نماد سایت ماه نیوز

نمای سنگی ساختمان مسکونی سه طبقه

انواع نما ساختمان

در طراحی داخلی ساختمان مسکونی با استفاده از سنگ می‌توان طرح‌های متنوعی ایجاد کرد که تصویر بالای نمونه ای از نمای سنگ ساختمان دو طبقه است که به خوبی توانسته است به کمک سنگ فرم و طراحی بی نظیری ایجاد کند.

 در یک نما می‌توانید در کنار سنگ از متریال‌های دیگری نیز استفاده کند. در نمونه بالا (نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه) علاوه بر سنگ به رنگ کرمی از مصالح دیگری نیز برای قاب تراس و پنجره‌ها استفاده شده است.

 طراحی نمای ساختمان ویلایی کوچک با استفاده از سنگ می‌تواند ظاهری جذاب و لوکس ایجاد کند. در نمونه بالا علاوه بر سنگ از چوب، بتن و سیمان نیز در کنار سنگ استفاده شده است.

 در نمونه بالا در کنار نمای سنگ ساده از سیمان سفید نیز استفاده شده است و توانسته اند نما و ظاهری ویژه طراحی کنند.

 در ویلای که خانه ای شخصی است می‌تواند از چند سنگ در کنار پنجره‌های بزرگ و سرتاسری استفاده کرد و ظاهری لاکچری به ویلا داد.

 طراحی داخلی رستوران سنتی ایرانی: نمای ساختمان سنگ رومی را می‌توان در ساختمان‌های بالا دید. سنگ‌های رومی به گونه ای سبکی کلاسیک به نمای ساختمان می‌دهند.

 انواع نمای آجری ساختمان وجود دارند که می‌توانند با سنگ و انواع قاب سنگی دور پنجره نمایی جذاب برای ساختمان طراحی کنند.

 طراحی داخلی فضای اداری: نمای سنگ گرانیت می‌تواند سادگی را در عین زیبایی به ساختمان شما هدیه بدهدو نمای خارجی بالا نمونه ای از نمای قدیمی ساختمان در ایران است.

 نمای ساختمان مسکونی همکف در تصویر بالا مشخص است. در این نما رنگ طوسی تیره توانسته است جذابیت خاصی به ظاهر خارجی بدهد.

 گاهی می‌تواند نما از ترکیب چوب و سیمان سفید طراحی شود اما نمای سنگ حیاط خانه از متریال دیگری باشد!

 نمونه بالا ساختمان مسکونی چند طبقه ای است که به کمک سنگ به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است.

 به کمک سنگ و تراشیدن آن و کمی خلاقیت می‌توان به راحتی به نمای ساختمان جذابیت ویژه ای هدیه داد!

 سنگ مصالحی است که در ساختمان‌های مسکونی یک تا چند طبقه، ساختمان‌های اداری، آموزشی، تجاری، ویلایی و هر کاربری دیگری قابل استفاده است.

ساختمان بالا نمونه ای از ساختمان به سبک کلاسیک است که با استفاده از سنگ به رنگ کرمی با جزییات فراوان طراحی و اجرا شده است.

 تا به حال نمای ساختمان هخامنشی دیده بودید؟ تصویر بالا نمونه ای از این طراحی است که با هزینه نسبتا بالایی طراحی و اجرا می‌شود.

 از هر نوع رنگی و مدلی از سنگ در نمای خود استفاده کردید سعی کنید از رنگ‌های تیره تر برای لبه‌ها استفاده کنید و به جزییات عمق بدهید!

 اگر از سنگ روشن استفاده کرده اید سعی کنید باکس دور پنجره و لبه سقف را تیره انتخاب کنید. این نکته به بدنه اصلی ساختمان و جزییات موجود در آن عمق می‌دهد.

 سنگ‌ها انواع متنوعی دارند که شما باید با توجه به طراحی نوع، طرح، مدل و رنگ آن را انتخاب کنید.

  در طراحی نما با سنگ را فراموش نکنید. نور می‌تواند به جزییات نماس ویلای شما جلوه ویژه ای بدهد.

 سنگ این قابلیت را دارد که به کمک آن جزییات و کنده کاری‌هایی در حیاط ساختمان نیز طراحی کنید و به فضاهای اطراف ساختمان زیبایی منحصر به فردی بدهید!

 سنگ کاری ستون، نمای سنگ دور پنجره، استفاده از سنگ سفید یا کرمی و جزییات زیاد از ویژگی‌های سبک رومی است که در ساختمان‌های لوکس چند طبقه استفاده می‌شود.

