تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

علت سفت بودن تشک طبی چیست؟

علت سفت بودن تشک طبی این است که در هنگام خوابیدن وزن بدن برروی استخوان قرار گرفته و فشار کمتری به عضلات وارد می‌شود.

تشک سفت در مقابل تشک نرم

وقتی صحبت از فوم شد، تشک های مموری فوم اغلب نرم تر از حد متوسط ​​هستند. این ماده به دلیل احساس راحتی و کاهش فشار عالی شناخته شده است. در واقع، برخی از بهترین تشک های تخت در جعبه دارای جایگزین های مموری فوم مانند فوم تطبیقی ​​یا فوم هوا هستند که بسیار نرم هستند.برای اطلاع از قیمت باکس تخت دو نفره رویال لطفا کلیک کنید

همه اینها گفته شد، سفتی واقعاً ذهنی است و به اندازه و وزن بدن فرد خوابیده بستگی دارد. فردی که وزن چندانی ندارد می‌تواند تشکی با لایه مموری فوم در بالای آن کاملاً نرم پیدا کند، اما یک فرد بزرگ‌تر می‌تواند لایه راحتی را فشار دهد و احساس کند تشک سفت‌تر است. در عین حال، یک فرد سنگین‌تر واقعاً می‌تواند سیم‌پیچ‌های  تشک مهمان رویال  فنر داخلی را فشرده کند تا نرم‌تر به نظر برسد، اما یک فرد سبک‌تر ممکن است واقعاً به داخل فشار نیاورد و تشک برای آنها سفت‌تر شود.

راهکارهایی برای سفت تر کردن تشک نرم

نخستین کاری که می‌توان در نظر گرفت، تعویض تخت و پایه تشک است. اگر از تخت های باکس اسپرینگ استفاده می‌کنید، حتما به طول عمر و شکل آن توجه داشته باشید. اگر تخت شما قدیمی شده و فنرهای آن به محکمی روزهای اول نیست، همین موضوع باعث ضعیف شدن تکیه‌گاه و نرم شدن تشک می‌شود.

اگر از تشک فوم دار استفاده می‌کنید، باید باکس اسپرینگ ها را کنار بگذارید زیرا برخی سازندگان، استفاده از سطوح صاف و محکم را برای تحمل وزن تشک های فوم دار پیشنهاد می‌کنند. این تخت‌ها می‌توانند تکیه‌گاهی محکم برای تشک شما باشند و مانع از تحرک بیش از حد آن شوند.

مزایای تشک خواب سفت

  • قرارگرفتن ستون فقرات در وضعیت صحیح و حمایت از شکل کلی بدن (در بدن 3 انحنای طبیعی وجود دارد که بهتر است هنگام خوابیدن نیز این انحناها شکل خود را حفظ نمایند).
    • کاهش فشار بر سیستم گردش خون و پمپاژ بهتر در سراسر بدن، روی تشک سفت وزن روی استخوان­‌ها نیز تقسیم می‌شود و باعث استراحت عضلات، رگ‌­ها و سایر شریان‌­ها می‌­گردد.
    • جلوگیری از فرو رفتن درون تشک و درنتیجه امکان برقراری جریان هوا میان بدن و تشک و همچنین تنفس راحت‌­تر در طول خوابیدن.
    • حمایت بهتر از وسایل نگهدارنده و پشتیبان بدن مانند بالش بارداری و یا بالش قرار گیرنده میان زانوها.
    • اگر در دسته افراد سنگین وزن قرار می‌­گیرید یا شریک زندگیتان وزن زیادی دارد، انتخاب تشک دونفره سفت بهترین و به صرفه‌­ترین انتخاب شما است. همچنین اگر عادت دارید روی کمر یا روی شکم بخوابید بازهم تشک یک نفره سفت توصیه بهتری برای شما می­‌باشد. البته خوب است که بدانید بدن انسان می­تواند به خوابیدن روی تشک سفت عادت کند و به مرور زمان آن را راحت و دوست‌­داشتنی بداند.
    • تشک نسبتاً سفت انتخاب مناسبی برای افراد مسن و دارای کمردرد و دردهای مفصلی است. اما به صورت کلی انتخاب بهترین تشک برای کمردرد نیاز به مشاوره با پزشک و افراد متخصص دارد.

