اقتصادی

وجود خودروی بدون پلاک در پارکینگ‌ها احتکار است/ خودروسازان نقشی در گرانی بازار ندارند

معاون مدیرعامل شرکت سایپا با بیان اینکه تولیدکنندگان خودرو در افزایش قیمت بازار خودرو نقشی نخواهند داشت ، اظهار داشت: ما برای در نظر گرفتن قطعات ، صورتهای مالی را به نهادهای قیمت ارائه خواهیم داد. ما از شورای رقابت می خواهیم قیمت ها را تعیین کند تا صدمه ای به تولید کنندگان خودرو نرسد.

براساس آن ، نمایش خبری ویژه خبری شب گذشته (یکشنبه) در سایه روشن بازار خودرو با حضور فرشاد مقیمی ، مدیرعامل گروه صنعت ایران خودرو و مجید باقری خوزانی ، معاون مدیرعامل گروه خودروسازی CIPA برگزار شد.

سخنگوی امور جزائی دولت سید یاسر رییگانی ، عضو هیئت علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علوم و فناوری و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت.

در این رویداد ، مجید باقری خوزانی با اعلام آمادگی خطوط دیگر برای تولید خودروهای جدید گفت: پراید 132 و 111 نیز از تولید و تولید گوراو 131 خارج شده و از پایان تیرماه امسال قطع خواهد شد و گفت: ما قصد داریم تا به مشتری های خود تحویل دهیم و مدل 131 از اواخر ماه ژوئیه از مدار خارج می شود. ضمنا پیش فروش خودروی شاهین از عید فطر آغاز می شود. ظرفیت خطوط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته ، نیاز واقعی بازار خودرو کشور 900000 دستگاه بود و هر دو خودروساز توانستند در شرایط سختی همچون تحریم حدود 833 هزار خودرو تولید کنند. علاوه بر نیاز واقعی ، کشور نیاز کاذب به اتومبیل ها نیز دارد که 25 تا 30 درصد از نیاز واقعی بازار است. تجربه نشان داده است که این خودرو با تأکید بر نقش واسطه ها از مصرف کننده به کالاهای خوب سرمایه تبدیل شده است. بنابراین ، ما از شورای رقابت می خواهیم که قیمت خودرو را به گونه ای تعیین کند که آسیبی به تولید کنندگان خودرو نرسد.

معاون مدیرعامل سایپا اظهار داشت: “بازار خودرو امسال به ده میلیون خودرو نیاز دارد ، اما با شیوع ویروس Corona و شرایطی که ایجاد کرده احتمالاً این تقاضا تغییر خواهد کرد.”

باقری با بیان این مطلب افزود: “هدف ما افزایش تولید با کیفیت و استفاده از سیستم مناسب برای رسیدن به متقاضی واقعی است.” بوده است. در دو ماه نخست امسال فروش خودروهای سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

معاون مدیرعامل سایپا با بیان اینکه سازنده خودرو هیچ نقشی در قیمت بالای خودرو ندارد ، افزود: ما آماده اظهارنامه های مالی هستیم تا مسئولان قیمت گذاری بتوانند قطعات را در نظر بگیرند. قربانیان اصلی این قیمت ها مردم هستند. امروز ، ما اتومبیل Pr Pr .. Pr00 Pride را برای 5 میلیون فاکتور داده ایم. ما در پارکینگ های خصوصی مردم 150،000 اتومبیل تولید کرده ایم.

باقری با اشاره به گزارش سازمان مجازات در مورد کشف صدها اتومبیل بدون پلاک در پارکینگ ها ، گفت: هر خودرویی بدون پلاک از کارخانه خارج نمی شود و اتومبیل های موجود در پارکینگ قادر به دور کردن پلاک های خود هستند. ما نام صاحبان این خودروها را فاش کردیم و صاحبان این اتومبیل ها شناخته شده اند.

در پارکینگ انباشت ماشین بدون پلاک وجود دارد

سید یاسر رییگانی سخنگوی سیستم مجازات دولت گفت: این ماشین در پارکینگ پرواز نمی کرد. ما با قیمت دفتر مرکزی تنظیم بازار می فروشیم. طی دو روز امروز و دیروز (شنبه و یکشنبه) انبارهایی مانند پارکینگ فرودگاه تهران و مهرآباد پیدا شد که شامل 800 دستگاه خودرو بدون پلاک بود. یکی از این انبارها بسته شده است و دیگری در حال جستجو است.

همایش رقابت قیمت را اعلام می کند

مهدی صادقی نیاراکی ، معاون وزیر صنعت ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت در آغاز برنامه گفت: “مسئولیت اعلام قیمت خودرو به کمیته رقابت واگذار شده است. این شورا قرار بود طی هشت هفته کلاهبرداری ستاد تنظیم بازار ، قیمت هشت محصول سایپا و 14 محصول ایران خودرو را اعلام کند ، اما در جلسه اخیر شاهد افزایش تعداد این خودروها بودیم. بنابراین باید منتظر اعلام قیمت ها باشیم.

وی افزود: کمیته خودروسازی که زیرمجموعه ستاد تنظیم بازار است با توجه به انصاف توزیع و تحقق تقاضا تصمیماتی را اتخاذ کرده است که اگر افراد بالای 18 سال در 36 ماه گذشته از دو خودروساز اصلی خریداری نکنند ، کد ملی است. می توانید ثبت نام کنید. در صورت عدم درخواست ضمانت نامه سه ماهه ، خریداران اتومبیل گارانتی خود را باطل می کنند.

صادقی نیاراکی در پایان تأکید کرد: اصلاح قیمت خودرو باید منطقی و واقع بینانه باشد تا از شکل گیری حاشیه بازار جلوگیری شود.

انتهای پیام