عمومیمعرفی کسب و کار

نحوه خرید خودرو در ترکیه

لازم است بدانید که خرید خودرو در ترکیه مانند خرید وسیله نقلیه و ملک در هر کشوری شرایط و قوانین خاص خود را دارد و برخلاف تصور عمومی باید بدانید که خرید خودرو در این کشور آسانتر از خرید آن است. . یک ماشین در ایران و در یک یا دو نفر با توجه به تورم سال گذشته می تواند به عنوان یک روش سرمایه گذاری برای شما سودآور باشد.

همانطور که می دانید خرید خودرو در کشور ما قوانین جالبی ندارد و باید مراقب افراد سودجو بود. در ایران می توانید انواع خودروها را خریداری کنید و از سال ها نگهداری و استفاده لذت ببرید. این در حالی است که خرید خودرو در ترکیه مستلزم مالیات و هزینه های بیشتری برای مالکان است.

با توجه به اینکه بسیاری از مهاجران و مردم به دلیل مشاغل مختلف، تحصیلات، شرایط تجاری و غیره در طول یک پروسه طولانی مدت زندگی می کنند. سفر از طریق ترکیه؛ کسب اطلاعات ارزشمند در زمینه خرید خودرو می تواند راهنمای خوبی برای اطلاع رسانی به مردم در این زمینه باشد. برای خرید خودرو در ترکیه با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید.

هزینه خرید خودرو در ترکیه

همانطور که مشخص است، در ایران موانع جدی متعددی بر سر صادرات خودروهای خارجی به ویژه مدل های لوکس و پیشرفته وجود دارد که باعث گرانی و موانع مختلف برای کسانی که قصد خرید و استفاده از آن خودروها را دارند، می شود. از طرفی تعمیر خودرو در ایران نیز تحت تحریم است و کمبود بسیاری از قطعات و یا گرانی قطعات یدکی وجود دارد.

این در حالی است که خرید خودرو در ترکیه نسبت به قیمت های داخلی تفاوت قابل توجهی دارد و برای برخی از مدل ها می توان گفت تفاوت قیمت 3 برابر بیشتر است. مالیات بالا و شرایط نگهداری خودرو مشکلی است که هزینه خرید خودرو در این کشور را افزایش می دهد.

علاوه بر این نمی توان هزینه های بالای گاز در ترکیه را نادیده گرفت و این موضوع عامل مهمی در خرید خودرو است و اکثر ساکنان این کشور را مجبور به تردد با وسایل نقلیه عمومی می کند. علاوه بر این، قوانین فعلی در این کشور برای چندین سال اجازه یک خودروی مشابه را نمی دهد که منجر به هزینه های بعدی می شود.

قیمت خودرو در ترکیه به دلار

چه چیزی بر قیمت خودرو در ترکیه تأثیر می گذارد؟ در ترکیه نیز مانند ایران خودروهای رنگی، خودروهای اورژانسی و حتی خودروهای برقی موثر هستند. بنابراین یک ماشین با رنگ یا مثلاً روکش جایگزین ارزان تر از ماشین بدون رنگ است. اکثر خودروهای ترکیه خودروهای دیزلی هستند، خودروهای دیزلی در مقایسه با قیمت بنزین محبوبیت بیشتری دارند.

قیمت خودرو در ترکیه به لیر است، به عنوان مثال در سال 2022 یک خودروی آپشنال رنو 2016 اتوماتیک حدود 320000 لیر قیمت دارد. این زمانی است که شما دقیقاً همان مشخصات یک خودروی چینی ارزان قیمت را در ایران با آن بودجه خریداری می کنید.

بهترین زمان برای خرید خودرو در ترکیه

اگر قصد خرید خودرو در ترکیه را دارید، مهم و جالب است بدانید که زمان خرید خودرو در این کشور به ویژه تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، شهروندان زمانی خودروهای خود را خریداری، می فروشند یا معامله می کنند که بازار عرضه و تقاضا با نیاز آنها در آن لحظه مطابقت داشته باشد.

طی ماه های بهمن و دی، بازار عرضه و تقاضا برای خرید و فروش خودرو رونق دارد.

در فروردین و اردیبهشت بیشترین درصد فروش خودرو در ترکیه صورت می گیرد.

در ماه های دسامبر و نوامبر کمپین ها و نمایشگاه های ویژه ای با کمپین خودرو یا شرایط پرداخت برای خودروهای مختلف برگزار می شود و همچنین می توانید وسیله نقلیه ارزان تری خریداری کنید.

همچنین آغاز پاییز بهترین زمان و زمان اوج مصرف خودروهای دست دوم در ترکیه است.

مراحل خرید خودرو در ترکیه

ابتدا باید بدانید که برای خرید خودرو در ترکیه داشتن پاسپورت و تابعیت این کشور الزامی است. اقامت شما برای گردشگری و حتی یک سال کافی است، اما بدون آنها امکان پذیر نیست. برای خرید خودرو در ترکیه به گواهینامه نیاز ندارید، برای رانندگی به گواهینامه نیاز دارید.

