نماد سایت ماه نیوز

نقش واکسن در پیشگیری از مرگ‌های کرونایی در اروپا

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، واکسن کووید۱۹ جان بیش از یک میلیون نفر را در سراسر اروپا از مرگ نجات داده است.

به گزارش ماه نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس تحقیقات جدیدی که در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال (ECCMID) در “کپنهاگ”، پایتخت دانمارک (۱۵ تا ۱۸ آوریل) ارائه شد، واکسیناسیون کووید۱۹ به طور مستقیم جان دست‌کم یک میلیون و چهار هزار و ۹۲۷ نفر را در سراسر اروپا بین دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۳ نجات داده است.

برآوردهای جدید تأثیر چشمگیر برنامه های واکسن کووید۱۹ را برجسته می کند و همچنین بر نیاز فوری کشورهایی با پوشش واکسیناسیون پایین برای واکسیناسیون کامل افراد مسن تأکید می کند.

بر اساس آمارهای جدید، از آغاز شیوع همه گیری کرونا، بیش از دو میلیون مرگ تایید شده آزمایشگاهی کووید۱۹ به طور رسمی توسط دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه اروپا ثبت شده است.

برآوردهای جدید حاکی از آن است که اکثریت (۹۶ درصد) افراد نجات‌یافته مربوط به ۶۰ ساله ها و بالاتر بوده است.

در این گروه سنی مسن تر، اولین دز یادآور واکسن کرونا دو سوم یا ۶۴ درصد زندگی افراد را نجات داده بود.

به طور کلی، در تمام گروه های سنی و کشورها، تخمین زده می شود که واکسن‌ها جان بیشترین افراد را در موج شیوع سویه امیکرون نجات داده اند. برآوردها حاکی از آن است که واکسن ها از دست کم ۵۶۸ هزار و ۶۴ مورد مرگ و میر جلوگیری کرده اند که این آمار بیش از نیمی (۵۷ درصد) از زندگی های نجات یافته را نشان می دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل