشخص است. ژن‌های کودک تعیین‌کننده جنسیت بارداری دختر و پسر هستند. همه تخمک‌ها کروموزوم x را دارند، در حالی که اسپرم‌ها می‌توانند به دو صورت x و Y باشند.

اگر تخمک توسط یک اسپرم حامل کروموزوم X بارور شود، جنین دختر است. در صورتی که اسپرم حامل کروموزوم Y باشد، جنین پسر است. در ابتدا همه جنین‌ها صرف نظر از جنسیتی که دارند، شبیه به یکدیگرند، به همین جهت قابل تشخیص برای تعیین جنسیت نیست. در جنین ساختار یا برآمدگی تناسلی خواهد داشت. تا هفته هفتم اندام‌های جنسی توسعه پیدا می‌کند. طی پنج هفته آینده جنین شروع به تولید هورمون‌هایی می‌کند که رشد اندام‌های جنسی تحریک می‌شود. در این مواقع بارداری دختر و پسر مشخص می‌شود.

آشنایی با علائم بارداری دختر

همانطور که گفتیم ممکن است موارد زیادی برای تشخیص علائم بارداری دختر و پسر شنیده باشد. ۵ مورد از موارد احتمالی علائم بارداری دختر را برای شما آورده‌ایم:

استفراغ شدید

اکثر مادران هنگام صبح تهوع شدیدی را تجربه می‌کنند؛ اما برخی از آنها شدیدتر از افراد دیگر مبتلا به چنین عارضه‌ای می‌شوند. مطالعاتی که در این خصوص انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دچار این عارضه شدید هستند، احتمالا جنین با جنسیت دختر دارند. محققین بر این باورند که جنین دختر بیشتر از جنین پسر هورمون HCG تولید می‌کند.

تغییرات خلقی

برخی از افراد تصور می‌کنند که استروژن تولید شده از جنین دختر می‌تواند بر خلق و خوی مادر تاثیر بگذارد و منجر به تغییرات رفتاری شود. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که خانم‌های باردار به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است چنین علائمی را تجربه کنند و صرفا نمی‌توان به عنوان علائم بارداری دختر تشخیص داد.

فراموشی

به دلایلی که هنوز مشخص نیست نتیجه برخی از تحقیقات به این صورت بوده است خانم‌هایی که دختر به دنیا می‌آورند در تست حافظه به‌ویژه در زمینه مهارت گوش دادن، محاسبات و تجسم در مقایسه با مادرانی که پسر باردار هستند، عملکرد ضعیف‌تری دارند.

استرس زیاد

بر اساس گفته محققین هرچه در زمان بارداری استرس بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه جنسیت جنین شما دختر باشد، بیشتر است. به‌طور مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، مادرانی که استرس فیزیکی و روانی را تجربه کرده‌اند بیشتر آنها دختر به دنیا آوردند.

قرار گیری کودک در حالت بریچ

اگر هفته ۳۲ بارداری را پشت سر گذاشته‌اید و کودک شما همچنان در حالت بریچ قرار دارد، می‌توان به عنوان یکی از علائم بارداری دختر در نظر گرفت. طبق مطالعاتی که در این خصوص انجام گرفته، مشخص شد که در بین بسیاری از نوزادانی که در این حالت قرار داشتند، بیشتر نوزاد دختر بودند.

تعیین جنسیت بارداری دختر و پسر با ضربان قلب

یکی از سوالاتی که به‌طور مکرر از سوی والدین برای تعیین جنسیت مطرح می‌شود، این است که آیا ضربان قلب جنین را می‌توان به عنوان علائم بارداری دختر و پسر در نظر گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نتیجه مطالعات مبنی بر آن است که اگر تعداد ضربان قلب کمتر از ۱۴۰ عدد در دقیقه باشد، احتمالا پسر باردارید. اگر بیش از ۱۴۰ عدد باشد، احتمالا دختر باردار هستید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ برای تقریبا ۱۰۰۰۰ خانم باردار نشان داد، ضربان قلب جنین دختران کمی بیشتر از پسران بود. با این حال تحقیقات پزشکی این نظریه را رد کرده است. به‌طور کلی باید بگوییم که ضربان قلب طبیعی جنین بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ ضربه در دقیقه در حال نوسان است. اگر ضربان قلب کودک خود در زمان‌های متفاوتی اندازه‌گیری کنید، متوجه نتایج مختلفی از ضربان قلب خواهید شد.

تنها زمانی که می‌توان تفاوت واقعی را سنجید، در حین زایمان است. نتایجزمانی که متوجه خود شده و با از آن مطمئن می‌شوید، اولین فکری که به ذهن‌تان خطور می‌کند داشتن یک نوزاد سالم است. اما جنسیت جنین و اینکه بارداری پسر و یا چه تفاوت‌هایی دارند، از دغدغه‌هایی هستند که همان و از همان لحظات اول دارید. در این مقاله علائم و باورهایی که در مورد به بعد شایع است و همینطور نحوه علمی تشخیص جنسیت در بارداری توضیح داده شده است.

برای مطرح کردن دغدغه هایتان، مشورت کردن با دیگر مادران و دریافت پیام های مشاور از متخصصان گهواره می‌توانید با کلیک روی آن را نصب کرده و به راحتی به جامعه بزرگ مادران گهواره ای بپیوندید.در ادامه این مطلب توضیح می‌دهیم که بارداری پسر چه علائمی دارد، کدام علامت علمی و کدام صرفا تجربه مادرهای باردار است، که از سمت آن‌ها بیشتر گزارش شده ولی از لحاظ علمی صددرصد تایید نشده است. همچنین می توانید به مقاله روشهای نیز مراجعه کنید.

