سلامت و دانش

وزیر بهداشت: نگذاشتیم کرونا امنیتی شود

ماه نیوز / خراسان رضوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدا را شکر می کنیم که اجازه ندادیم مشکل کورو به یک مسئله امنیتی در کشور تبدیل شود.

“ما به سلامتی مردم متعهد هستیم: کرونا به پایان نرسیده و در روزهای آینده نیز پایان نخواهد یافت. این امکان وجود دارد و هرکس چنین حکمی می دهد ، مطمئن باشید که این جهل است.

وی خاطرنشان کرد که دیگر نباید نام کووید 19 را برای این بیماری در نظر گرفت ، زیرا ویروس دلتا مانند ویروس ووهان چین نیست و یک ویروس جدید محسوب می شود. 7.7 روز ، در حالی که هر 5 تا 6 روز در ویروس ووهان چین ، در حالی که در بیماران مبتلا به فشار دلتا به 13.7 روز رسیده است ، بنابراین بار در بیمارستان در موج پنجم افزایش یافته است. مشخص شده است که تأثیرگذار است.

بستری ها نباید کاهش یابد کل مسجد باید با تخت های بیمارستانی پر شود. این بیماری قابل کنترل نیست.

نمکی گفت: بنابراین ، در شرایط کنونی ، ما باید با راه اندازی کلینیک های سرپایی و بستری شدن آنها در بیمارستان های موقت برای تزریق داروهای ترمیم کننده و همچنین افزایش آزمایش و قرنطینه ، بار بیمارستان ها را کاهش دهیم. در صورتی که بستری شدن بیمارستان ها با این روش کنترل نشود ، تقاضا برای دارو ، سرم و اکسیژن افزایش می یابد و اگر کل مشهد از تخت های بیمارستانی پر شود ، نمی توان بیماری را کنترل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بستری ها از طریق درمانگاه های سرپایی ، خاطرنشان کرد: اگر درمان عروق کرونا درمان موقتی و سرپایی نباشد ، کشور با کمبود 200 هزار تخت بیمارستانی روبرو خواهد شد. در حال حاضر ، 25000 بیمار کرون به طور موقت بستری شده و روزانه دارو دریافت می کنند. بستری شدن در بیمارستان موقت در مدیریت درمان کورو وظیفه بزرگی بود که باید با پروژه هایی مانند تشخیص و مراقبت از ژنرال شهید حاج قاسم سلیمانی توسعه و گسترش یابد.

راه اندازی 500000 دستگاه تولید اکسیژن در بیمارستان های سراسر کشور

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 500000 ژنراتور اکسیژن در بیمارستانهای کشور در یک سال گذشته نصب شده است ، خاطرنشان کرد: اکثر بیمارستانها دارای مشکل اکسیژن هستند ، زیرا بیماران مبتلا به بیماریهای غیر کرونری قلب به طور معمول به 4 تا 5 مورد نیاز دارند. لیتر اکسیژن در دقیقه

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه منطقه خارج از مشهد باید جدی گرفته شود ، زیرا یکی از موانع نظام سلامت است ، گفت: ، موانعی برای نظام سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد. با این حال ، 1.3 میلیون نفر در محدوده مشهد زندگی می کنند و آنچه در محدوده مشهد است در واقع زیر پوست شهر است که به جلو حرکت می کند.

نمکی گفت: نه تنها برای واکسن ها ، بلکه برای بسیاری از پارامترها ، باید قسمت بیرونی مشهد را پیدا کنید. با این روند ، ما باید شاهد تغییرات اساسی فرهنگی و اجتماعی در گستره مشهد بودیم.

وی از تلاش های مدافعان سلامت در 18 ماه گذشته قدردانی کرد و افزود: تاب آوری مردم مهم است ، اما باید تاب آوری مدافعان بهداشت در برابر ویروس بدنام کرونا را که با افتخار کار کرده اند نیز در نظر گرفت.

