اقتصادی

١۵ درصد قیمت تمام شده خودرو سال آینده از محل افزایش تولید کاهش خواهد یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در کنار تشریح مسائل و مشکلات صنعت خودرو در این حوزه، خاطرنشان کرد: با افزایش تولید 1.2 برابری نسبت تولید خودرو نسبت به سال سوم، تولید خودرو افزایش یافته است. گزارش شد.

به گزارش ماه نیوز، سیدرضا فاطمی امین در نشستی صمیمانه با خبرنگاران درباره صنعت خودرو نیز به بحث واردات خودرو، کیفیت خودرو، افزایش تیراژ و قیمت خودرو پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: خودروسازی ایران مشکلاتی را که می توانست برطرف کرده و از آن چشم پوشی کند، ندارد. پتانسیل های زیادی در صنعت خودرو وجود دارد، اما چالش های زیادی نیز در صنعت خودرو وجود دارد که امروز و امروز مرتبط نیستند. بزرگسال یک کودک 5 ساله است که روی صنعت خودرو تمرکز کرده است.

رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع، گفت: زمانی که مسائل صنعت خودرو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و راه‌حل‌هایی برای آن یافت شد، باید راه‌حل‌ها جدی گرفته شود. در عین حال، خودروهایی با همان شدت نقدها اگر با دقت طراحی و دنبال شوند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

در تحول کیفیت خودرو، بحث گسترش محصول جدی می شود

فاطمیامین در رابطه با کیفیت خودرو نیز به اهمیت رهبری در بحث تحول کیفیت خودرو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 1 درصد خودرو مربوط به قطعات، 2 درصد مربوط به مونتاژ و 2 درصد مربوط به پلت فرم و طراحی است. این واقعیت که این خودرو «سه» سال است که در حال تولید است، نیازی به مکان دیگری برای بهبود کیفیت ندارد، بنابراین باید روی اجزای سازنده، مونتاژ و اصلاح این پلت فرم تمرکز کرد.

وی توضیح داد: متأسفانه در چند سال اخیر بحث گسترش محصول جدی گرفته نشده و بسترها تغییر چندانی نکرده است، بنابراین باید به سمت توسعه محصول حرکت کنیم.

فاطمیون مشکل دیگر را عدم ارتباط صحیح خودروها با قطعات مناسب خودروسازان و خودروسازان می دانست. در آن زمان خودروساز متعهد به پرداخت قبوض حداکثر دو ماهه (2 روزه) بود، اما اکنون طی 3 روز مطالبات سازندگان برآورده شد.

ادامه…