عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه پنجره دوجداره را تمیز کنیم؟

شیشه و پنجره نقش مهمی در خانه دارند. در واقع پنجره ها و آینه ها دروازه نور و کانال ارتباطی خانه و بیرون هستند. بنابراین نظافت پنجره دوجداره و شست و شوی شیشه های دوجداره به خصوص قسمت بیرونی آن در اتاق ها و خانه های مدرن کار سختی است. در این مقاله به معرفی چند راه حل و مواد طبیعی برای تمیز کردن شیشه دوجداره می پردازیم و روش های مختلف تمیز کردن شیشه و آینه را بررسی می کنیم.

چگونه پنجره کشویی را تمیز کنیم؟

این سوال پیش می آید که چگونه پنجره کشویی را تمیز کنیم؟ راه حل جالبی را در ویدیوی زیر نشان داده ایم:

نحوه تمیز کردن شیشه و پنجره دوجداره

فناوری آمده است تا کار آنها را برای مردم در همه زمینه ها آسان کند. برای نظافت شیشه و پنجره های خود می توانید از وسایل مدرن استفاده کنید یا به روش های سنتی و قدیمی این کار را انجام دهید. بنابراین دو روش برای تمیز کردن شیشه و پنجره وجود دارد که عبارتند از:

به روش سنتی

روش های مدرن

روش سنتی

در این روش از ابزار سنتی استفاده می شود و آینه ها و پنجره ها با دست تمیز می شوند. در این صورت به تجهیزاتی مانند نردبان، روزنامه، پارچه های تمیز دسته دار و … نیاز خواهید داشت.

روش مدرن

در روش مدرن می توان از تجهیزات جدید مانند بخارشوی استفاده کرد. این روش مزایا و معایب خود را نیز دارد. از آنجایی که ماشین های بخار از بخار برای تمیز کردن سطوح استفاده می کنند، شیشه کمتر لکه دار می شود.

مراحل تمیز کردن شیشه های دوجداره و شیشه ها

برای تمیز کردن صحیح شیشه ها و پنجره ها باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. با ما همراه باشید.

مرحله اول: وسایل لازم را آماده کنید

قبل از انجام هر کاری، آنچه را که نیاز دارید آماده کنید. مطمئناً نمی خواهید هنگام تمیز کردن دائماً به دنبال چیزهایی باشید که نیاز دارید، بنابراین از قبل آماده باشید. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

پارچه های تمیز کننده با دسته های بلند

در محلول

شستشودهنده شیشه

روزنامه

پله ها

مرحله دوم: لبه های پنجره را تمیز کنید

ابتدا باید لبه های داخلی پنجره را تمیز کنید. اینجا مکانی مناسب برای جمع آوری زباله و حیوانات کوچک است. اگر این قسمت را به درستی تمیز نکنید، نمی توانید باور کنید که کار شما خوب می شود. بنابراین این قسمت ها را به دقت با پاک کننده تمیز کنید.

مرحله سوم: گرد و غبار شیشه و پنجره ها را تمیز کنید

تمیز کردن گرد و غبار روی شیشه و پنجره نیز یک مرحله مهم است. این کار را باید با دقت انجام دهید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید. بنابراین، قبل از شروع به تمیز کردن سطح شیشه، گرد و غبار روی سطح را پاک کنید. اگر پنجره ای که می خواهید تمیز کنید قابلیت جدا شدن از قاب خود را دارد، حتما آن را بردارید و سپس تمیز کنید.

مرحله 4: لکه های سرسخت را پاک کنید

پس از گردگیری پنجره ها و شیشه ها، نوبت به مقابله با لکه های سرسخت می رسد. این لکه ها به راحتی پاک نمی شوند و باید صبور باشید. به خاطر داشته باشید که سطح بیرونی پنجره در تماس مستقیم با انواع کثیفی، لکه های باران، فضولات پرندگان و غیره است و از این رو لکه های سختی روی آن ایجاد می شود.