گسترش پایگاه واکسیناسیون در استان

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم افزایش تعداد واکسیناسیون های اولیه در استان تأکید کرد: 120 میلیون واکسن تا آنلاین و آبان در کشور معرفی می شود. در این راستا ، ما به تعداد مورد نیاز واکسن برای جمعیت مورد نظر در استان ارسال می کنیم.

وی گفت: هر 200 سال در تاریخ کشور شاهد فاجعه ای مانند ویروس کرونا بوده ایم و خداوند به ما این مأموریت را داده است که در خدمت به مردم افتخار کنیم. خدا را شکر می کنیم که اجازه ندادیم مشکل کورو به یک مسئله امنیتی در کشور تبدیل شود و در اینجا دست هر یک از همکارانم را می بوسم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مشهد ، نمکی از استاندار خراسان رضوی ، امام جمعه مشهد ، حامی آستان قدس رضوی و همه مسئولان استان خراسان رضوی در مبارزه با کرونا تقدیر کرد. حرکت در جهت به

هر کاری را که قول داده بودم انجام دادم

وی با اشاره به اهداف سفر خود به مشهد افزود: ابتدا خسته نباشید ، من برای همه همراهان شما که می دانند شما چه فشارها و نگرانی هایی را متحمل خواهید شد به مشهد سفر کردم. از سوی دیگر ، اکنون که در آخرین روزهای مسئولیت وزارت بهداشت هستم ، مانند این که بعد از رای اعتماد به مشهد آمدم و به معبد رفتم ، آمده ام تا به امام رحمت بگویم که انجام دادم. هر چیزی که من قول دادم و اگر نقص و ضعفی وجود داشته باشد ، واقعاً از آن ماست.

محمد صادق استاندار خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست به معتمدیا گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد از امکانات زیرساختی پزشکی خوبی برخوردارند و ما هیچگاه با تخت های بیمارستانی مشکلی نداشته ایم. با اقدامات انجام شده در استان ، ما از تمام قابلیت ها از جمله بیمارستان های خصوصی استفاده کرده ایم. ما یک مرحله 100 تخت و یک مرحله دیگر 650 تخت اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید هاشمی نژاد یکی از توانمندی های ما است ، افزود: از سوی دیگر طی چند روز آینده بیمارستان امداد به عنوان اولین بیمارستان کرونا راه اندازی می شود و بیمارستان تربت هداریه نیز به بهره برداری می رسد.

نیازی به نگرانی در مورد تخت بیمارستان نیست

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیازی به نگرانی در مورد تخت های بیمارستانی نیست ، گفت: با تصمیمات خوبی که گرفته شده ، 400 تخت را تجهیز کرده و 100 تخت ICU را برای شرایط خاص در نظر می گیریم.

معتمدیان گفت: داروهای کافی در بیمارستان ها ذخیره شده است و می افزاید: “مردم عزیز ما باید توجه داشته باشند که طبق تصمیم وزارت بهداشت ، به دلیل کمبود دارو و احتمال استفاده نادرست از خط ، دارو باید در دسترس باشد. “بنابراین ، آیا این تصمیم ، چون شفاف نبود ، باعث نگرانی مردم شد.

وی در شرایط فعلی با تاکید بر اینکه راهبرد ما باید آرام سازی باشد ، گفت: سیاست ما این است که مردم استان را آرام کرده و به مراکز 24 ساعته هدایت کنیم تا فشار بیمارستانها کاهش یابد و به عادی بودن “

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، استاندار خراسان رضوی با اشاره به جلسه قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان گفت: با این اردو ، کادر پزشکی و بیماران عزیز ما دیگر نگران اکسیژن ، ماسک ها و امکانات ، مخازن اکسیژن و سایر موضوعات نیستند. در همین راستا اردوگاه فوق بصورت شبانه روزی فعال است.

وی با ارائه آمار مدیریت اضطراری کرونا گفت: ما 50 درصد پروازها را کاهش داده ایم و همچنین نیروهای پلیس را در 6 ورودی استان مستقر کرده ایم و اجازه ورود خودروها را نمی دهیم.

انتهای پیام