پس از انتخاب خودرو، اولین قدم برای خرید خودرو در ترکیه، مراجعه به یک مرکز دولتی به نام اکسپرتیز است که در آنجا خودرو کارشناسی می شود.

رجوع به یادداشت مرحله دوم کار است. مدارک مورد نیاز شامل مدرک اقامت توریستی کیملیک با حداقل یک سال اعتبار و پاسپورت ترجمه شده که در همان مرکز ترجمه شده باشد. با این دو سند، سند منتقل می شود.

پس از ارائه مدارک، در صورت خرید خودرو از کشور خارجی، باید پلاک خارجی را تعویض کنید نه شماره ثبت خودرو. اما اگر از یک شهروند ترکیه ماشین می خرید و تابعیت ترکیه را ندارید، به جای هزینه زیاد، باید پلاک خودرو را عوض کنید.

هنگام خرید خودرو باید آن را بیمه کنید. زیرا بیمه به نام شخص پرداخت می شود.

در پایان این مراحل کافی است از مالک واقعی و قانونی خودرو اطمینان حاصل شود.

بیمه خودرو در ترکیه

در ترکیه بیمه نامه خودرو باید به نام شخص باشد. خودرو در ترکیه نیز مانند ایران دو نوع بیمه دارد: بیمه شخص ثالث که در ترکیه به آن بیمه ترافیک می گویند. بیمه بدنه در ترکیه بیمه بدنه نیز نامیده می شود.

مزایای خرید خودرو در ترکیه

قبل از خرید خودرو در ترکیه لازم است شرایط مالی، اعضای خانواده، هدف خودرو و میزان استفاده خود را بررسی کرده و سپس با اطلاعات کافی در مورد خرید خودرو نو یا دست دوم اقدام کنید. در زیر شما را با برخی از مزیت های خرید خودرو در ترکیه آشنا می کنیم.

خرید خودرو با پاسپورت در ترکیه

قیمت خرید خودرو حتی مدل های جدید و لوکس بسیار ارزان تر از ایران است.

هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی برای خرید خودرو در ترکیه وجود ندارد و مالیاتی نیز به آنها تعلق نمی گیرد.

با وجود تحریم های شدید داخلی در ترکیه، شما می توانید هر مدل خودرویی را بدون محدودیت از جمله مدل های لوکس و کلاس جهانی A با قیمت مناسب خریداری کنید.

تمامی قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو از بهترین برندهای اصلی این کشور به راحتی پیدا می شود.

نسبت تورم خودرو و نوسانات خودرو در ترکیه بسیار محدود است و قیمت ها در بازار خودرو تا حدودی ثابت است.

کدام خودرو بهتر است؟

این سوال ممکن است در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد، اما این سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید خودرو در ترکیه را دارند. برای پاسخ به آن باید گفت که خرید خودرو در ترکیه مانند هر کشور دیگری در وهله اول به شرایط شخصی شما بستگی دارد.

مهمترین معیار بودجه شما است که مشخص می کند چه نوع خودرویی با بودجه شما سازگار است. علاوه بر این عواملی مانند تعداد اعضای خانواده و استفاده مورد انتظار نیز در انتخاب مدل خودرو موثر است. هنگام تصمیم گیری برای خرید یک خودروی نو یا دست دوم، عوامل زیادی نقش دارند.

به عنوان مثال: اگر بودجه شما کافی باشد، البته خرید خودروی نو از هر نظر بهتر است، اما جدا از مشکل اولیه بودجه، خرید خودروی دست دوم مالیات و هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت.

قوانین خرید خودرو در ترکیه

مالکیت خودرو: در ترکیه مسئولیت حمل و نقل و بیمه مالکیت خودرو بر عهده خریدار است. بنابراین پس از خرید خودرو باید خودرو را به نام خود ثبت نام کرده و هزینه ثبت نام و بیمه را پرداخت کنید.

مالیات: خریدار باید بابت خرید خودرو مالیات بپردازد. مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر اساس ارزش خودرو محاسبه می شود و به صورت خودکار در فاکتور خرید درج می شود.

معاینه فنی: خریدار قبل از خرید خودرو باید معاینه فنی آن را تایید کند. تست فنی شامل بررسی وضعیت فنی خودرو، میزان آلودگی و میزان صدای تولید شده توسط خودرو می باشد.

بیمه: پس از خرید خودرو، خریدار باید برای پوشش خسارات وارده به دیگران و خودروی آنها، بیمه خودرو خریداری کند. بیمه شامل بیمه مسئولیت، بیمه مسئولیت و بیمه سرقت است.

ثبت نام خودرو: پس از خرید خودرو، خریدار باید آن را در رجیستری خودرو ثبت کند. برای ثبت نام خودرو باید مدارک لازم شامل فاکتور خرید، گواهی MOT و بیمه ارائه شود.

هزینه های مرتبط: ثبت نام خودرو، بیمه، مالیات، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه های مربوط به خودرو بر عهده خریدار می باشد.

محدودیت های ترافیکی: در برخی از مناطق شهری ترکیه، محدودیت های ترافیکی