 

ضرر تشک خواب سفت چیست؟

  • اگر قبلاً از تشک نرم استفاده کرده باشید، منتقل شدن روی تشک سفت در ابتدا بسیار ناخوشایند خواهد بود، ولی علاوه بر اینکه شما به خوابیدن روی تشک سفت عادت می‌کنید، اغلب تشک‌­ها به مرور نرم‌­تر می­‌شوند.
    • تحقیقات ثابت کرده که تشک خیلی سفت برای افرادی که از مشکلات شدید منتسب به کمر (مانند آرتروز، رماتیسم و اسکولیوز) رنج می­‌برند، انتخاب مناسبی نیستند.
    • تشخیص استحکام تشک­‌های سفت سخت‌تر است، و برخی از آنها می‌­توانند علی‌­رغم سفتی، استحکام و دوام لازم را همراه نداشته باشند.
    • شما هیچ‌گاه نمی‌بینید که شرکتی محصول خود را با عنوان تشکی سفت و سخت تبلیغ کرده باشد، همیشه تشک­‌های نرم و گرم برای مخاطب حس خوشایندتری داشته­‌اند و به همین دلیل افراد زیادی دچار ناراحتی‌های ناشی از انتخاب نادرست تشک شده‌ اند.
    •وزن انسان میتواند با گذر زمان، فرورفتگی‌­های ناخوشایندی در تشک ایجاد نماید.

مزایای تشک خواب نرم

  • افراد کم وزن و لاغر، روی تشک‌های نرم خواب راحت­‌تر و لذت­‌بخش‌­تری را تجربه می‌­کنند، چرا که وزن کم آنها نمیتواند فشار لازم روی تشک سفت ایجاد نماید.
    • اگر جزو افرادی هستید که به پهلو یا به صورت جنینی می‌­خوابند، تشک نرم انتخاب بهتری است.
    • تشک نرم احساس لوکس بودن و راحتی بیشتری را به افراد القا می‌­نماید، و البته با استفاده از پد محافظ تشک ضد آب رویال سفتی و نرم تشک‌­ها تا حدی قابل کنترل خواهد بود.
    • محققان در حال کار کردن روی روش‌­هایی هستند که خوابیدن روی تشک نرم، در عین راحتی، کار حفاظت از ستون‌فقرات را نیز انجام دهند و کمتر مضر باشند.

عوارض تشک فنری و خرید تشک نرم

  • نرمی بیش از حد می‌تواند باعث فرورفتن بیش از حد ستون­‌فقرات و کاهش کیفیت خواب گردد، چرا که بدن برای حفظ حالت صحیح ستون فقرات نیاز به فشار به عضلات دارد و این منجر به ایجاد احساس خستگی حتی بعد از بیدار شدن می‌­گردد.
    • تشک‌‎ های نرم معمولاً گران‌تر از تشک­‌های مشابه با سفتی بیشتر هستند و این می­‌تواند در انتخاب افراد برای انتخاب تشک بهتر سوءتفاهم ایجاد نماید.
    • احساسات و تجربیات افراد هنگام خوابیدن روی تشک نرم بسیار متفاوت از هم است و هر نفر میزان و درجه متفاوتی از نرم بودن را خوشایند تلقی می­‌کند، این قضیه، اشتراک نظرات در مورد مناسب بودن میزان نرمی تشک را سخت‌­تر می‌­کند.
    • تشک‌های نرم با گذر زمان نرم‌­تر می­شوند و ممکن است با گذشت چند سال، دیگر به راحتی سابق نباشند.
    • رضایت افرادی که تشک‌­های نرم خریداری کرده‌­اند، پایین‌­تر از میانگین میزان رضایت افرادی است که تشک سفت‌­تری خریداری کرده بودند.

چه کسی باید تشک نرم انتخاب کند؟

تخت خواب های جانبی. هرکسی که به پهلو می‌خوابد، می‌خواهد تشکی پیدا کند که فشار روی شانه‌ها و باسن او را کاهش دهد. تشک‌های نرم معمولاً دارای کاهش فشار فوق‌العاده‌ای هستند، بنابراین تختخواب‌های کناری باید این را در نظر داشته باشند.

افرادی که مشکلات درد دارند. تشک های نرم می توانند برای کسانی که با درد مفاصل یا لگن دست و پنجه نرم می کنند مناسب باشد. تشک نرم با مموری فوم می تواند درد احساس شده در آن نواحی را کاهش داده و تسکین دهد.

کسانی که دوست دارند در تشک خود فرو بروند. تشک های نرم واقعاً به افراد خواب امکان می دهد در تشک فرو بروند. هر کسی که ترجیح می دهد “در” تشک خود بخوابد، باید یک تشک نرم را ترجیح دهد.

زوج ها. تشک‌های نرم‌تر، به‌ویژه تشک‌هایی که دارای فوم حافظه هستند، بهتر از تشک‌های سفت، انتقال حرکت را انجام می‌دهند. وقتی یکی از طرفین روی تشک حرکت می کند، شانس کمتری برای ایجاد مزاحمت برای شریک دیگر روی تشک نرم دارد