علائم بارداری پسر در طب سنتی

بعضی دیگر به علائم بارداری پسر در طب اسلامی معتقدند. انواع تست بارداری پسر در خانه در این طب پیشنهاد شده است مانند تست حلقه، تست جوش شیرین و … که متاسفانه دقت و صحت آنها کاملاً مشخص نشده است. بسیاری از افراد متوجه شده‌اند که نتیجه این تست‌ها با واقعیت تفاوت دارد.

علائم صد در صد بارداری پسر

علایم جنین پسر در ظاهر را فراموش کنید زیرا چیزی به عنوان علائم صددرصد جنین پسر وجود ندارد. در این‌جا به برخی از روش‌های علمی و آزمایش‌هایی که به پزشک در تشخیص و تعیین جنسیت جنین و بارداری پسر و یا دختر بودن کمک می‌کند و بسیار مطمئن‌تر از علائم بارداری جنین پسر به صورت ظاهری است اشاره می‌شود:

  1. آزمایش خون : آزمایش خون خاص می‌تواند جنسیت کودک شما را تعیین کند. این آزمایشات معمولا بر روی زنان بالای 35 سال یا افرادی که در معرص خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات کروموزومی هستند انجام می‌شود.
  2. آمنیوسنتز : این آزمایش نیز، بیشتر در بارداری‌های پرخطر انجام می‌شود. با استفاده از نمونه‌ی مایع آمنیوتیک، می‌توان ناهنجاری‌های ژنتیکی و جنسیت کودک را تشخیص داد.
  3. نمونه‌برداری : CVSدر این آزمایش نمونه‌ای از جفت برای تشخیص سندرم داون یا ناهنجاری کروموزومی دیگر استفاده می‌شود که می‌تواند جنسیت کودک را در اوایل هفته 10 بارداری مشخص کند.
  4. سونوگرافی : سونوگرافی رایج‌ترین روش برای تعیین جنسیت کودک شما است. و این همان چیزی است که اکثر زنانی که حاملگی کم‌خطر دارند انجام می‌دهند. یک تکنسین سونوگرافی می‌تواند جنسیت کودک شما را در اوایل هفته 15-16 مشاهده کند، اما بیشتر خانم‌ها را سه ماهه‌ی دوم خود را انجام می‌دهند. در هر حال از ماه چهارم بارداری پسر یا دختر بودن جنین رسماً مشخص می‌شود بنابراین دیگر نیازی نیست نگران علائم جنین پسر در ماه پنجم باشید.

چه زمانی برای بارداری پسر مناسب است؟

همین ابتدا بگوییم چیزی به عنوان  وجود ندارد. آنچه در مورد بارداری پسر یا دختر بودن جنسیت را تعیین می‌کند ژن‌های نوزاد هستند. همه تخمک‌ها حاوی یک  نوع کروموزوم X هستند، در حالی که اسپرم‌ها می‌توانند کروموزوم X یا Y داشته باشند. اگر تخمک توسط سلول اسپرم حامل کروموزوم X حاصل شود، جنین XX حاصل می‌شود. در مقابل، اگر سلول اسپرم دارای کروموزوم Y باشد، جنین کروموزوم XY مردانه خواهد داشت.

در ابتدا، تمامی جنین‌ها صرف نظر از جنسیت یکسان به نظر می‌رسند. در حقیقت، اگر به دلیل اثر تستسترون نبود، همه‌ی نوزادان دارای صفات زنانه می‌شدند. تا هفته‌ی هفتم بارداری، کودک شما ساختاری به نام ” دستگاه تناسلی” نخواهد داشت و سپس در طی 5 هفته آینده، کودک شما شروع به تولید هورمون‌هایی می‌کند که باعث تحریک رشد اندام‌های جنسی می‌شود.

روش Shettles: این نظریه که دارای 75 درصد موفقیت است (گرچه مطالعات مستقل، از این ادعا حمایت نکرده‎‌اند) معتقد است که اسپرم تولید کننده دختران (اسپرم X) کندتر ولی با انعطاف پذیری بیشتر و طول عمر طولانی‌تری نسبت به اسپرم‌های تولیدکننده‌ی نر (Y-sperm) هستند. بنابراین بارداری پسر در روز تخمک گذاری محتمل تر است. اما اگر دختر می‌خواهید، باید دو تا چهار روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کنید. به این ترتیب اسپرم X تنها اسپرم زنده و منتظر در لوله‌های فالوپ شما خواهد بود.

براي بارداري پسر چگونه نزديكي كنيم؟ اگر پسر می‌خواهید، باید رابطه جنسی تا حد ممکن نزدیک به زمان  تخمک‌گذاری باشد که با توجه به سرعت بیشتر اسپرم Y، احتمالاً زودتر به تخمک می‌رسد. البته نکات دیگری مانند مجاری واژن و موقعیت‌های جنسی و حتی اینکه زن دارای ارگاسم باشد یا خیر می‌تواند برای اسپرم X یا Y جذاب‌تر باشد. اینگونه بوده است که نوزادان دختر به دلایل نامشخصی ضربان قلب سریع‌تری نسبت به پسران دارند.

خروج از نسخه موبایل