استانی

هشدار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شیوع بیماری تب ۳ روزه دامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آنلاین خبری کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر امید جمشیدی و بویراحمد معاون مدیرکل بهداشت دامپزشکی گفت: تب سه روزه یک بیماری ویروسی و مسری حیوانات است که قابل انتقال به انسان نیست و فقط بر گاو تأثیر می گذارد. اتفاق می افتد. “

وی افزود: شیوع این بیماری به جمعیت حشرات حامل ، شدت و جهت وزش باد شدید فصلی بستگی دارد که باعث انتقال حشرات به مناطق دیگر می شود.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان از دیگر راه های انتقال بیماری حمل حیوانات آلوده و آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: لکنت و شکنجه خونین باعث برخی بیماری ها مانند گاو زنده و سه مورد در دام های سنگین مانند گوساله ها می شود. تب در روز و لامپ های پوستی ، و اگر توجه نکردید به توصیه دامپزشکان پیشگیرانه می توانید دام و خسارت اقتصادی به کشاورزان وارد کنید.

د جم جمشیدی کنترل این بیماری های دام را با اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشک مهم دانست و تصریح کرد: بهداشت حیوانات ، ضد عفونی و سم پاشی به موقع دام ، تجمع حشرات مانند آب های سطحی در اطراف مراکز را از بین می برد. نگهداری دام و واکسیناسیون در برابر چنین بیماری هایی برخی از اقداماتی است که کشاورزان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی مهمترین علائم این بیماری از قبیل تب بالا ، لرزش ، بی اشتهایی ، ترشحات بینی ، کاهش تولید شیر ، لنگ بودن و فلج حیوانات را ذکر کرد و از اهالی روستا و پاستورانیست خواست تا در اسرع وقت علائم خود را به بخش دامپزشکی خود گزارش دهند. یا به سیستم 1512 دامپزشکی عمومی اطلاع دهید.

48