خوب است بدانید که قیمت سنگ نمای ساختمان در ساختمان‌ها و نماهای رومی به نسب ساختمان‌ها و ویلاهای مدرن بیشتر است.

 سنگ نمای داخلی می‌تواند همان سنگی باشد که برای نمای اصلی استفاده می‌شود. در نمونه بالا سنگی که در نمای ساختمان ویلایی استفاده شده است امتداد پیدا کرده و حیاط ویلا را طراحی کرده است.

 نمای ساختمان رومی در هر منطقه ای قابل اجرا نیست. در واقع شهرداری اجازه ساخت آن را نمی‌دهد. نما رومی جدید در دسته سبک کلاسیک است و هر کسی به آن علاقه ای ندارد. این نوع نما ظاهری لاکچری و لوکس به ساختمان می‌دهد.

طراحی و اجرای نمای سنگ ویلایی و آپارتمانی به عوامل مختلفی از جمله مصوبات شهرداری، منطقه ای که ساختمان در آن در حال اجرا است، سلیقه کارفرما، نوع طراحی ساختمان، اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه، سبک انتخابی برای نما، بودجه کارفرما و موارد دیگر بستگی دارد که هر کدام باید در حین طراحی مدنظر قرار بگیرند تا بهترین و ارزانترین نمای ساختمان با بررسی کاتالوگ سنگ نما تراورتن اجرا شود.

اگر تجربه طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان یک طبقه تا چند طبقه را داشته اید، نظرات خود را برایمان بنویسید

اجرای نمای ساختمان مسکونی 3 طبقه

متداول ترین نماهای ساختمان های سه طبقه:

1- نمای کلاسیک برای ساختمان های سه طبقه

یکی از نماهای کلاسیک پرطرفدار در بین ساختمان های سه طبقه نمای رومی می باشد. این نما یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین نماهای ساختمانی می باشد.

در طراحی نماهای کلاسیک، مصالح، المان ها و تزئیناتی به کار می رود که این سبک را از سایر سبک ها متمایز می کند. در این سبک برای با شکوه تر نشان دادن ساختمان بیشترین استفاده را از سنگ می کنند. سنگ هایی با رنگ روشن جلوه ای لوکس به ساختمان می دهند. به همین خاطر سنگ های تراورتن روشن و کرم، به عنوان متریال مرسوم در نمای رومی به کار می رود.

در اجرای نمای ساختمان مسکونی 3 طبقه با سبک  رومی اغلب از سنگ های گران قیمت استفاده می کنند. سنگ‌ تراورتن، مرمر و گرانیت از جمله سنگ های پر استفاده در اجرای این نوع نما می باشد که به نمای رومی سنگی شناخته می شود.

طراحی نمای ساختمان سه طبقه کلاسیک

2- نمای مدرن برای ساختمان های سه طبقه

شاید شما فکر کنید که نمای ساختمان مدرن تنها برای ساختمان های بزرگ با تعداد طبقات بالا طراحی می شود. باید بگوییم که به هیچ وجه این گونه نیست. نمای مدرن یکی از نماهایی است که هیچ محدودیتی در اجرا ندارد و با تمامی شرایط هماهنگ می شود.

مرسوم ترین نوع نمای مدرن، نمای مدرن ترکیبی می باشد که با توجه به اقلیم و شرایط ساختمان از متریال های گوناگونی مانند: چوب، کامپوزیت و… استفاده می شود.

نمای سنگی، نمای آجری، نمای سرامیک، نمای کامپوزیت، نمای بایرامیکس و نمای شیشه ای امروزه از پرطرفداترین نماهای سبک مدرن ساختمان به حساب می آیند.

طراحی نمای ساختمان 3 طبقه مدرن

سوالات متداول:

آیا در استفاده از نمای رومی در ساختمان های سه طبقه محدودیتی وجود دارد؟

خیر، در انتخاب هر دو سبک نما محدودیتی وجود ندارد تنها اختلاف هزینه های بین نمای رومی و نماهای مدرن محدودیت برای کارفرما ایجاد می کند.

آیا میتوان با مصالح ارزان تر نمای کلاسیک اجرا کرد؟

اصل طراحی و اجرای نماهای کلاسیک مخصوصا نماهای رومی استفاده از متریال لوکس و گران قیمت است. سعی کنید حتی الامکان از مصالح ارزان قیمت برای اجرای این نماها استفاده نکنید

خروج از نسخه موبایل