مرحله پنجم: سطح شیشه را تمیز کنید

شاید کمی خسته هستید و می خواهید کارتان را سریعتر به پایان برسانید. اما صبر کنید، اگر این مرحله را با دقت انجام ندهید، تلاش شما بیهوده خواهد بود. برای تمیز کردن سطح شیشه می توانید از اسفنج استفاده کنید. برای تمیز کردن سطوح به روش زیر عمل کنید:

پاک کننده شیشه را روی سطح اسپری کنید یا یک اسفنج را در محلول خیس کنید.

اسفنج را به آرامی روی سطح بالایی بکشید و این روند را به صورت خطی ادامه دهید.

مرحله ششم: سطح را خشک کنید

اکنون به مرحله آخر می رسیم که مشخصاً به اندازه مراحل اول اهمیت دارد. برای خشک کردن پنجره ها و شیشه ها می توانید از روزنامه یا پارچه خشک استفاده کنید. نکته اصلی این است که پنجره و شیشه را سریع خشک کنید تا اثری از رطوبت نباشد.

بهترین راه حل خانگی برای تمیز کردن شیشه دوجداره

تمیز کردن پنجره های دوجداره می تواند کار سختی به نظر برسد، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید، راضی خواهید بود و کمتر خسته خواهید شد. در زیر چند راه حل موثر خانگی برای تمیز کردن پنجره های دوجداره آورده شده است.

سود

برای تهیه این محلول باید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. بهتر است از آبی که از قبل جوشیده و خنک شده است استفاده کنید.

سرکه سفید

محلول سرکه یک راه عالی برای از بین بردن لکه ها و درخشندگی شیشه است. اگر می خواهید این محلول فوق العاده را دریافت کنید، باید چهار فنجان آب گرم را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید.

سرکه سفید و صابون مایع

مخلوط کردن چهار فنجان سرکه سفید با دو فنجان آب و نصف قاشق چایخوری صابون ظرفشویی راه حلی عالی برای تمیز کردن پنجره های دوجداره است.

الکل و آمونیاک

لکه های سخت روی شیشه و پنجره ها را نمی توان با محلول های ساده پاک کرد، اما نیاز به کمی الکل دارند. برای یک محلول کامل تر، یک فنجان الکل مالشی را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک فنجان آب مخلوط کنید.

جوش شیرین و سرکه

اگر سرکه و جوش شیرین را مخلوط کنید، محلول کف کمتری به دست خواهید آورد. صبر کنید تا قسمت پایین تمام شود. این مخلوط می تواند به تمیز کردن شیشه کمک کند.

لیمو

آب لیمو نیز می تواند به روشن شدن عینک شما کمک کند. برای استفاده از این محلول باید نصف سرکه سفید را با 4 فنجان آب مخلوط کنید. آب لیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اکنون یک دستور العمل عالی برای تمیز کردن پنجره های دوجداره دارید.

بهترین زمان برای تمیز کردن دو لیوان

نمی توان با قاطعیت اظهار نظر کرد که چه زمانی و چند بار باید پنجره ها و شیشه ها را تمیز کرد. اصولاً به شما بستگی دارد. شاید ترجیح می دهید هر هفته یا دو بار در سال پنجره های خود را تمیز کنید. اما باز هم اگر می خواهید این کار را انجام دهید، باید اصول ایمنی و بهداشت را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که پایان فصل زمستان و قبل از عید زمان مناسبی برای تمیز کردن شیشه های دوجداره است زیرا در این زمان باد و باران معمولاً به پایان می رسد و فصل زمستان در آستانه پایان است. تابستان نیز می تواند زمان مناسبی برای تمیز کردن شیشه های دوجداره باشد، اما به یاد داشته باشید که این کار را در زیر نور مستقیم خورشید انجام ندهید، زیرا در این صورت شاهد ایجاد لکه بر روی شیشه خواهید بود.
در مورد قیمت پنجره وین تک بیشتر بخوانید.